Mała firma w sieci

CASE STUDY: Jak małe i średnie firmy pozyskują klientów z internetu

młoda kobieta pracująca na laptopie za pomocą myszki
fot. fotolia.com
421wyświetleń

strona internetowa z ruchem - testuj
 

Jak się okazuje, ściągnięcie wielu potencjalnych klientów na stronę wcale nie musi być ani trudne, ani drogie, wręcz przeciwnie. Wystarczy poznać kilka prostych zasad. Zobacz case study na temat tego, jak mała firma: Real BHP w bardzo prosty sposób pozyskuje ponad 56 000 potencjalnych klientów rocznie.

1.W jaki sposób firma, nie inwestując w pozycjonowanie, dostała się na pierwsze miejsca w Google?

REAL BHP jest na pierwszych miejscach w Google na setki słów kluczowych. Spójrz na kilka przykładów:

  • 2 pozycja Google, 4 Google Images – „obuwie ochronne damskie”,
  • 2 pozycja Google, 2 Google Images – „trzewiki ochronne ocieplane”,
  • 3 pozycja Google, 1 Google Images – „apteczka samochodowa Warszawa”,
  • 2 pozycja Google, 2 Google Images – „kombinezony wodoodporne”,
  • 1 pozycja Google, 2 Google Images – „kask cerca”,
  • 1 pozycja Google, 6 Google Images – „półbuty elektroizolacyjne”,
  • 1 pozycja Google, 1 Google Images – „sorbent chemiczny na wycieki”,
dane z Google.pl na dzień 22.06.2013

W jaki sposób, nie inwestując w pozycjonowanie, dostać się na pierwsze miejsca na setki słów kluczowych w Google?
Użytkownicy korzystając z wyszukiwarki Google, wpisują najczęściej konkretną nazwę poszukiwanego produktu np.: „obuwie ochronne damskie”.
REAL BHP umieścił większość oferowanych produktów, nadając im nazwy stanowiące jednocześnie wyszukiwane słowo kluczowe, dzięki czemu firma zdobyła setki pierwszych miejsc w Google!
(Powyższa metoda jest nazywana przez specjalistów SEO „pozycjonowaniem długiego ogona” i polega na pozycjonowaniu bardzo wielu fraz charakteryzujących się niską konkurencyjnością).
Ponieważ Real BHP korzysta z prezentacji na Firmy.net, która jest już pozycjonowana, jedyne co musiał zrobić, aby pozyskać setki pierwszych miejsc w Google, to uzupełnić listę swoich produktów!

2. Przypomnij sobie, w jaki sposób sam szukasz czegoś w internecie

Użytkownicy internetu są bardzo niecierpliwymi klientami. Nie lubią czekać. Jeżeli nie znajdą tego, czego szukają u Ciebie na stronie, uznają, iż tego nie posiadasz i jednym kliknięciem przejdą na stronę Twojej konkurencji.
Co więcej, jeżeli chcesz ich zainteresować swoim produktem, musisz podać im jak najwięcej informacji, dzięki którym będą w stanie zdecydować się na zakup lub kontakt z Tobą. Opisz swój produkt tak, aby nawet bez przyglądania się zdjęciom klient wiedział o nim wszystko.
REAL BHP bardzo szczegółowo opisał swoje produkty, dzięki czemu potencjalny klient otrzymuje szereg istotnych informacji (cenę, szczegółową charakterystykę produktu, dostępność, informacje o gwarancji, terminie dostawy oraz o tym, jak zamówić artykuł) i jest mu znacznie łatwiej podjąć decyzję o zakupie.
prezentacja_produktu_pozycjonowanie

3. Korzystaj z rozwiązań, które dostarczają Ci ruch

REAL BHP posiada pakiet Business w portalu Firmy.net.
Jest to dodatkowa, druga strona www firmy, która służy jako kanał zdobywania klientów.
Na stronę dostarczany jest ruch z Google (prezentacje są dobrze zoptymalizowane oraz pozycjonowane) oraz z portalu Firmy.net, który jest odwiedzany co miesiąc przez ponad 1,6 mln osób (wg Megapanel/Gemius)
Dzięki temu firmy posiadające prezentacje na Firmy.net nie muszą dodatkowo martwić się o SEO, SEM czy inne działania promocyjne.
Aby uzyskać odpowiednią liczbę odwiedzin klientów, jedyne, co należy zrobić, to wyczerpująco opisać swoją ofertę.
strona internetowa z ruchem - testuj
 

1 Komentarz

  1. No cóż, każdy sposób na zdobycie klientów jest dobry. Byleby zgodny z prawem , dobrym smakiem i etyka zawodową. Reklamując noclegi w Ustce jest bardzo podobnie. Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz