Mała firma w sieci

Bądź widoczny w sieci

154wyświetleń

fota08Przedsiębiorcy pochłonięci prowadzeniem własnej działalności często nie nie zdają sobie sprawy, że samo posiadanie strony www to zdecydowanie za mało – przy obecnej konkurencji, gdy internetowa wizytówka firmy stała się powszechna, kolejnym krokiem powinno być zadbanie o jej widoczność. Tak, klienci z pewnością będą szukać oferowanych przez nas towarów czy usług, jednak to, czy znajdą je w naszej ofercie czy w ofercie konkurencji nie jest już tak oczywiste.
Czy Twoja strona jest widoczna w sieci?
Aby dowiedzieć się, czy nasza strona www jest widoczna i odwiedzana przez internautów należy zadbać o prowadzenie statystyk. Bardzo dobre statystyki proponuje Google – ich system Analytics pozwala nie tylko śledzić same odwiedziny, ale również zbadać zachowania użytkowników na naszej stronie www (możemy np. dowiedzieć się, na której podstronie serwisu zaczynają, a na której kończą swoje odwiedziny) i co ważne – jest udostępniany za darmo. Dzięki statystykom dowiemy się również, z jakiej strony www czy wyszukiwarki internauci do nas trafili, a to pozwoli nam analizować skuteczność reklamy w innych serwisach czy stronach www.
Jak poprawić statystyki?
Jeśli nasze statystyki są niezadowalające, powinniśmy poznać przyczynę takiego stanu rzeczy. Jedną z nich może być słaba widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania. Aby to sprawdzić, powinniśmy wpisać w wyszukiwarkę nasz produkt – ale nie posługując się fachowymi terminami, a zrobić to tak, jak laik, który nie zna jego dokładnej nazwy. Jeszcze lepszym wyjściem jest poproszenie o taką czynność innej osoby – my, jako przedsiębiorcy nie zawsze potrafimy spojrzeć na naszą firmę z zewnątrz.
Jeśli okaże się, że pozycja naszej strony jest bardzo odległa, wówczas mamy tak na prawdę 2 wyjścia – albo skorzystać z reklamy AdWords (linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania), albo skorzystać z usługi pozycjonowania. Obydwa rozwiązania są dobre, jednak poprawa pozycji (pozycjonowanie) daje użytkownikowi poczucie, że to on właśnie znalazł i wybrał naszą stronę www – jest to niezmiernie istotne. Pozycjonowanie wymaga jednak czasu, jest procesem, jednak wypracowane w ten sposób efekty pozwalają zyskać wielu nowych odwiedzających – jak pokazują badania (http://ranking.pl/pl/rankings/search-engines.html) 97% ruchu na stronach www generuje właśnie Google.
Często dobrym sposobem na przyciągnięcie klienta jest reklama w serwisach branżowych – chociaż serwisy takie generują znacznie mniej ruchu niż wyszukiwarki, to jednak ruch ten jest bardziej „świadomy” branży.
Jeśli zwiększy się liczba odwiedzin na naszej stronie i w oparciu o odpowiednio skonfigurowane statystyki zoptymalizujemy ją dla użytkowników, nasze zyski z pewnością wzrosną.

21 komentarzy

  1. Temat znany i tym, którzy się interesują pozycją swojej firmy w sieci może się wydać trywialny. Ale dobrze, że został poruszony, jest na pewno duża liczba przedsiębiorców, którzy nie mają pojęcia jak się za to zabrać, opisane kroki mogą pomóc i zachęcić do poszukiwań. Dodałbym może tylko żeby przed podjęciem kroków w kierunku budowania pozycji swojej firmy w sieci ocenić przejrzystość i funkcjonalność swojej strony.

    1. Sprawdzona zasada nie tylko piękna grafika, ale również to co chcemy o sobie powiedzieć czyli w tym przypadku treść jest ważna – słowo pisane.

  2. Bardzo wiele firm nie ma pojęcia jak stworzyć swoją stronę. Koszty na serwis zazwyczaj są niminalne, dlatego strony które powstają nie są optymalizowane i tak czy inaczej aby dobrze wypozycjonować taką stronę należałoby ją całkowicie przebudować jeśli chodzi o kod, strukturę czy nawet szatę graficzną.
    Firma zajmujaca się tworzeniem stron profesjonalnie powinna spełniać warunki tworzenia przejrzystych i przyjaznych stron zgodnych ze standardami W3C.

  3. Fajny artykuł-można go traktować jako zajawka przy wchodzeniu w temat pojawienia się firmy w internecie. Zwrócił bym tutaj uwagę, że baaardzo istotne są koszty poniesione podczas tworzenia swojej witryny. Im lepiej będzie zbudowana/zoptymalizowana tym łatwiej będzie nam osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

  4. Wykupywanie reklam jest drogą na skróty nie przynoszącą długotrwałych efektów. Większość użytkowników omija reklamy i linki sponsorowane. Lepiej skupić się na pozycjonowaniu dającym stabilną, wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Oczywiście wymaga to czasu, ale cierpliwy i kamienie ugotuje.

