Mała firma w sieci

Bezpłatne i tanie narzędzia do e-mail marketingu

skrzynka pocztowa z listami
fot. istockphoto.com
1.2kwyświetleń

Małe narzędzia do wielkich zadań

skrzynka pocztowa z listami
fot. istockphoto.com

E-mail marketing jest marketingiem za przyzwoleniem odbiorcy, tzn. polega na docieraniu do zainteresowanych odbiorców za ich zgodą, co odróżnia go od większości tradycyjnych form reklamy. W tym tkwi tajemnica jego skuteczności – komunikujemy się z odbiorcami, którzy wykazali już wstępne zainteresowanie i samodzielnie zapisali się do naszej bazy np. są już naszymi klientami i pozostawili nam adres e-mail wraz ze zgodą na otrzymywanie ofert handlowych. W jaki sposób opanować wysyłkę do kilkuset klientów i nie zablokować własnej skrzynki e-mailowej?

W prowadzeniu akcji promocyjnych z wykorzystaniem wysyłek e-mail lub rozsyłaniu stałego newslettera niezwykle przydatna jest pomoc odpowiedniego narzędzia. Na rynku dostępne są dziesiątki (a nawet setki) aplikacji, które łączą w sobie niezbędne funkcjonalności: stworzenie profesjonalnego szablonu maila (bez konieczności znajomości HTML przez użytkownika), import własnej bazy kontaktów (z plików: CSV, TXT, XLS), zaplanowanie wysyłki na konkretny dzień i konkretną godzinę, statystyki wysyłek ( liczbę otwarć e-maila i kliknięć w linki).
Aplikacje te można podzielić na dwa rodzaje: pudełkowe (instalowane na komputerze) oraz te dostępne poprzez przeglądarkę www. Uwagę warto poświęcić tym przeglądarkowym. W porównaniu z rozwiązaniami pudełkowymi, w tych wersjach systemów mamy dostęp do wiarygodnych serwerów wysyłkowych i stałej pomocy technicznej.
Rozliczenia oparte są o kilka modeli:

  • Abonament miesięczny – kwota miesięcznego abonamentu jest stała i zależy od wielkości zaimportowanej bazy kontaktów, liczba wysyłek jest nielimitowana. Płacisz raz na miesiąc i wysyłasz ile chcesz – choćby kilka razy dziennie. W tym modelu można liczyć na rabaty wynikające z okresu, na jaki zostaje zawarta umowa.
  • Pakiet – opłata ryczałtowa uzależniona od ilości, np. pakiet 4000 e-maili, wnoszona w formie przedpłaty (prepaid), bez limitu bazy kontaktów. Im większy pakiet kupisz naraz – tym mniej zapłacisz za wysłanie jednego maila.
  • Opłata za rzeczywiste wysyłki – stawka za 1 e-mail przemnożona przez ilość rzeczywiście wysłanych w danym okresie rozliczeniowym (miesiącu) wiadomości, płatne z dołu. Płacisz tylko wtedy, gdy wysyłasz, i tylko za tyle, ile wysyłasz.

Programy oferują najczęściej dwa modele do wyboru, zdarzają się także hybrydy powyższych modeli. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze programy do e-mail marketingu z obsługą w języku polskim, wraz z informacją o kosztach związanych z korzystaniem.

