ABC biznesu

Kto, przy zdrowych zmysłach, daje takie rabaty? Okazje – doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży

Rabaty i okazje
fot. istockphoto.com
427wyświetleń

Odkryj swój potencjał

Rabaty i okazje
fot. istockphoto.com

Dawanie rabatów wydaje się nonsensowne z finansowego punktu widzenia. Jak można zyskać, kiedy obniża się znacząco cenę lub daje gratisy? Przedstawiamy Ci takie sytuacje, w których specjalne promocje i zniżki dla klientów są szansą na sukces. Dodatkowo poznasz wskazówki, jak tworzyć okazje, tak aby poruszały Twoich klientów i skłaniały ich do zakupów.

Od czasu, kiedy Polskę opanowała mania zakupów grupowych, można spotkać się z negatywnymi wypowiedziami osób nieprzekonanych do dawania rabatów na swoje produkty i usługi. Pewnie nie raz przeszło Ci przez myśl: „Nie jestem instytucją charytatywną! Czemu mam pracować za pół darmo i dawać rabaty sięgające 50%?„ lub „Nie wierzę, że jeśli dam wysoki rabat, to coś na tym skorzystam!”
Dla internautów zakupy grupowe są bardzo korzystne, ponieważ w prosty sposób mogą oni odnaleźć zniżki na zjedzenie czegoś, zrelaksowanie się, spędzenie miło czasu. Jednak niekoniecznie tacy „okazjonowicze” stają się później stałymi klientami, ku rozczarowaniu właścicieli firm. Z punktu widzenia przedsiębiorców pojawiają się pytania: Czy warto, aby małe firmy korzystały z tej formy promocji, jaką są kupony rabatowe? Czy istnieją jakieś argumenty przemawiające za dawaniem rabatów? A gdybyś tak poznał tajniki sukcesu, osiągniętego dzięki przemyślanym okazjom…

Kiedy i jak dawać rabaty, żeby zyskać jak najwięcej?

Wahania w sprzedaży

Tak jak w każdej branży, na pewno również w Twojej, pojawiają się wahania w sprzedaży. Czy to okresowy zastój np. w czasie zimy w branży budowlanej, weekendowe przestoje zakupowe w sklepach internetowych, czy puste lokale gastronomiczne w godzinach 8-13, kiedy większość z nas jest w pracy. W takich przypadkach należy wymyślić coś, co zadziała na klienta, który nie jest w tym czasie specjalnie zainteresowany naszą ofertą. Ważnym czynnikiem staje się tu „specjalna okazja”. Niepowtarzalna – tylko teraz, tylko dla Ciebie! „Martwy okres” może się przerodzić w burzę telefonów i zamówień.


Przykład okazji - wahania sprzedaży
Przykład okazji – wahania sprzedaży

Nowości w Twojej ofercie

Kupony rabatowe można wykorzystać jako doskonałą formę edukacji klientów, pokazania im nowości na rynku. Niech treść okazji będzie opisem produktu lub usługi. Zachętą do zapoznania się ze szczegółami są oczywiście niższe ceny. Ale pamiętajmy o tym, żeby zawsze po wykonanej usłudze poprosić o opinię. Zadowolony klient na pewno pochwali nasz nowy produkt lub usługę, a jego zdanie łatwiej przekona innych.

Wyprzedaże

Kolejnym pomysłem na własne okazje może być chęć „wyprzedaży” produktów lub usług, które nie cieszą się zainteresowaniem klientów w Twojej firmie. Wówczas dużo niższa cena może zachęcić część z nich do skorzystania z promocji. W takim przypadku przeceniasz znacząco tylko część produktów, które przyciągną tłumy, a zarabiasz na tych osobach, które przy okazji kupią coś w standardowej cenie lub wrócą następnym razem po produkt w pełnej cenie.

Superokazja z limitem

Najlepszą opcją, aby zainteresować jak największą liczbę nowych klientów, jest dodanie okazji na najpopularniejszy produkt lub usługę, którą oferujesz. Daje to możliwość lepszego wyróżnienia się wśród konkurencji, ponieważ produkty lub usługi najczęściej poszukiwane zwracają na siebie uwagę. Załóżmy, że oferujesz sesje zdjęciowe. Przygotuj ofertę z dużą zniżką i oczywiście tylko dla pierwszych 5 osób. Na wykonaniu takiej usługi raczej nie zarobisz. Potraktuj to raczej jako inwestycję. Są to skuteczne działania wizerunkowe skutkujące wzrostem świadomości istnienia danej marki oraz możliwości późniejszego zbudowania przywiązania do firmy. Najistotniejsze są w tym dalsze działania, które zachęcą klienta do powrotu i skorzystania z oferty już w pełnej cenie.

