Trendy i newsy

Made in Poland – 10 topowych narzędzi marketingowych

korytarz
fot. Alessio Lin / unsplash.com
698wyświetleń
korytarz 660x330
fot. Alessio Lin / unsplash.com

Przedsiębiorcy, chcąc rozwinąć działalność swojej firmy, mają do dyspozycji wiele nowoczesnych narzędzi marketingowych dostosowanych do różnych potrzeb oraz pozwalających im na lepsze i szybsze dotarcie do klientów. LiveChat Software, SerwerSMS.pl czy IAI Shop to tylko wybrane przykłady polskich rozwiązań, z których każdego dnia korzystają firmy na całym świecie.

Wykorzystywanie zaawansowanych technologii i internetowych innowacji może stać się kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od profilu jego działalności. Warto poznać kilka dostępnych na rynku polskich narzędzi, które nie tylko ułatwią pracę, ale i wspomogą szeroko pojęte działania marketingowe.

1. LiveChat Software – porozmawiaj, skonsultuj i sprzedaj

Pozwala komunikować się w czasie rzeczywistym z użytkownikami odwiedzającymi stronę internetową klientów. Z produktu LiveChat korzysta obecnie ponad 18 000 klientów, w tym topowe marki jak: Orange, Samsung, Ryanair, Kaspersky, a także światowe uczelnie, kluby sportowe i wiele innych. Narzędzie udostępniane jest w ponad 140 krajach. Wrocławska firma jest jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat i od 2007 roku jest notowana na giełdzie. Podobne polskie narzędzia to: Halo Live Chat, Czater.

2. Brand24 – monitoruj media

Narzędzie daje możliwość błyskawicznego dostępu do miliardów polskojęzycznych wzmianek na temat marek, produktów i osób, o których informacje pojawiają się w serwisach informacyjnych, TV, mediach społecznościowych, na blogach itp. Automatycznie wykrywa pozytywne i negatywne publikacje z wybranego obszaru, co pozwala na ewentualne reagowanie i świadome budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Brand24 monitoruje informacje na temat kilkudziesięciu tysięcy marek, nie tylko z Polski, ale również z USA, Indonezji, Bułgarii, Kanady, Singapuru, Emiratów Arabskich czy Australii. Podobne narzędzia to: Press Service, Instytut Monitorowania Mediów, Newspoint.

3. SerwerSMS.pl – odkryj świat komunikacji mobilnej

Platforma pozwala na prowadzenie profesjonalnej komunikacji mobilnej w obszarze B2C, B2B oraz przez instytucje publiczne. Umożliwia realizację promocyjnych kampanii mobilnych, mikropłatności oraz ułatwia przepływ informacji, np. między mieszkańcami a urzędami, pacjentami a placówkami medycznymi, klientami a sklepami internetowymi. SerwerSMS.pl wykorzystuje dostępne na rynku technologie w dwustronnej komunikacji, oferując możliwość wysyłki wiadomości tekstowych (SMS), wiadomości multimedialnych (MMS) oraz wiadomości głosowych (VOICE). Z usług firmy korzysta ponad 23 000 klientów, m.in. Triumph, Próchnik, EuroCash, Totolotek. Podobne to: smsapi, mProfi.

4. MiniCRM – skutecznie kieruj przedsiębiorstwem

Aplikacja miniCRM to prosty CRM online dla małych i średnich firm, który pomaga zapanować nad kontaktem z klientami, zleceniami i sprzedażą. Informacje przesyłane między użytkownikiem a aplikacją są zaszyfrowane, dzięki czemu są bezpieczne. Z usługi można korzystać za pośrednictwem przeglądarki internetowej, dzięki której przedsiębiorca nie jest obciążony wysokimi kosztami instalacji, wdrożenia i aktualizacji specjalistycznego systemu. Podobne: LiveSpace, GoNet CRM.