Aplikacja

Model rozliczenia

Konto darmowe/pakiet testowy/okres testowy

FreshMail
www.freshmail.com
Model abonamentowy: od 50 zł netto/mies. (baza do 1000 odbiorców, bez limitu wysyłek)
Model pakietowy: od 25 zł netto (1000 wiadomości)
Konto darmowe: tak (wysyłka do 2000 wiadomości/mies., baza do 500 odbiorców), bezterminowo
GetResponse
www.getresponse.pl
Model abonamentowy: od 49 zł brutto (baza do 1000 odbiorców, bez limitu wysyłek) Darmowe konto testowe (baza do 250 odbiorców), przez 30 dni
NinjaMail
www.ninjamail.pl
Model abonamentowy: od 43,05 zł brutto/mies. (baza do 500 odbiorców, bez limitu wysyłek)
Model pakietowy: od 10 zł netto (500 wiadomości)
Konto darmowe: tak (wysyłka do 1000 wiadomości/mies., baza do 500 odbiorców), bezterminowo
JetMail
www.jetmail.pl
Opłata za rzeczywiste wysyłki: od 0,0279 zł netto/e-mail (wysyłka do 9999 wiadomości) Darmowe konto testowe, przez 60 dni
ThinkOpen
www.thinkopen.pl
Model abonamentowy: od 69 zł netto/mies. (baza do 10 000 odbiorców, bez limitu wysyłek) Nie;
dostępna wersja demonstracyjna
CafeMail
www.cafemail.pl
Model pakietowy: od 89 zł netto (4000 wiadomości) Pakiet testowy 2000 wiadomości
Kogio
www.kogio.pl
Model abonamentowy: od 39 zł netto/mies. (baza do 2 000 odbiorców, bez limitu wysyłek) Konto darmowe: tak (wysyłka do 2000 wiadomości/mies., baza do 1000 odbiorców), bezterminowo, koszt e-maila poza abonamentem – 0,03 zł netto
Inis
www.inis.pl
Model abonamentowy: od 19 zł netto/mies. (baza do 500 odbiorców, bez limitu wysyłek) Konto darmowe: tak (wysyłka do 2000 wiadomości/mies., baza do 500 odbiorców), przez 60 dni
Sare
www.sare.pl
Model abonamentowy: od 61,50zł netto/mies. (baza do 1000 odbiorców, bez limitu wysyłek) Konto darmowe: tak (wysyłka do 2000 wiadomości/mies., baza do 500 odbiorców), przez 30 dni
Źródło: opracowanie własne na podstawie informacji dostępnych na stronach internetowych aplikacji (stan na 8 lipca 2013r.)

Wszystkie przedstawione powyżej systemy do e-mail marketingu są bardzo proste i funkcjonalne. Korzystają z nich zarówno duże i znane firmy, jak i małe przedsiębiorstwa. Należy pamiętać, że do używania przedstawionych rozwiązań, niezbędne jest posiadanie własnej bazy kontaktów e-mailowych.
Jak stworzyć taką własną bazę kontaktów? Przeczytacie już wkrótce na łamach Firmera.

7 komentarzy

  1. Tak prawdę mówiąc, to nic nowego niewynaleziono, bo ta firma, która sukcesywnie buduje swój rynek dbając o poprawne kontakty ze swymi klientami zawsze kontaktowała się poprzez różne środki przekaz informacji, takie jak zwykły list, telefon, przedstawiciel handlowy. Teraz kapitalizm czyni z kolejnej oczywistej rzeczy wspaniały deal dla firm jednocześnie zapewniając sobie dodatkowe źródło przychodu. Bardzo fajnie,że o tym się mówi, pisze. Nie wszyscy traktują kontakt z potencjalnym klientem jako istotny z perspektywy funkcjonowania firmy… Pozdrawiam

  2. Z Freshmaila korzystam od roku czasu z i jestem zadowolony z programu i efektów. To najbardziej popularne i chyba najlepsze narzędzie do wysyłania mailingów na rynku. Oferuje szablony newsletterów i niezły edytorek do nich, system raportowanie wyników kampanii, personalizacje treści, i bardziej zaawansowane opcje jak targetowanie czy marketing automation.

  3. Może warto napisać artykuł jak zbudować listę mailingową ze szczególnym uwzględnieniem małych firm, które nie internet traktują jako bazę informacji dla klientów.
    GetResponse uruchomiło ostatnio aplikację do pozyskiwania adresów e-mail klientów offline. Stawia się ipada tam, gdzie odwiedzają nas klienci. Urządzenie wyświetla formularz do zapisu z odpowiednią zachętą, a dane lecą bezpośrednio do GetResponse.

    1. Panie Grzegorzu. Pod koniec tekstu właśnie zapowiadamy ten temat. Już wkrótce na łamach FIRMERa będzie można przeczytać, jak samodzielnie zbudować własna bazę mailingową, na potrzeby marketingu małej firmy. Pozdrawiam!

  4. Bardzo fajne opracowanie a pierwsza pozycja FreshMail w tym zestawieniu raczej nie przypadkowa. To najfajniejsze rozwiązanie w Polsce i chyba najpopularniejsze.

Dodaj komentarz