ABC biznesu

Jak stworzyć skuteczną okazję? Najczęstsze błędy podczas tworzenia okazji cz. I.

rabat cenowy złapany na haczyk
fot. fotolia.com
608wyświetleń
Jak stworzyć skuteczną okazję? Najczęstsze błędy podczas tworzenia okazji cz. I.
fot. fotolia.com

Jak stworzyć okazję, aby skutecznie promować się poprzez kupony rabatowe? Jest wiele czynników, które wpływają na to, czy przeglądający okazję pobierze kupon rabatowy i z niego skorzysta. Dowiedz się, co wpływa na zmniejszenie atrakcyjności okazji i unikaj najczęstszych błędów z tym związanych.

 
Z poprzedniego artykułu dowiedziałeś już się, że okazje są sposobem na zwiększenie sprzedaży. Teraz poznaj pierwsze 2 błędy z 5, których powinieneś unikać podczas dodawania okazji. Stwórz idealną okazję, która poruszy Twoich klientów.

Błąd 1. Niejasny lub zbyt ogólny tytuł okazji

Tytuł ma jasno informować czytającego, czego dotyczy okazja. Jest to pierwszy szczegół, jaki dostrzega i na jego podstawie podejmuje decyzję, czy chce poznać pozostałe informacje, jak wielkość zniżki, warunki okazji lub do kiedy można skorzystać z kuponu rabatowego.
Przede wszystkim należy tak opisać produkt, aby każda osoba, bez specjalistycznej lub technicznej wiedzy, wiedziała, co jest przedmiotem okazji.
Nie należy zatem używać terminów specjalistycznych, mało mówiących nazw własnych, czy podawać parametrów technicznych lub numerów modeli produktu. Zamiast tego można podać cechy, które ten przedmiot lub model posiada, i co wyróżnia go od innych produktów.
Przykłady złych tytułów znalezione w portalu Okazje.Firmy.net:

  • 50% rabatu na ZEMANA AntiLogger”

(powinno być: „50% rabatu na nowoczesne oprogramowanie antywirusowe Zemana AntiLogger dla Twojego komputera”)

  • 1szt.wirującego ogonka plus 1szt. błystki wachadłowej boleniwej GRATIS (o wartości 22 zł) płacąc za 10 sztuk wirujących ogonków 150 zł

(powinno być: Wyjątkowo skuteczna przynęta wędkarska, błystka wahadłowa, o fantastycznie wabiących refleksach oraz 1 szt. „wirującego ogonka” GRATIS (o wartości 22 zł) płacąc za 10 szt. przynęt „Wirujące ogonki” 150 zł.

  • 20 zł rabatu na Motul 5100 Ester 10W40 4L o wartości 155 zł

(powinno być: 20 zł rabatu na 4 litry oleju Motul 5100, który na długo ochroni i przedłuży żywotność silnika Twojego motocyklu, o wartości 155 zł.)
Błędem jest również przedstawianie zbyt ogólnie przedmiotu okazji np.:

  • 10% rabatu na drzwi, 40% rabatu na obraz, 60% rabatu na półkę, 90% na zakupy w sklepie, 20% rabatu na danie główne o wartości 20 zł.

Brak konkretów nie zachęca, a wręcz zniechęca do sprawdzenia, co jest rzeczywiście przedmiotem okazji.
RADA:
Jeśli nie wiesz, jaki tytuł jest najlepszy dla Twojej okazji, to po prostu przetestuj te, które Tobie i Twoim bliskim lub współpracownikom wydają się odpowiednie. W swoim profilu widzisz statystyki otwarć okazji i pobieralności kuponów, zatem dodawaj okazje i testuj, który tytuł powoduje, że Twoje statystyki rosną.

