W badaniu przeprowadzonym przez agencję Migomedia dla Ceneo.pl wynika, że kobiety wydają na jednorazowe zakupy więcej pieniędzy niż mężczyźni. Dodatkowo kobiety są bardziej lojalne niż mężczyźni. 32% sklepów internetowych zapytanych o stałych odbiorców odpowiedziało, że są nimi przede wszystkim panie. Na mężczyzn wskazało zaledwie 8%. Poznaj wszystkie istotne elementy, które warto rozważyć, aby sprzedawać w internecie więcej.
Oto 12 wniosków, które wynikają z badania, co kieruje płcią piękną podczas zakupów w internecie.
1. Uwaga kobiet skupia się przede wszystkim na produktach/usługach, które pomogą im troszczyć się o swoich bliskich.
2. Główną korzyścią e-zakupów dla kobiet jest oszczędność. Dla mężczyzn – wygoda.
3. Kobiety uwielbiają okazje znacznie bardziej niż mężczyźni.
4. Kobiety zwracają uwagę na intencje sprzedawcy, jego misję i wizję firmy.
5. Dla kobiet ważne są emocje i relacje, co warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia oferty i komunikatów.
6. Uwagę kobiet przyciągają duże zdjęcia produktów ze zbliżeniem na detale.
7. Kobiety dokładnie analizują ofertę i potrzebują więcej czasu na podjęcie decyzji zakupowej. Częściej korzystają z porównań produktów.
8. Kobiety trafiają do e-sklepów głównie przez wyszukiwarki. Warto zadbać zatem o pozycjonowanie e-sklepów.
9. Aby zdobyć lokalność kobiet jako klientów, ważne jest zbudowanie relacji przed i po sprzedażowej.
10. Kobiety częściej niż mężczyźni czytają FAQ, dlatego warto o niego zadbać.
11. Na podjęcie decyzji zakupowej przez kobiety wpływa darmowa dostawa.
12. Kobiety często rezygnują z zakupów na etapie finalizacji zamówienia. Wskaźnik odrzuceń koszyka wynosi aż 66%.
Zgadzam się z tymi wnioskami. Porównując mnie i mojego mężczyznę na zakupach w sieci – on szybko i “bez bólu” opłaca koszyk, a ja się zastanawiam i debatuję 🙂 Za to całkowicie odwrotnie jest w sklepie stacjonarnym. Góra ciuchów do przymierzalni i co pasuje, od razu do kasy. A buty – bez zastanowienia nawet 🙂 A kasy i przymierzalnie w sklepach męskich z reguły świecą pustkami…