Mała firma w sieci

Jak jawi się przyszłość mediów społecznościowych?

Social media
fot. fotolia.com
584wyświetleń
Jak jawi się przyszłość mediów społecznościowych?
fot. fotolia.com

Eksperci social media od dłuższego czasu zauważają znaczący spadek zasięgu postów na Facebooku. Taki stan rzeczy z pewnością utrudnia planowanie strategii promocyjnej w mediach społecznościowych, a zarazem sprzyja powstawaniu sceptycznych opinii pod adresem zasadności podejmowania tego typy aktywności na tym konkretnym portalu. Czy zasłużenie?

Wielu specjalistów uznaje, że Facebook w Polsce osiągnął szczyt swoich możliwości i pomimo wzrostu unikalnych użytkowników w naszym kraju, nie ma on przed sobą tak świetlanej przyszłości jak zapowiadano przed latami. Pomimo zapewnień, że te zmiany zasięgu mają za zadanie dbanie o większą ilość unikalnych treści kosztem tzw. LOL-contentu, to jednak wszyscy jednomyślnie uznają, że chodzi wyłącznie o wzrost zysków z płatnych reklam i sponsorowania postów.
Rewolucyjne zmiany zasięgu postów na Facebooku prawdopodobnie zmuszą niejako do szerszej analizy aktualnego stanu rynku social media w Polsce. – komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA365NET – Ta trudna bądź co bądź sytuacja, jak nigdy wcześniej zweryfikuje zdolność adaptacji marketingowców do zmieniających się warunków, panujących na arenie mediów społecznościowych.
Czy oznacza to, że promocja w Internecie wycofa się z social media? Jest to scenariusz raczej niezbyt prawdopodobny. Musimy pamiętać, że żaden portal społecznościowy nie jest w stanie na dzień dzisiejszy pochwalić się tak obszerną bazą odbiorców jak Facebook. Co więcej, w mediach społecznościowych zachodzi zjawisko przenikania się tych platform, bowiem każda z nich oferuje coś zupełnie innego.
Zarówno Instagram, jak i Twitter dają możliwość jednoczesnego zamieszczania wpisów na kilku serwisach, w tym na Facebooku. Wskazuje to wyraźnie kierunek, w którym powinny iść działania marketingowe. Nie wystarczy dzisiaj istnieć bowiem na jednej scenie, należy zróżnicować komunikację i rozszerzyć ją o pozostałe kanały dotarcia do odbiorców.
Zadanie to ułatwia fakt, że każdy z tych portali charakteryzuje się innym rodzajem komunikatów, dzięki czemu nie istnieje ryzyko powielania treści. Instagram na przykład skupia się bardziej niż inne serwisy na wizualnym aspekcie social media, prezentowane zdjęcia mają za zadanie przedstawienie marki w tzw. realu. Natomiast Twitter stanowi ciekawą opcję pozwalającą na przesyłanie bezpośrednio do użytkowników krótkich informacji dotyczących wszelkich nowinek z życia marki.

Dodaj komentarz