5. EmailLabs – wykorzystaj mailing

Serwer SMTP w chmurze powstał z myślą o podmiotach posiadających już system generujący wysyłkę e-mail, ale chcących zwiększyć jej szybkość oraz skuteczność (powala zredukować liczbę wiadomości trafiających do spamu). Łatwo zintegrować go z każdym systemem i aplikacją oraz uzyskać dostęp do zaawansowanych statystyk. Firma spełnia wymagania różnych serwisów internetowych: WP, Onetu czy Interii, a także Gmaila, Yahoo i Hotmaila. Do klientów EmailLabs należą m.in.: Rossmann, Ikea, Payback, Douglas czy Tchibo. Podobne: Redlink, FreshMail, Sare.

work space
fot. Taduuda / unsplash.com

6. IAI Shop – zarządzaj sklepami internetowymi

Narzędzie wspomaga wdrażanie e-sklepów i sprzedaż, zwiększając ruch na stronach internetowych oraz przyczyniając się do ich rozwoju. Posiada wiele funkcji umożliwiających zawarcie transakcji, prezentację oferty oraz weryfikację (procesów logistycznych, finansów, płatności i magazynów). Firma obsługuje ponad 3500 sklepów on-line, kontrolując nawet kilka tysięcy zamówień miesięcznie. Na rynku istnieje od 2000 roku. Podobne: Media4You, Shoper.

7. Semstorm – zadbaj o SEO i SEM

Narzędzie zwiększające skuteczność oraz widoczność działań w wyszukiwarkach. Oferuje dane z największej bazy polskich słów kluczowych, dzięki którym można zoptymalizować swoją stronę internetową i tym samym zadbać o jej wysoką pozycję w sieci. Za pomocą narzędzi, takich jak: Website Explorer i Ad Explorer, pozwala sprawdzać i porównywać działania konkurencji w zakresie słów kluczowych oraz tekstów reklamowych. Podobne: Eactive, Ideo.

8. AdReport – uatrakcyjnij reklamę internetową

System monitoringu kampanii display, który wzbogaca wiedzę marketera podczas planowania działań firmy w internecie lub w trakcie analizowania pracy konkurencji. Aplikacja pozwala przeglądać aktualne dane na temat kampanii, kreacji i mediaplanów. Firma współpracuje z domami mediowymi, agencjami oraz z klientami bezpośrednimi. Podobne: Adkontekst, AdFreestyle.

9. Landingi – stwórz landing page

To aplikacja, która umożliwia samodzielnie tworzenie landing page’y pod dowolną kampanię bez posiadania specjalistycznej wiedzy i pomocy działu IT. Jej wyróżnikami są: intuicyjny edytor dopasowany do komputerów, smartfonów czy tabletów, a także dziesiątki gotowych szablonów oraz duża liczba integracji z innymi aplikacjami. Podobne: LandingHero.

10. NetPR.pl – zadbaj o swój PR

Firma oferuje zestaw narzędzi do zwiększania popularności firm, marek oraz osób. Bez względu na to, czy jest się freelancerem czy pracownikiem dużej agencji, dzięki tej platformie treści stają się bardziej widoczne w sieci. NetPR.pl ułatwia zarządzanie działaniami media relations, w tym dystrybucję treści, zdjęć lub wideo, zwiększenie ich widoczności czy późniejszą analitykę działań. Ma też możliwość zintegrowania z monitoringiem mediów. Dodatkowo dystrybucja materiałów jest wspomagana przez agencję prasową infoWire.pl. Podobne: Prowly, Pressium.
Cudze chwalicie, swego nie znacie – powyższe przykłady potwierdzają, że nie tylko zagraniczne rozwiązania wspierające marketingowe działania mogą być skuteczne. Wręcz przeciwnie, na rynku dostępnych jest wiele polskich narzędzi, z których warto korzystać przy prowadzeniu nowoczesnej firmy, wspierając przy tym dodatkowo inne rodzime biznesy.

Dodaj komentarz