ABC biznesu

E-mail marketing. Czy znamy prawne pułapki?

Raport "Prawo w e-mail marketingu"
fot. Raport "Prawo w e-mail marketingu"
490wyświetleń

raport_prawo_w_email_marketingu93% marketerów wie, że trzeba pozyskać zgodę odbiorcy, aby wysłać mu informację handlową za pomocą emaila, 29% badanych uważa, że nie trzeba stosować subskrypcji z potwierdzeniem, a 40% wysyła ofertę handlową na adres email znaleziony na stronie internetowej firmy – wynika z badania przeprowadzonego wśród marketerów i przedsiębiorców przez ekspertów email marketingu z GetResponse.

93% badanych wie, że trzeba uzyskać zgodę odbiorcy na wysyłanie mu informacji handlowych, 66% jest świadomych, że obowiązek ten dotyczy również adresów typu „biuro@nazwafirmy.pl”. A 60% pyta o zgodę także w przypadku adresów email znalezionych na stronie internetowej firmy.
Niemal wszyscy marketerzy przynajmniej częściowo wiedzą kto powinien zainteresować się Ustawą o ochronie danych osobowych. Zdaniem 47% powinny się z nią liczyć wszystkie firmy wysyłające oferty handlowe. A najwięcej, bo aż 52% uważa, że ustawa dotyczy wszystkich przedsiębiorstw, które prowadzą bazy danych swoich klientów.
90% respondentów doskonale zdaje sobie sprawę z tego kto powinien zarejestrować zbiór danych osobowych w ogólnopolskim rejestrze zbiorów danych osobowych. A ponad 3/4 wie za co odpowiedzialny jest Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO).
71% jest świadomych tego, że zgodnie z polskim prawem budowa bazy odbiorców powinna opierać się właśnie na subskrypcji z potwierdzeniem, a 80% umieszcza w każdej wysyłanej wiadomości link umożliwiający rezygnację z dalszej subskrypcji.
Niemal 90% marketerów wie o przynajmniej jednej obowiązkowej informacji, którą muszą przekazać odbiorcy podczas zbierania jego danych. 31% wskazało obowiązek o prawie odbiorcy do wglądu jego danych oraz ich poprawiania, a dla 30% respondentów jest to cel zbierania danych. Z kolei 28% informuje o adresie siedziby i pełnej nazwie firmy lub organizacji.
raport_prawo_w_email_marketingu-okladka
Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie „Prawo w email marketingu”:
POBIERZ ze strony GetResponse.pl
 
 
 
 
 
– W przeprowadzonym badaniu budujący jest fakt, że znacząca większość ankietowanych zdaje sobie sprawę z dwóch fundamentów email marketingu: konieczności pozyskania zgody przed wysyłką mailingu oraz konieczności zarejestrowania bazy danych osobowych w GIODO. Brak tej świadomości bądź celowe omijanie powyższych reguł może odbić się rykoszetem na każdym przedsiębiorcy i doprowadzić do sankcji prawnych oraz finansowych – komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji w GetResponse.
Patronami medialnymi badania są: Wirtualna Polska, Ekomercyjnie.pl, Egospodarka.pl, Brief.pl, E-biznes.pl, Harvard Business Review Polska i Bankier.pl.

1 Komentarz

  1. Mam nieodparte wrażenie,że powinniśmy jednak bardzo się cieszyć z tego faktu, iż Ustawa o ochronie danych osobowych. opornie, ale jednak zaczyna być respektowana przez wielu, coraz większą ilość marketerow. Pozdrawiam serdecznie

Dodaj komentarz