  5. W moim odczuciu strona internetowa to darmowe narzędzie jak wizytówka wręczona klientowi tyle tylko, że liczą się najbardziej te które wręczamy osobiście mając kontekt z klientem. Oczywiście zawsze lepiej się zapamięta osobiste spotkanie niż suchą treść.
    Podobnie jak w tym przypadku musimy pamiętać aby do naszej strony prowadziły renomowane miejsca w sieci czy katalogi branżowe jak ten na którym jesteśmy. Ponadto treść która znajduje się na naszej witrynie powinna być wyczerpująca i merytoryczna, ja osobiście wolę opisy niż wypunktowanie od myślników polecanych produktów czy usług.

  6. Dzięki takim portalom internetowym jak ten na pewno oglądalność rośnie. wiele pomysłów podają na tacy trzeba tylko skorzystąć z tej wiedzy. Strona Internetowe Firmy.net od razu wydała się przyjazna mało natarczywa ( e-maile ) i uczciw. Będę kontynuował tą współpracę i zachęcał moich klientów do korzystania również.

  7. Witam
    Reklama w niektórych przypadkach jest tańsza od pozycjonowania. Nie można uogólniać. Często też reklamę wykorzystuje się do sprawdzania zestawy fraz (a dokładniej ruchu, jaki frazy wygenerują) przed przystąpieniem do działań związanych z pozycjonowaniem. Dodatkowo, z reklamy można korzystać w początkowym (oczywiście później także, w zależności od budżetu) okresie pozycjonowania, gdy strona znajduje się na odległych pozycjach i brak jest wejść organicznych.
    Odpowiednio skonfigurowana reklama powinna przynosić większe zyski niż fundusz na nią przeznaczony (nie mówimy oczywiście o promocji marki a o typowych przypadkach wykorzystywania reklam).

  8. Mała dygresja odnośnie statystyk te opisane są skuteczne lecz ostatnio na kilku stronach można było zauważyć wyraźne spowolnienie wczytywania stron właśnie podczas uruchomiania skryptów statystyk j.w. Zalecam umiar i przetestowanie najpierw by zniecierpliwieni klienci nie odrzucili strony zanim się wczyta.

  9. Statystyki wklejane przed tagiem nie powinny spowalniać wczytywania strony. Często jednak z różnych technicznych względów zostają umieszczone w innym miejscu, co faktycznie może mieć wpływ.

  10. Linki sponsorowane (adwords) linkami – ale czasami wypozycjonować stronę internetową nie jest tak ciężko i poniesione nakłady finansowe równe będą miesięcznej kampanii. Moje zdanie jest jest takie najpierw optymalizacja kodu strony, umieszczenie strony w katalogach i napisanie paru precli. I dopiero decyzja na temat linków sponsorowanych.

  11. Dla kogoś, kto zaczyna swoją przygodę z Google każda dobra porada jest na wagę złota, tym bardziej że zazwyczaj oznacza to wydatki. Adwords versus pozycjonowanie – ten temat był już często wałkowany i nie każdy łapie się w niuansach. Nie ma też prostych recept: Adwords jest dobre w tym przypadku, pozycjonowanie w innym… coś, co sprawdza się w jednym przypadku (jednej branży) może zawieść nadzieje w innym przypadku. Promocja towarów i usług w internecie musi być przemyślanym działaniem, obliczonym w dodatku na to, by za pomocą ściśle określonych srodków finansowych uzyskać najkorzystniejsze wyniki.

  12. Pierwsza rzecz:
    1) Google
    2) Reklamy
    Tak jak było wspomniane. Najpierw trzeba zbudować i wypozycjonować stronę, dopiero potem można reklamować ją. Chyba ,że ..
    1) Nie mamy czasu, a chcemy mieć klientów
    2) Nasz serwis jest na tyle mocny, że użytkownicy samo zaczną dodawać linki do niego

  13. Aby zaistnieć w sieci trzeba mieć ofertę dla czytelnika… a zatem stara zasada „content is king” nadal popłaca… strony budowane tylko dla robotów nie znajdują zainteresowania u ludzi…

  14. Blog ekspercki jest bardzo skutecznym sposobem dotarcia do klienta, ma bardzo dużo zalet min.: pomaga tworzyć wierną grupę fanowską, która pomaga przetrwać podczas gdy wokół panuje kryzys, pomaga w przedsprzedaży, oraz jest świetnym narzędziem do praktykowania marketingu relacyjnego.

Dodaj komentarz