O tym, czy własna firma okaże się sukcesem, decydują najczęściej dwa czynniki – oferta dla potencjalnych klientów oraz odpowiednia reklama. W tym artykule skupimy się na działaniach reklamowych, które charakteryzują się najniższym kosztem i najskuteczniej pozwolą nam dotrzeć z ofertą do przyszłych klientów.
Istotnym elementem skutecznego marketingu jest dotarcie z ofertą naszej firmy do grupy potencjalnych klientów. Reklama w mass mediach jest droga, ale warto wziąć pod uwagę te nośniki informacji, które pozwolą na skuteczną promocję i nie wygenerują kosztów, które nas przerosną. Proponuję zatem skupić się na reklamie internetowej oraz tradycyjnej reklamie drukowanej.
Reklama w internecie
Reklama internetowa daje szeroki wachlarz możliwości promocji, np.:
- umieszczanie płatnych bannerów na stronach internetowych, które są często przeglądane przez naszych potencjalnych klientów,
- umieszczanie informacji o firmie w katalogach biznesowych,
- zamieszczanie informacji o naszej stronie internetowej w katalogach stron www,
- pozycjonowanie naszej strony internetowej w taki sposób, aby znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwarek.
Najbardziej kosztownym elementem reklamy internetowej jest zazwyczaj umieszczenie banneru reklamowego, należy jednak pamiętać, że jest to jednak koszt nieporównywalnie mniejszy do reklamy w innych mediach. Koszt banneru zależy od popularności strony, na której chcielibyśmy umieścić reklamę – im strona jest bardziej popularna tym wyższa jest cena. Pozostałe trzy elementy marketingu internetowego możemy zaimplementować sami, trzeba jednak uprzednio poświęcić sporo czasu na odpowiednie zapoznanie się z danym tematem.
Reklama drukowana
Natomiast decydując się na reklamę drukowaną, czyli poligraficzną mamy możliwość wypromować działalność na:
- ulotkach,
- plakatach reklamowych,
- wizytówkach,
- teczkach ofertowych, itp.
Jedynym kosztem, z jakim musimy się tu liczyć, jest zaprojektowanie i wydrukowanie materiałów reklamowych, na które się zdecydowaliśmy. Materiały takie możemy rozprowadzać przez znajomych, zaprzyjaźnione firmy lub przedsiębiorstwa oraz inne miejsca np. urzędy pocztowe po uprzednim uzyskaniu zgody na ich rozprowadzanie.
Na początku naszej działalności najlepiej zainwestować w ulotki reklamowe oraz wizytówki. Są to materiały najłatwiejsze do dystrybucji wśród naszych potencjalnych klientów. Należy pamiętać, że ich wygląd jest wizytówką naszej firmy, więc muszą one być atrakcyjne wizualnie oraz zawierać odpowiednią ilość informacji na temat oferty firmy.
Jest wiele sposobów dotarcia do klienta, jednak gdy ograniczają nas koszty, musimy skupić się na tych najbardziej podstawowych oraz takich, które w dużej mierze możemy wykonać sami.
To czy dana kampania reklamowa będzie skuteczna zależy w dużej mierze od tego, czy trafimy z przekazem do odbiorcy produktu. Oczywiście przedstawione przez Ciebie metody są godne uwagi, ale niestety są też kosztowne. Myślę, że szczególnie jeśli chodzi o Internet mamy multum możliwości bez potrzeby wydawania na to kolosalnych sum pieniędzy, a przykładem mogą być np. serwisy społecznościowe, czy fora.
Ostatnimi czasy reklama internetowa stała się jedną z najczęściej wykorzystywanych. Powodem są właśnie niskie koszty, ale także bardzo duża efektywność. Zdaniem wielu osób wykorzystanie potencjału marketingowego Internetu jest dobrym sposobem na niskobudżetową kampanię reklamową.