Mała firma w sieci

Doceń merytoryczną treść, a Klient doceni Ciebie

Młody przedsiębiorca siedzący w chmurze i pracujący na kompputarze
fot. fotolia.com
86wyświetleń
źródło: fotolia.com
źródło: fotolia.com

Po co firmie reklama, każdy wie. Ale jak przekazać treść, aby przynosiła realne korzyści? Nie zawsze jest to takie proste, dlatego zanim powstanie kampania, musi powstać dobra treść. Będzie ona dla Klienta głównym źródłem wiedzy o firmie i produkcie. Im jej więcej, tym lepiej, ale tylko pod warunkiem, że zawierać będzie merytoryczne treści zredagowane w zgodzie z zasadami językowymi.

Język to podstawowy środek komunikacji, a pismo to forma jego utrwalenia. Dlaczego o tym tak często zapominamy podczas szukania skutecznego sposobu promocji? Może dlatego, że nadal nie doceniamy siły słowa, a w reklamie wszystko zaczyna się właśnie od niego. Dlatego tak ważne jest budowanie wizerunku firmy poprzez tworzenie wartościowego contentu, czyli treści i materiałów związanych z danym produktem lub usługą.
W budowaniu wizerunku każdej firmy istotne jest przekazywanie informacji o tym, co jest przedmiotem jej działalności i co można zyskać, rozpoczynając z nią współpracę. Ważne jest, aby forma tego przekazu była poprawna oraz interesująca dla odbiorcy. Właśnie dlatego, tworząc swój wizerunek w oczach klienta, warto skorzystać z usługi, jaką jest copywriting, potocznie zwany pisaniem tekstów na zamówienie.

W czym pomoże Ci copywriter?

Copywriting jest nieodzownym elementem tworzenia reklamy. Profesjonaliści z tej dziedziny zajmują się redagowaniem treści reklamowych, które publikowane są w zasobach internetu, np. na stronach internetowych, portalach społecznościowych, ale również są to treści drukowane na ulotkach reklamowych, plakatach, to też slogany i hasła reklamowe oraz wiele innych. Uogólniając, copywriter zajmuje się tworzeniem treści reklamowych oraz artykułów tematycznych zgodnie z zamówieniem klienta. Jest to usługa, która powinna stanowić pierwszy krok w stronę budowania pozytywnego wizerunku firmy.

Merytoryczna treść na stronie www to podstawa

Dzisiejszy klient jest bardzo wymagający i oczekuje rzetelnych informacji. Aby zaufał firmie i chciał z nią współpracować, musi coś o niej wiedzieć. Dlatego też należy zadbać o to, aby takie wartościowe treści znajdowały się na firmowej stronie internetowej. Muszą one być przede wszystkim konkretne, ponieważ treść pełna ogólnikowych stwierdzeń nikogo do niczego nie przekona. Firmowa strona musi być zatem prawdziwym kompendium wiedzy, dającym odpowiedzi na pytania, jakie mógłby zadać klient. I tutaj można zwrócić się o pomoc do specjalisty. Copywriter przełoży treść pełną fachowych określeń, technicznych nazw i zwrotów na taką, która stanie się przystępna i przyjemna w odbiorze dla klienta. Równocześnie jego zadaniem będzie nadanie takiemu tekstowi cech marketingowych, dzięki którym oferowany produkt czy usługi staną się szczególnie atrakcyjne dla klienta. Nie należy się przejmować tym, że działa się w branży niszowej lub wybitnie specjalistycznej, ponieważ dobry copywriter poradzi sobie z każdym zagadnieniem, nawet jeśli będzie to tekst dostosowany do potrzeb pozycjonowania.

SEO copywriting, co to takiego?

Tekst stworzony na potrzeby pozycjonowania rządzi się swoimi prawami, które niestety są nieubłagane. Taki tekst musi być nasycony słowami kluczowymi w taki sposób, aby nie przeszkadzały one w odbiorze treści i nie budziły poczucia sztuczności. Cała sztuka polega na tym, aby odpowiednie frazy umieścić w treści w sposób jak najbardziej naturalny, a wręcz niewyczuwalny dla odbiorcy. Twórca treści musi niejednokrotnie balansować pomiędzy oczekiwaniami Zleceniodawcy, a wymogami stawianymi przez pozycjonowanie, co także rodzi wiele dylematów natury językowej. Bardzo ważną kwestią jest także unikalność treści na stronie internetowej. Jeśli jest ona kopiowana i powielana, to od razu strona stanie się mało wartościowa dla wyszukiwarki Google. Odkąd Google wprowadziło specjalne filtry Panda i Penguin, to strony z treścią o niskiej jakości są w internecie praktycznie niewidoczne, więc warto postawić na unikalność, oryginalność i poprawność językową.

5 komentarzy

  1. Niestety, w każdej dziedzinie życia, również w internetowej reklamie dochodzi do wypaczeń przez tych, co chcą „chodzić na skróty”. To nie filtry Panda i Penguin stworzyły copywriterów, ale kiepscy „pozycjonerzy” SEO doprowadzili do powstania owych narzędzi Google. Wszędzie potrzebny jest zdrowy rozsadek.

  2. Z tymi copywriterami jest malutki problem. Tak naprawdę 100% wiedzę na konkretny temat mają właściciele witryn. To właśnie oni powinni pisać teksty ALE z zachowaniem zasad SEO/SEM. Pewnie taki właściciel witryny nie wie ile razy i jak ma się pojawić hasło kluczowe w treści ale wie wszystko na temat parzenia herbaty czy projektowania ogrodów. Copywriter nie powinien wyręczać właściciela (chociaż jemu się może „nie chcieć” – to ogromny błąd) a jedynie skorygować tekst.
    Inny przykład: tekst o prawie bankowym itp; dla 99% czytających jest ok ale dla specjalisty to chłam. W związku z tym ten tekst jest wartościowy czy nie?;)

    1. Jeśli tekst jest skierowany do osób, dla których jest ok, to jest ok.
      Jeśli tekst jest skierowany do specjalisty, który oceni go jako chłam to jest to chłam.
      99% tekstów z działu finansowego Onetu to chłam, ale ludzie to czytają.

  3. Mój przedmówca ma wiele racji. Mam swoje strony i piszę też na zamówienie i faktycznie osoba, która nie zna się na rzeczy może napisać gorzej, ale z drugiej strony często właściciele stron nie potrafią dobrze pisać, a czasem w ogóle nie potrafią pisać :), albo zwyczajnie nie mają czasu, bo zajęci są czym innym. Jest to spory dylemat dla właściciela strony.

  4. Najgorsze jest jednak to, że użytkownicy (Klienci) świetnie przyjmują informacje w formie infografik na zasadzie sloganów i skrótów (przyzwyczajeni błyskawicznym łykaniem informacji skanując a nie wczytując się w teksty).

Dodaj komentarz