Mała firma w sieci

Sposób na copywritera, czyli udana współpraca ze specjalistą tworzącym treści

pisząca mazakiem ręka
fot. fotolia.com
83wyświetleń
Sposób na copywritera
źródło: fotolia.com

Jeśli nie masz czasu, chęci a może smykałki do pisania, nie oznacza to, że Twoja strona ma świecić pustkami. Zleć pisanie tekstów specjaliście. Twoja treść będzie atrakcyjna dla klienta i będzie wpływać pozytywnie na pozycjonowanie witryny. Profesjonalny copywriter stworzy również na zamówienie chwytliwe hasła, treść oferty czy pełen wiedzy poradnik, który docenią Twoi klienci.

Chcąc zlecić napisanie treści na swoją stronę internetową, warto wybrać taką agencję reklamy, która posiada w tym zakresie odpowiednie doświadczenie. Potwierdzeniem tego będą oczywiście zamieszczone na stronie agencji referencje – ale nie tylko, ponieważ już sama treść publikowana w serwisie może wiele powiedzieć o jakości świadczonych usług. Współpraca z agencją, mającą w swojej ofercie copywriting, musi opierać się na jasno sprecyzowanych zasadach, określających dokładnie przedmiot zlecenia. Przede wszystkim muszą one być zawarte w umowie lub formularzu zlecenia, dokumencie wiążącym obie strony rozpoczynające współpracę.

Za co płacisz copywriterowi?

Przed przystąpieniem do pracy należy ustalić z copywriterem:

  • ile będzie zamawianych tekstów,
  • jakiej będą one długości (wyrażonej w ilości znaków ze spacjami),
  • występowanie określonych słów z uwagi na pozycjonowanie danej strony,
  • kto będzie odbiorcą artykułu.

Przydać się mogą również zgromadzone materiały na temat zlecanego zagadnienia, ale czy zostaną przekazane jako źródła do artykułu, to już kwestia indywidualnych ustaleń. Pamiętać należy, że artykuł może mieć różny charakter i należy odpowiednio wcześnie określić, czy oczekuje się np. tekstu informacyjnego, reklamowego, a może ma to być artykuł specjalistyczny bądź poradnikowy. Im więcej szczegółów związanych z tekstem zostanie ustalonych przed podjęciem jego tworzenia, tym mniej jego poprawek. I tu uwaga, należy wybierać takie agencje, które również precyzują ilość i zakres poprawek wprowadzanych do stworzonego tekstu.
Korzystanie z copywritingu może być przyjemnym doświadczeniem, jeśli wybierze się profesjonalistów, także w zakresie obsługi klienta. Na polskim rynku copywriting to nadal usługa słabo znana i jeszcze nieco tajemnicza. Dlatego klient ma prawo poznać szczegóły z nią związane jeszcze przed podjęciem współpracy, a przede wszystkim ma prawo pytać. Oprócz tego tworzenie tekstów, to proces twórczy, podczas którego autor tekstu może mieć swoją wizję efektu końcowego, dlatego im lepiej określi się swoje oczekiwania, tym większe będzie zadowolenie ze współpracy. Warto także skorzystać z podpowiedzi, jakie daje copywriter, ponieważ często okazuję się niezwykle cenne, a przede wszystkim korzystne wizerunkowo dla firmy.

Ile kosztuje copywriting?

Koszt tej usługi jest zazwyczaj ustalany w sposób indywidualny, ponieważ wszystko zależy od długości tekstu i jego charakteru. Oczywiście agencje reklamy podają ogólny cennik, ale wszystko i tak zależy od zgłaszanych wytycznych. Niejednokrotnie o cenie usługi decyduje także profil odbiorcy artykułu. Na pewno tańszy będzie artykuł stworzony z myślą o mniej wymagającym użytkowniku internetu, niż napisany dla specjalisty z danej dziedziny.
Najczęściej ceny wahają się w granicach: 30 zł – 100 zł za 1800 znaków ze spacjami.

Podsumowanie

Pamiętać należy, że profesjonalnie stworzony tekst na stronę internetową, to jeden z elementów jej promocji. Najlepsze efekty przyniosą działania prowadzone w sposób kompleksowy, ponieważ wtedy będzie można mówić o spójnym budowaniu wizerunku firmy. Atrakcyjna grafika na stronie oraz merytoryczne i ciekawe treści, to połączenie, które zawsze owocuje. Każda firma musi również mieć świadomość tego, że pozytywne pierwsze wrażenie po zobaczeniu danej strony internetowej, to gwarancja zapoznania się z publikowaną na niej treścią. Dlatego właśnie trzeba działać na wielu płaszczyznach, aby te działania przynosiły zamierzone efekty.

3 komentarze

  1. Copywriter , to jedna z nowych profesji powstałych w wyniku ambicjonalnych założeń firmy Google odnośnie zawartości internetu. Bardzo dobrze, ale zastanówmy się tak na spokojnie jak będzie wyglądał internet zalany tysiącami, milionami wartościowych artykułów, gdzie poszczególni copywriterzy będą toczyli ze sobą boje na słówka? W ilu językach, , odmianach i jak jeszcze inaczej określa nazwę „noclegi Ustka”, aby przebić się przez konkurencyjne artykuły???

  2. Tak to prawda jednak , że dobrze napisany tekst ma moc pozycjonerską ,niż dużo treści nie merytorycznej , sądzę że dobrze zrobiłem iż zleciłem napisanie na mojej stronie http://www.pilatransport.pl treści na temat przewóz osób Piła przez kopywritera , skutkuje to wyższym miejscem w wyszukiwarce Google oraz większą ilością klientów odwiedzanych moja stronę co skutkuje zyskami w firmie pozdrawiam Kazimierz Fabjanski

  3. Copywriter , „to jedna z nowych profesji powstałych w wyniku ambicjonalnych założeń firmy Google”
    Nieprawda!!!.
    Google poszukując optymalnych zasad dostępu do pozycji w wynikach wyszukiwania tworzy warunki a priorytetem tworzenia jest stała troska o jak najszerszy uniwersalizm zadań do wykonania aby tę pozycje osiągnąć. Pisząc krótko – każdy ma prawo do wysokiej pozycji. Problem w tym, ze pozycji jest mało a chętnych miliony.
    Uzasadniam.
    Treść to struktura.
    Struktura to jedno z zadań do wykonania aby być skutecznym w osiąganiu pozycji.
    Struktura to ilość haseł, fraz, kluczy, a więc znaków.
    Im więcej znaków – struktury, tym silniejsza pozycja w wynikach wyszukiwania. Copywriter to osoba „zapraszająca do współpracy” robota. Dodatkowo swoja aktywnością może wpływać na klienta, na konwersję, itd, itp, ale generalnie Copywriter, to osoba, która buduje strukturę poprzez treść a że tworzy tę strukturę – treść – unikatowo (roboty potrafią co raz więcej), jest najcenniejszym źródłem informacji dla robota. Efektem pracy Copywritera może być wysoka pozycja w naturalnych wynikach, co nie znaczy, że bez wiedzy jak pozycjonować wystarczy dla osiągnięcia pozycji struktura zbudowana przez Copywritera.
    Pozdrawiam wszystkich Copywriterów.
    Andrzej Popiel.
    Niezależny Infobroker –

Dodaj komentarz