Trendy i newsy

Próbujesz sprzedać mieszkanie, ale mało kto chce je oglądać? Sprawdź koniecznie porady jak sprzedać mieszkanie i popraw swoje ogłoszenia w celu zwiększenia oglądalności Twojej nieruchomości.

Raport Firmy.net Ogólna sytuacja firm w 2013 r
Trendy i newsy

MŚP: W nowe półrocze w ciut lepszych nastrojach

źródło: Fotolia.com Zbliżają się nieco lepsze czasy dla sektora MŚP w drugiej połowie 2013 roku. Tak przewidują właściciele małych i średnich firm po dość ciężkim minionym półroczu – wynika z badań Instytutu Badań i Analiz oraz portalu Firmy.net.     W marcu 2013 r. w badaniu ankietowym przeprowadzonym przez Firmy.net grupa 2393 przedsiębiorców określiła obecną i przewidywaną sytuację swojej firmy. Na podstawie badania Instytut Badań i Analiz przygotował raport przedstawiający nastroje gospodarcze wśród MŚP w 2013 r. W nowe półrocze w ciut lepszych nastrojach W ostatnich 6 miesiącach zdecydowanie większy odsetek przedstawicieli firm MŚP ocenił swoją sytuację jako złą (35,9%) niż dobrą (20,43%). Jako stabilną swoją sytuację określiło 44,6 proc. przebadanych przedsiębiorców. W nadchodzącym półroczu sytuacja ogólna firm nieznacznie się poprawi, jednak zmiana ta będzie wynikała przede wszystkim z tego, że nieco zmaleje odsetek przedsiębiorstw przewidujących złą sytuację swojej firmy (33,0%) w stosunku do tych, którzy oczekują poprawy (21,5%). Najliczniejszą grupę nadal stanowić będą przedsiębiorstwa, których sytuacja na rynku nie zmieni się (45,5%). źródło: Raport z badania nastrojów gospodarczych wśród MŚP w 2013 r. W których branżach najgorzej, a w których najlepiej? Swoją sytuację w pierwszej połowie 2013 roku najgorzej oceniały firmy z branż: sport i turystyka (47,1 proc.), poligrafia i wydawnictwa (44,7 proc.), gastronomia (44,2 proc.), odzież i obuwie (42,5 proc.), motoryzacja (42,1 proc.). Z kolei najlepiej kondycję swojej firmy widzieli przedstawiciele branż: hobby i rozrywka (30,3 proc.), handel (28,4 proc.), odzież i obuwie (26 proc.), biuro (25,7 proc.), komputery i internet (25,5 proc.). Jak wynika z badań, w okresie nadchodzących 6 miesięcy najbardziej poprawi się sytuacja przedsiębiorstw z branży usług biznesowych (usługi B2B jak doradztwo i konsulting, reklama i marketing, konferencje i targi). Jej przedstawiciele liczniej przewidują poprawę sytuacji swojej firmy (36,6 proc.) niż jej pogorszenie (21,8 proc.). Poprawy sytuacji ogólnej przedsiębiorstw w tym półroczu oczekiwać należy również w branżach: hobby i rozrywka oraz komputery i internet. Firmy z tych branż częściej przewidują poprawę sytuacji (hobby i rozrywka – 33,3 proc., komputery i internet – 29,2 proc.) niż pogorszenie (hobby i rozrywka – 30,3 proc., komputery i internet – 27,4 proc.). Negatywne zmiany w nadchodzących 6 miesiącach nastąpią w największym stopniu w branżach: transport i spedycja, odzież i obuwie oraz poligrafia i wydawnictwa. Badania ujawniły, że w tych dziedzinach znacznie częstsze są prognozy pogorszenia się sytuacji (transport i spedycja – 40 proc., odzież i obuwie – 43,8 proc., poligrafia i wydawnictwa – 50 proc.) niż jej poprawy (transport i spedycja – 16 proc., odzież i obuwie – 16,4 proc., poligrafia i wydawnictwa – 10,5 proc.). źródło: Raport z badania nastrojów gospodarczych wśród MŚP w 2013 r. Poziom sprzedaży i cen – w dół Na kiepskie nastroje przedsiębiorców bez wątpienia miała i nadal ma wpływ malejąca sprzedaż. Obniżenie sprzedaży na rynku krajowym w minionym półroczu zadeklarowało aż 43,5 proc. przebadanych firm. Wzrost zadeklarowało w tym czasie jedynie 17 proc. firm. Wartości te w nadchodzącym półroczu ulegną nieznacznej poprawie. Spadek sprzedaży dotknie 38,1 proc. firm, a wzrost przewiduje 25,9 proc. przedsiębiorców. Nieco lepiej sytuacja wygląda wśród eksporterów produktów i usług, którzy stanowili 21,5 proc. uczestników badania. W minionym półroczu jedynie 6,3 proc. pośród nich zanotowało spadek sprzedaży na rynkach zagranicznych, a tylko 5,6 proc. prognozuje spadki także w obecnym półroczu. Wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2013 roku zadeklarowało 4 proc. ankietowanych firm, a w drugiej połowie tego roku wartość ta ma wzrosnąć do poziomu 5,6 proc. Spadkowi sprzedaży często towarzyszył także spadek cen produktów i usług. Swoje ceny w minionym półroczu musiało obniżyć 26,7 proc. uczestników badania. Na podwyżkę cen zdecydowało się z kolei 18 proc. przedsiębiorstw. Obecne półrocze nadal będzie mijało pod znakiem obniżek – twierdzi tak 23,9 proc. ankietowanych firm. Podwyżkę cen deklaruje 21,9 proc. badanych. Sytuacja finansowa i zatrudnienie – będzie trochę lepiej W okresie ostatnich 6 miesięcy najliczniejsza grupa badanych przedsiębiorstw (43,3 proc.) zadeklarowała pogorszenie się swojej sytuacji finansowej, mniejsza grupa wskazała brak zmian (38,2 proc.), natomiast najmniej liczna jej poprawę (15,6 proc.). W obecnym półroczu wzrośnie odsetek przedsiębiorstw, które odczuwać będą poprawę sytuacji finansowej (25,3%) oraz spadnie odsetek firm, które zauważą pogorszenie (37,6%) lub nie odczują zmian (34,3%). Pomimo wzrostu, tendencja ogólna nadal będzie miała charakter spadkowy. źródło: Raport z badania nastrojów gospodarczych wśród MŚP w 2013 r. Chociaż pierwsze półrocze 2013 roku było trudne dla firm MŚP, najczęściej utrzymały one zatrudnienie na tym samym poziomie (72,3%). Jedynie 15 proc. firm zdecydowało się ograniczyć liczbę pracowników, a 8,6 proc. zwiększyło zatrudnienie. W okresie najbliższych 6 miesięcy nadal najliczniejsza grupa firm utrzymywać będzie stały poziom zatrudnienia (70,6%). Niewielki wzrost poziomu zatrudnienia zapewni nam większa liczba przedsiębiorstw, w których przewidywane są przyjęcia pracowników (12,8%) w stosunku do tych, w których nastąpi redukcja etatów (12,5%).   CAŁY RAPORT DO POBRANIA Nastroje gospodarcze wśród małych firm w 2013 r. Analiza sytuacji oraz przewidywane trendy rozwojowe Plik PDF, 28 stron, 4,3 MB   Informacje o badaniu Badanie nastrojów gospodarczych zostało przeprowadzone w marcu 2013 roku z zastosowaniem techniki CAWI przez Instytut Badań i Analiz. W badaniu wzięło udział 2393 przedstawicieli przedsiębiorstw, które są zarejestrowane w jednym z największych internetowych katalogów branżowych – Firmy.net, umożliwiającym kompleksową promocję firm w internecie. Z uwagi na liczbę i strukturę respondentów wyniki badania mają charakter reprezentatywny....
Firmer 2/2013 - Jak zbudować silną markę według dr Ireny Eris
Trendy i newsy

