Większość firm swoje pierwsze kroki w social media stawia przede wszystkim na Facebooku, czy Twitterze. Warto jednak uwzględniać w działaniach marketingowych również promocję w innych społecznościowych portalach, jak na przykład Pinterest, który dostarcza kilka dodatkowych możliwości. O czym powinni pamiętać marketerzy, decydując się na taki krok? Jak skutecznie promować firmę obrazkami?
Przede wszystkim zaangażowanie w społeczność
Marketerzy muszą aktywnie angażować się w społeczność w celu rozwoju biznesu i podtrzymywania osiąganych efektów. Na Pinterest Istnieje kilka funkcji, które można w tym celu wykorzystać, m.in. hashtagi oraz przycisk „Pin it”. Hashtagi umożliwiają grupowanie wielu przypinek (ang. pins) w oparciu o wspólny element, czyli słowo kluczowe. Przycisk „Pin it” pozwala natomiast na przepinanie (ang. repin) przypinek stworzonych przez innych użytkowników. Obie właściwości pomagają w rozpowszechnianiu przekazów marketerów wśród społeczności Pinteresta oraz budowaniu lepszego wizerunku firmy.
Konto biznesowe to podstawa
Firmy powinny korzystać z możliwości, jakie dostarcza im Pinterest, przede wszystkim wybierając konto biznesowe. Już na wstępie powinno zostać uzupełnione o zdjęcie bezpośrednio powiązane z nazwą firmy. Najlepiej jest utrzymywać prawdziwy profil, który na bieżąco i systematycznie dostarcza rzeczywistych informacji o firmie, takich jak pracownicy, nowe produkty, czy nowe kampanie. Warto również uzupełnić sekcję „O nas” o interesujący opis firmy oraz skorzystać z funkcji jej weryfikacji, jaką zapewnia Pinterest.
– Dobrym posunięciem jest stworzenie kilku tematycznych tablic, dodając do każdej z nich przynajmniej po 5 przypinek. – mówi Małgorzata Wawro, Social Media Manager GRUPA 365NET. – Należy również pamiętać o dodaniu na oficjalną stronę firmy przycisk „Pint it”, który przekieruje użytkowników ze strony na konto na Pinterest. – dodaje.
Content is the king
Niezwykle istotne jest, by firmy dostarczały odbiorcom na Pinterest odpowiedniego contentu. Równie ważne jest systematyczne aktualizowanie profilu, poprzez zamieszczanie istotnych treści. Zdarza się, że niektóre przypinki posiadają potencjał wirusowy, rozprzestrzeniając się błyskawicznie po serwisie.
Marketerzy powinni zwiększać poziom zaangażowania publiczności na Pinterest, poprzez oferowanie im zniżek, czy kuponów. Dodatkowo mogą przeprowadzać konkursy, w których zwycięzcy otrzymują odpowiednie nagrody. Takie działania zwiększając świadomość marki, czy firmy, pozyskując tym samym grono nowych klientów.
Warto wykorzystywać możliwości jakich dostarcza nam Pinterest, docierając tym samym do szerszego grona odbiorców. W końcu, nie bez powodu mówi się, że obraz ważniejszy jest, niż tysiąc słów.