Przykład okazji - superokazja z limitem
Przykład okazji – superokazja z limitem

Nie bądź nudny, zabaw klienta!

Jeśli powyższe argumenty Cię nie przekonują, zastanów się, jak teraz jesteś odbierany przez swoich klientów. Jeśli masz stały cennik – jesteś nudny. Dając kupon rabatowy zapraszasz ich do zabawy. Co jakiś czas mogą się spodziewać czegoś nowego i będą chętniej zaglądać na Twoją stronę. A jeśli dodatkowo chcesz, żeby zrobiło się o Tobie głośno – nic prostszego! Daj coś, co się wyróżni. Bądź pierwszym zakładem szewskim, który proponuje ciekawe okazje np. naprawa 2 par butów w cenie 1.

Czy można zarabiać na dawaniu za darmo?

Czy można w ogóle pracować za półdarmo i na tym nie tracić? Przede wszystkim Twój klient musi wiedzieć, dlaczego cena jest obniżona oraz że promocja jest ograniczona w czasie. Dlatego postaraj się, aby przekaz kierowany do klienta określał:
– dlaczego oferujesz coś w niższej cenie,
– jak długo będziesz to robić.
Jakość jest kluczowa, dlatego dołóż starań, żeby odbiorcy byli zadowoleni po skorzystaniu z Twoich usług. Co więcej traktuj ich tak, jakby byli świetnie płacącymi klientami. Nie daj im odczuć, że usługa gratis to usługa gorsza. Następnie poproś ich o 3 rzeczy:
– informację zwrotną,
– referencje (pisemne),
– polecenie Twoich produktów/usług znajomym.
Informacja zwrotna jest ci potrzebna, żeby nabrać pewności, czy to, co robisz, robisz dobrze i ewentualnie dokonać potrzebnych korekt. Dobre referencje są liczone w złocie. Polecenia to coś, co ludzie robią z własnej woli, ale można też nieinwazyjnie zapytać – „Czy znasz kogoś, kto potrzebuje tego, co robię?” Podsumowując: inwestujesz czas i zapał, a dostajesz w zamian magnes, który przyciągnie do ciebie kolejnych klientów.

Za darmo obok Groupona i Grupera

Okazje.Firmy.net to portal, który został stworzony po to, aby pomóc firmom z sektora MŚP w promowaniu się poprzez kupony rabatowe. Serwis oddaje w pełni decyzyjność i obsługę okazji w ręce przedsiębiorców. Nic nie jest narzucane, nie ma wiążących umów. Właściciel firmy sam decyduje o wielkości rabatu, warunkach okazji oraz jak długo i kiedy chce się promować. Co najważniejsze portal nie pobiera żadnych opłat ani prowizji. Od teraz każdy może konkurować z ofertami liderów, takich jak Groupon czy Gruper. Wysokie prowizje lub opłaty nie będą już więcej barierą!
Oferty z Okazje.Firmy.net trafiają codziennie do kilkuset tysięcy internautów, dzięki dodatkowej promocji w agregatorach zakupów grupowych (serwisy jak Godealla.pl, Snuper.pl, Wesave.pl). Każdy z tych serwisów skupia ok. 300 tys. osób zainteresowanych promocjami i tańszymi zakupami, czyli zasięg promocji Twojego biznesu będzie ogromny!
 

Zacznij promować swoją firmę za pomocą kuponów rabatowych!

Zaloguj się, aby dodać okazję
Załóż darmowe konto
zaloguj-sie zaloz-konto

 

1 Komentarz

  1. Może to zabrzmi antysemicko, ale nie trzeba być Żydem, aby dostrzec pozytywne strony promocji cenowych.. Oczywiście musi ona mieć ekonomiczne uzasadnienie i podparcie w normalnej sprzedaży, ale nie od dzisiaj wiadomo, że takie akcje zawsze czynią więcej dobrego dla danej firmy niźli utracony zysk. Nie wspominając nawet o wizerunku i wpływie na marketing.

Dodaj komentarz