ABC biznesu

Jak stworzyć skuteczną okazję? Najczęstsze błędy podczas tworzenia okazji cz. III

rabaty cenowe, metki z okazjami cenowymi
fot. istockphoto.com
461wyświetleń
źródło: fotolia.com
źródło: fotolia.com

To już trzecia dawka praktycznej wiedzy o tym, jak tworzyć skuteczne okazje i nie popełniać najczęstszych błędów. Dowiedz się, ile dać czas na zrealizowanie kuponu, gdzie je promować oraz czy warto dawać wysokie rabaty, tak aby zachęcać, a nie odstraszać zainteresowanych Twoją okazją.

 
>> Czytaj o pozostałych błędach podczas tworzenia okazji:
Jak stworzyć skuteczną okazję? Najczęstsze błędy podczas tworzenia okazji cz. I
Jak stworzyć skuteczną okazję? Najczęstsze błędy podczas tworzenia okazji cz. II
Dodając okazję w serwisie Okazje.Firmy.net, w kolejnych krokach samodzielnie zaznaczasz lub uzupełniasz szczegóły Twojej promocji. Każdy szczegół jest zależny wyłącznie od Twojej woli. Jednak, aby działania promocyjne były skuteczne, musisz przemyśleć parę kwestii istotnych dla osób, które chciałyby skorzystać z Twojego kuponu rabatowego.

Błąd 4. Zbyt krótki czas na realizację okazji i złe miejsce promocji

Aby mieć pewność, że Twoja akcja promocyjna przyniesie oczekiwane rezultaty, musisz dostosować warunki skorzystania z promocji, tak, aby nie odstraszały, lecz zachęcały do skorzystania z niej. Oto jedne z najistotniejszych, które musisz zaznaczyć obowiązkowo:

  • Okres ważności kuponów:

Okres ważności kuponów to czas  na jego zrealizowanie dla osób, które go pobrały. Częstym błędem jest to, że jest on po prostu za krótki. Z pewnością Twoja okazja straci w oczach, jeśli określisz jedynie 1 tydzień na skorzystanie z niej. Szczególnie, gdy chodzi o usługi lub produkty droższe, odbiorca powinien mieć więcej czasu na spieniężenie kuponu.

  • Okres wyświetlania okazji:

Jest to okres, w czasie którego okazja będzie promowana w portalu Okazje.Firmy.net. Optymalnie by było, aby czas ten był jak najkrótszy, ponieważ uciekający czas na liczniku motywuje do pobrania kuponu. Jeśli promujesz swoje kupony przez dłuższy okres np. przez 30 dni, wówczas ustaw kampanię wyświetlania okazji z automatycznym jej odnawianiem co 7 dni. Licznik zeruje się co tydzień, co mobilizuje niezdecydowanych.

  • Miejsce promocji

Wybierasz tu miejscowość, gdzie będzie promowana Twoja okazja. Zawsze ustawiaj te miejsca, w których jesteś w stanie zrealizować usługę. Jednak jeśli masz pewność, że Twoi klienci pochodzą z innego miasta lub miejscowości niż Twoje, wówczas promuj się również tam (np. prowadzisz sklep ogrodniczy w Legionowie, a swoich klientów zwabiasz z całej Warszawy, wówczas nic nie stoi na przeszkodzie promować się w stolicy).
Okazje ogólnopolskie to oddzielna lista przeznaczona dla produktów i usług dostępnych w całym kraju, takich jak oferty sklepów internetowych czy oferty turystyczne.

Błąd 5. Niska wartość okazji

Okazja na najmniej ciekawe i niepopularne produkty w całym asortymencie firmy, to nie najlepszy pomysł, aby podbić serca klientów. Rabaty na wyprzedaże, pojedyncze lub najgorsze produkty z oferty, to zło konieczne. Kupony rabatowe mają promować Twoją firmę, zatem pochwal się tym, co masz najlepszego. Czasami warto poświęcić marżę, aby zyskać nowych klientów. W tej sytuacji, korzyść dla konsumenta to inwestycja dla firmy – tak duża, jak duży rabat zdecyduje się firma zaoferować. Oczywiście im większy rabat, tym większe wzbudzi zainteresowanie przeglądających okazje. Istotą działań firm nie powinna być zatem tylko jednorazowa chęć zysku, ale działania wizerunkowe, doprowadzenie do wzrostu świadomości istnienia danej marki oraz zbudowanie przywiązania do firmy. Trzeba zadbać o dalsze działania, które zachęcą klienta do powrotu i skorzystania z oferty już o pełnowartościowej cenie.
Testuj różną wielkość rabatu na wybrane produkty lub usługi. Nie bój się zaryzykować!
Pamiętaj: zawsze możesz się zabezpieczyć przed zbyt dużą liczbą pobrań Twoich kuponów, ograniczając limit pobrań do wybranej liczby. Dzięki temu kontrolujesz, ile klientów będziesz musiał obsłużyć za promocyjną cenę.
Podsumowanie:
Jasny i prosty tytuł, który w zachęcający sposób mówi o przedmiocie okazji, to podstawowa zasada tworzenia okazji. Postaw się w roli przeglądającego listę z różnymi okazjami. Zastanów się, co przyciąga uwagę, a przede wszystkim, spójrz na swój tytuł oraz szczegóły promocji i odpowiedz sobie na pytanie, czy Ciebie by zainteresowała okazja, którą stworzyłeś…
To już wszystkie wskazówki, które chcieliśmy Ci przekazać, abyś mógł cieszyć się z sukcesu Twoich okazji. Teraz zadanie dla Ciebie:

>> Wypróbuj Okazje.Firmy.net i promuj się za darmo za pomocą kuponów rabatowych

Okazje.Firmy.net to portal, który został stworzony po to, aby  pomóc firmom z sektora MŚP w promowaniu się poprzez kupony rabatowe. Serwis oddaje w pełni decyzyjność i obsługę okazji w ręce przedsiębiorców. Nic nie jest narzucane, nie ma wiążących umów. Właściciel firmy sam decyduje o wielkości rabatu, warunkach okazji oraz jak długo i kiedy chce się promować. Co najważniejsze portal nie pobiera żadnych opłat ani prowizji. Od teraz każdy może konkurować z ofertami liderów, takich jak Groupon czy Gruper. Wysokie prowizje lub opłaty nie będą już więcej barierą!

1 Komentarz

  1. Zawsze podstawowym elementem okazji mimo wszystko jest tok, by była to rzecz, którą każdy pożąda, ale brak mu czasu czy brak chęci do wydania pieniedzy na nią – by ją kupić. Okazja jest w stanie wtedy przekonać do zakupu, zatem jednymi z najlepiej sprzedającymi się produktami w ramach wszelkiego rodzaju promocji sa dobra w gruncie rzeczy zbędne, ale i na tyle ciekawe by dopiero okazja nakłoniła do ich zakupu.

Dodaj komentarz