Mała firma w sieci

Sekrety efektywnych opisów na prezentacji. Najlepsze praktyki przekonywania klientów

Młoda kobieta w okularach
fot. fotolia.com
171wyświetleń
Żródło: fotolia.com
Żródło: fotolia.com

Dlaczego warto, abyś zadbał o zachęcający opis na pierwszej stronie swojej prezentacji w Firmy.net? Klient widzi go jako pierwszy, kiedy odwiedza Twoją firmę. Zatem zaciekaw i zachęć go, aby zapoznał się z pełną ofertą lub skontaktował się z Tobą bezpośrednio. To nie takie trudne, jeśli skorzystasz z naszych wskazówek i najlepszych praktyk przekonywania klientów.

Opis na prezentacji ma duży wpływ na efektywność Twojej reklamy w portalu Firmy.net. Ma on spore znaczenie przy pozycjonowaniu Twojej prezentacji w Google za pośrednictwem naszego serwisu oraz znaczący wpływ na decyzję zakupową użytkownika. Zatem warto, abyś poświęcił parę minut na jego uzupełnienie lub dopracowanie.

Jak efektywnie uzupełnić opis swojej firmy na prezentacji Firmy.net?

Masz aż, albo tylko 1000 znaków na przekazanie najważniejszych informacji o swojej działalności. Jest tu za mało miejsca, aby zamieścić cały zakres usług lub produktów oraz wszystkich innych informacji o firmie, które wydają Ci się istotne. Jest to raczej pole, aby zachęcić klienta do zapoznania się z pełną ofertą lub do bezpośredniego już kontaktu z Tobą. Zatem napisz w skrócie, co wyróżnia Twoją firmę w sposób, który będzie dla niego interesujący. Skieruj swój przekaz bezpośrednio do niego, żeby wiedział, jakie korzyści otrzyma. Nie pisz o historii swojej firmy, ani ilu pracowników zatrudniasz. Klienta obchodzą tylko jego własne problemy i potrzeby.
Podpowiadamy Ci, co możesz zawrzeć w swoim opisie, aby był jak najskuteczniejszy:

  • Napisz w skrócie, co oferujesz. Jeśli jest to długa lista, wówczas skup się na najważniejszych obszarach Twojej działalności.
  • Zaznacz, gdzie świadczysz usługi lub gdzie można nabyć Twoje produkty.
  • Przedstaw, co wyróżnia Twoją ofertę (np.: masz biuro bardzo blisko centrum, oferujesz parking, posiadasz kącik dla dziecka, działasz długo na rynku, kto już skorzystał z Twoich usług, itp.).
  • Napisz, jakie promocje/rabaty oferujesz, na jakie produkty/usługi oraz na jakich zasadach.
  • Zamieść „Call-to-action”, czyli wezwanie do działania.. Na końcu wskaż klientowi, co ma teraz zrobić, np.: „Zobacz naszą ofertę!” , „Zadzwoń do nas, chętnie odpowiemy na Twoje pytania!”

Ważne jest, aby przedstawiając swoją firmę, nie skupiać się wyłącznie na sobie. Pisz tak, aby prezentować korzyści dla klienta. Dzięki temu poczuje on, że Twoje usługi zaspokajają jego potrzeby. Używaj mniej formalnych zwrotów pisanych na “Ty”, tak by odbiorca poczuł, że przekaz skierowany jest właśnie do niego. Pamiętaj o tym, żeby nie przesadzać i pisać zgodnie z prawdą.
Pamiętaj, że opis Twojej firmy musi być unikalny! Nie kopiuj go z innych stron. Jest to bardzo ważne, gdyż duplikowanie treści wpływa negatywnie na pozycje prezentacji w Google.
Oto opis firmy „Kuczma.pl projekt & reklama”, który doceniliśmy w konkursie Firma Przyjazna Internautom 2012:

Kuczma.pl - opis firmy
Źródło: prezentacja firmy „Kuczma.pl reklama & projekt” w portalu Firmy.net

 ZADANIE DLA CIEBIE:

Stwórz własny opis, który zachęci setki klientów do skorzystania z Twoich usług:

>> Zaloguj się i uzupełnij opis na prezentacji swojej firmy

Kliknij i uzupełnij opis swojej firmy na prezentacji
 
 
 
 

5 komentarzy

  1. Sensowne informacje, ale… Niestety 1000 znaków to zdecydowanie za mało by umieścić informacje wg Państwa wskazówek. Firmy działające w województwie śląskim muszą reklamować się często na wiele miast. My np na kilkanaście. Zupełnie inaczej ma się sprawa w przypadku przedsiębiorstw działających wokół pojedynczych wolnych miast. Do tego dochodzi mix najważniejszych usług i troszkę treści… 1000 znaków i brak możliwości większego formatowania (dodawanie zdjęcia czy wideo) zdecydowanie ogranicza nasze możliwości.

    1. Panie Mariuszu. To prawda, że krótki opis na prezentacji (1000 znaków) nie pomieści wszystkiego, co właściciel firmy, chciałby przekazać swoim klientom. Opis ten ma być jedynie zachętą do zapoznania się z całą ofertą lub do bezpośredniego kontaktu. Zdajemy sobie sprawę, że bardzo trudno znaleźć i przedstawić swoje wyróżniki – jednak to one działają na klientów, a nie długa lista wypisanych po myślnikach usług czy produktów, której klienci nie chcą i nie mają czasu czytać.
      Wskazówki, które są w artykule, są propozycją, co można zamieścić w swoim opisie i są uniwersalne. Każdy musi wybrać to, co najbardziej pasuje do rodzaju jego dzialałności. Jeśli chodzi o Pana przypadek, nie wydaje się sensowne wypisanie wszystkich miejscowości po przecinku, gdzie może Pan świadczyć usługi. Czy nie lepiej podkreślić, że jest to całe województwo? Proszę czasami postarać się wcielić z skórę potencjalnego klienta, a nie skupiać się na robotach wyszukiwarek 🙂

  2. Zgadzam się z przedmówcą, trzeba być nie lada magikiem, aby w tak niewielkim formularzu umieścić wszystkie znaczące informacje o danej firmie, nie tylko o noclegi Ustka. Każda branża ma swoja specyfikę i opis działalności i usług, nie tylko noclegowych, ale ze wszystkich dziedzin gospodarki wymaga miejsca odpowiedniego do tego. Inaczej dochodzi do sztucznego zagęszczenia informacji, które najlepiej dla „oka” potencjalnego klienta nie wygląda. Pozdrawiam.

  3. Odnośnie tego co powiedział przedmówca: ” Inaczej dochodzi do sztucznego zagęszczenia informacji, które najlepiej dla „oka” potencjalnego klienta nie wygląda.” takie właśnie zagęszczenie bije w oczy , a niestety tak to wygląda w wyróżnionej firmie, w konkursie powyżej. Czy nie lepiej było by ładnie wszystko wypunktować a nie dawać taki zlepek różnorodności oferty w jednym miejscu, zdanie po zdaniu. I czy firma, która zajmuje się wszystkim, zajmuje się naprawdę dobrze tym wszystkim ?

Dodaj komentarz