Firmer 3/2013 – Jak zbudować silną markę według dr Ireny Eris

Redakcja Firmy.net stworzyła nową bazę wiedzy pełną wskazówek dla firm w sektora MŚP. Na stronie www.firmer.pl znajdziesz wiele praktycznych porad i inspiracji, a także bieżące informacje o najciekawszych wydarzeniach na rynku z punktu widzenia przedsiębiorcy. Od tej pory Firmer.pl jest miejscem, w którym znajdziesz publikacje specjalistów z Firmy.net. Wszystkich żądnych wiedzy zapraszamy do czytania świeżych artykułów. Zgodnie z założonymi celami, nasza nowa inicjatywa skierowana jest do przedsiębiorców, osób prowadzących własną działalność gospodarczą czy zatrudnionych w sektorze MŚP. Szczególnie interesuje nas problematyka prowadzenia własnego biznesu, w tym zagadnienia związane z zarządzaniem i promocją, przede wszystkim w sferze online. Poświęcamy również miejsce na ciekawe tematy lifestyle’owe, które będą odskocznią dla zapracowanych przedsiębiorców. FIRMER - E-magazyn dla biznesu i o biznesie Firmer, czyli Magazyn Świadomego Przedsiębiorcy, to świeżutkie pismo w formie elektronicznej wydawane przez Firmy.net. Co miesiąc, na ponad 40 stronach, znajdziesz przydatne porady i fachową wiedzę z obszaru szeroko pojętego marketingu internetowego, wywiady z doświadczonymi praktykami biznesu, materiały o charakterze lifestyle'owym oraz ... przekonaj się sam czytając co miesiąc nowy numer!   >> Czytaj najnowszy numer fot. FIRMER   Temat z okładki: Nie bój się marzyć O tym, jak zbudować silną markę, dowiesz się z inspirującej rozmowy z dr Ireną Eris. Odkryj swój potencjał: Kto, przy zdrowych zmysłach, daje takie rabaty? Czytaj porady, jak zyskać na dawaniu klientom wysokich rabatów i osiągnij sukces dzięki przemyślanym okazjom. Warto wiedzieć: Bądź na czasie - zatrudnij freelancera Poznaj alternatywę dla zatrudnienia pracownika na etacie, czyli jak ułożyć sobie współpracę z freelancerem. Dossier: Komunikacja to więcej niż słowa Small business to relacje, relacje to komunikacja, komunikacja to podstawa. Przeczytaj o skutecznej komunikacji w małej firmie. Mała firma na Facebooku – lubię to! Małe narzędzie do wielkich rzeczy - ankiety internetowe Efektywne zarządzanie projektami w firmie Nawet mały biznes może być odpowiedzialny społecznie Kobiece wsparcie dla kobiecego biznesuJak zarobić na Średniowieczu?...
Mężczyzna biegnący w przyszłość
Trendy i newsy

Inteligentny Rozwój od 2014 roku

Wysokie podatki, biurokracja, a także kryzys gospodarczy nie zachęcają do zakładania własnej działalności. Jednym z zaleceń jest wprowadzić do biznesu innowacyjne pomysły.
1 27 28 29 30 31 41
Strona 29 z 41