Błąd 2. Brak zdjęcia

Czemu zdjęcie jest takie ważne? Dlatego, że mamy coraz mniej czasu i zamiast czytać, jedynie  przeglądamy strony internetowe. Podczas skanowania wzrokiem stron, ładne i kolorowe zdjęcia przykuwają naszą uwagę. Zdjęcie wywołuje emocje, dzięki czemu możemy łatwiej oddziaływać na klienta. Wedle naszych statystyk okazje ze zdjęciami mają wyższe statystyki i więcej pobrań kuponów niż te bez zdjęcia.
Jeśli nie posiadasz swoich profesjonalnych zdjęć i nie chcesz inwestować w fotografa, który zrobi dla Ciebie sesję zdjęciową, to możesz skorzystać z banków zdjęć. Są to agregatory, w których dostępnych jest miliony gotowych do użycia fotografii. Wpisujesz jaka kategoria i tematyka zdjęć Cię interesuje i za chwilę wybierasz spośród tysięcy zdjęć i obrazków.
RADA:
Często osoby, które są nieobeznane z tematyką prawa autorskiego, decydują się na najprostsze rozwiązanie, a więc wyszukanie interesujących ich fotografii za pośrednictwem popularnych wyszukiwarek internetowych np. Google. Jednakże kopiowanie zdjęć znalezionych w sieci bez zgody ich autorów jest niezgodne z prawem. Jedyny legalny sposób na pozyskanie ilustracji na stronę to korzystanie z banków zdjęć. Skorzystaj z internetowych agregatorów zdjęć. Część z nich jest darmowa, np.:

  • SXC (www.sxc.hu) – wystarczy, że założysz darmowe konto, aby móc pobierać i wykorzystywać na swojej stronie www, materiałach promocyjnych, prezentacjach, video czy w identyfikacji wizualnej (bez logotypu) wybranych zdjęć. Zgody autora wymagają sytuacje, kiedy zdjęcie ma być przeznaczone np. na sprzedaż. Większość zdjęć ma standardowe zapisy odnośnie praw autorskich, które zawarte są w regulaminie serwisu, jednakże dla niektórych zdjęć mogą występować dodatkowe obostrzenia ze strony autora – trzeba dobrze przyglądać się opisom zdjęć. Serwis jest w j. angielskim.

lub płatna, np.:

  • Fotolia (www.fotolia.com) – jest to bank zdjęć (w j. polskim), na którym oferowane są pliki, w tym zdjęcia przy użyciu systemu kredytów (1 kredyt = 4.10 PLN) lub planów abonenckich. Użytkownik może kupić kredyty lub abonament, a następnie pobrać pliki za niewielką kwotę. Ilość kredytów zależy głównie od rozmiaru obrazku. Ceny zaczynają się najczęściej od 1 kredytu. Wszystkie obrazy oferowane przez Fotolia mogą zostać użyte do wszelkiego rodzaju profesjonalnych dokumentów, bez limitu czasu i kopii
  • Istockphoto (www.istockphoto.com) – Bank zdjęć (dostępny również w j. polskim), z którego można pobierać zdjęcia i pliki płacąc kartą kredytową, systemem PayPal lub za środki kredytowe, wcześniej wykupione.

Nie taki diabeł straszny…

Chcesz spróbować, jak kupony rabatowe wpłyną na Twój biznes? Nic trudnego, a tym bardziej nic strasznego. Nie masz się czego obawiać ani wahać, ponieważ z Okazje.Firmy.net masz to całkowicie za darmo. Nie płacisz żadnych prowizji, nie dzielisz się z nami swoim zyskiem!
>> Zaloguj się i dodaj okazję

6 komentarzy

  1. Każda oferta, na każdy produkt powinna być zredagowana czytelnie i przede wszystkim jasno przedstawiać korzyści jakie za sobą niesie. Jednakże nie uważam, aby ogólne sformułowania były czymś złym, ponieważ OBNIŻKA 10, 20, 30, itd. procent na wszystkie produkty zawsze działała i będzie działać na ludzka wyobraźnię najbardziej. Pozdrawiam serdecznie.

      1. Słuszna uwaga. Tym bardziej, że większość okazji promowana jest również w agregatorach zakupów grupowych, aby zasięg ich reklamy był większy. Zatem dopracowanie tytułu okazji jest tu kluczowe. W przypadku małych firm, których nazwy/marka są nieznane dla odbiorców, należy wyróżnić się opisem i tytułem, a tym bardziej jeśli nie bazuje się na wysokich rabatach typu 70% itp (bo rzadko, który mikro przedsiębiorca może sobie na to pozwolić)

  2. Bardzo dziękuję za wskazówki. Namęczyłam się, zanim moja pierwsza okazja została zweryfikowana pozytywnie:) Po przeczytaniu powyższego artykułu wiem, gdzie były błędy. Pozdrawiam

    1. Już zam tydzień kolejna porcja wskazówek, czyli 3 pozostałe błędy, których należy się wystrzegać 😉

  3. Zgadzam się w 100% Nie wystarczy numer seryjny 1234…itd/AB i dać na to 80% rabatu przecież kto szuka np buty nie potrzebuje oglądać wielbłąda nawet jak jest za 20% ceny:)) Pozdrawiam

Dodaj komentarz