Trendy i newsy

Próbujesz sprzedać mieszkanie, ale mało kto chce je oglądać? Sprawdź koniecznie porady jak sprzedać mieszkanie i popraw swoje ogłoszenia w celu zwiększenia oglądalności Twojej nieruchomości.

Otwarta książka
Trendy i newsy

Ukryta komunikacja

Przeczytaj recenzję książki pt. "Komunikacja niewerbalna. Autoprezentacja, relacje, mowa ciała", w której mechanizmy działania mowy ciała wyjaśnia szczegółowo Monika Maj-Osytek.
Kobieta zadowolona ze swojej pracy
Trendy i newsy

Jak menedżer może motywować pracowników?

fot. Materiały prasowe Menedżerowie zachodzą w głowę, jak poprawić skuteczność swoich pracowników. Cały czas poszukują nowych rozwiązań. Względy finansowe i możliwości awansu już nie wystarczają, bo pracownik oczekuje dziś od pracy czegoś więcej: przyjaznej atmosfery i poczucia, że robi coś ważnego. Praca Polakom dostarcza coraz większej satysfakcji. Jak wynika z przeprowadzonego w ubiegłym roku przez GUS badania „Europejskie Badanie dochodów i warunków życia” aż 70,3 proc. osób czynnych zawodowo jest zadowolonych z aktualnej pracy. Jednak oprócz kwestii finansowych, ważne jest dla nich to, gdzie i z kim pracują. Budowanie dobrych relacji z innymi ludźmi wydaje się być podstawą udanej współpracy. Jednak ta oczywistość czasem przegrywa w konfrontacji z rzeczywistością, a menedżerowie zamiast skupiać się na człowieku, całą swoją uwagę przekierowują na rozwiązanie określonego problemu. Zachowania menedżerów, które zniechęcają do pracy Praca menedżerów polega w dużej mierze na rozwiązywaniu problemów, i to właśnie im poświęcają najwięcej uwagi, tracąc z pola widzenia zadowolenie swoich podwładnych. Ciągła krytyka i niezadowolenie szefa może doprowadzić do sytuacji, w której pracownik zacznie postrzegać miejsce pracy jako jedną wielką porażkę. A stąd krótka droga do tego, by głównym motywatorem stały się pieniądze, a nie satysfakcja z wykonywanych obowiązków. – Szef powinien pamiętać, że największym wrogiem motywacji podwładnych jest on sam. Pracownik, wstając rano, powinien mieć dobre skojarzenia z firmą, a nie widzieć w niej same problemy – mówi Tomasz Pachoł, który w firmie Effect Group prowadzi szkolenia dla pracowników i menedżerów. I dodaje: Bardzo dużo menedżerów nie chce okazywać zadowolenia z pracy zespołu, ponieważ uważają to za oznakę słabości, która może skutkować spadkiem motywacji do działania. Tymczasem to nie nadmiar pochwał, a ich brak przyczynia się do spadku efektywności. Menedżer powinien wskazywać na sukcesy, jakie wynikają z pracy nad danym problemem. Dzięki takiej postawie „wyposaża” zespół w dobre zasoby odpornościowe, które są niezbędne do ciągłego radzenia sobie z trudnościami. – Dzięki silnemu motywatorowi, jakim jest „wzmocnienie pozytywne”, pracownicy dostrzegają, że dyskusja o problemach nie służy temu, żeby ktoś poczuł się zażenowany, ale jest drogą do osiągnięcia dobrych wyników – mówi Pachoł. – Upatrywanie przyczyn problemu w nieudolności swoich podwładnych powoduje, że przełożeni, zamiast szukać rozwiązania, często zastanawiają się na kogo zrzucić winę za jego powstanie, co opóźnia pracę i podnosi poziom stresu. PDCA, czyli optymalizacja poziomu stresu Utrzymanie u pracowników optymalnego poziomu stresu (całkowite rozluźnienie w pracy także nie jest wskazane), to wyzwanie dla większości menedżerów. Jednym z narzędzi, które pozwalają na osiągnięcie tego celu jest metoda PDCA. Pozwala ona nie tylko skutecznie rozwiązywać problemy, ale również angażować pracowników w rozwój własny, a pośrednio także w rozwój organizacji. Metoda składa się z czterech etapów: Plan (zaplanować) – Do (zrobić) – Check (sprawdzić) oraz Act (działać). Pierwszy etap, polega na zidentyfikowaniu problemu i znalezieniu rozwiązania. – Bardzo ważne jest, aby angażować pracowników w poszukiwaniu metod poprawy obecnej sytuacji. Tutaj sprawdzą się takie narzędzia, jak diagram Ishikawy, SMART czy praca w małych grupach – podkreśla trener Effect Group. W drugiej fazie następuje wdrożenie oraz doskonalenie ustalonych wcześniej działań. Na tym etapie pomocne mogą okazać się narzędzia do planowania m.in. wykres Gantta. Faza trzecia to nic innego jak sprawdzenie, czy podjęte działania przyniosły zamierzony efekt. Korzyści powinny być rozpatrywane zarówno pod względem organizacyjnym, jak i finansowym. Kiedy menedżer ma pewność co do ich skuteczności, pozostaje etap czwarty, czyli zestandaryzowanie wprowadzonych czynności. Dlaczego ten krok jest tak istotny? Ponieważ trzeba mieć na uwadze, że potrzeba aż 21 dni roboczych, aby daną zmianę utrwalić u pracownika, co w praktyce oznacza około trzymiesięczny okres „aklimatyzacji”. – Przed wprowadzeniem zmiany menedżer powinien się dobrze zastanowić nad uzasadnieniem pracownikom swojej decyzji. Przedstawiając wizję, jak będzie wyglądała ich praca po wdrożeniu projektu, daje im poczucie bezpieczeństwa i możliwość odpowiedniego przygotowania się – podsumowuje Pachoł. Praca w oparciu o metodę PDCA daje pracownikom poczucie decyzyjności. Dzięki niej widzą, że mają realny wpływ na kształt firmy. Przekłada się to na wzrost motywacji i poprawę skuteczności. Pracownicy, którzy są doceniani i z których zdaniem liczy się kadra menedżerska, nie czują się zwykłymi pracownikami, a integralną częścią organizacji. Informacja prasowa Effect Group...
Miejsce na reklamę na stronie internetowej
Trendy i newsy

Jak wyświetlać reklamy internautom, aby ich nie drażnić i zarabiać

fot. Bloomicon/Bigstockphoto Już co 3. Polak korzysta z możliwości blokowania reklamy internetowej, co daje Polsce 2. wynik w Europie, wynika z najnowszych badań. Nie jest to dobra wiadomość dla e-wydawców, dla których przychód z reklam stanowi kluczowe źródło zarobku. W których miejscach, w jaki sposób wyświetlać, jakie formy i rodzaje reklam wybrać, aby zmaksymalizować przychody z e-reklamy, a jednocześnie nie zniechęcić internautów? Według najnowszych badań, z programów do blokowania reklam w internecie korzysta już od 22 proc. (dane IRCenter) do nawet 34,9 proc. Polaków (dane Adobe i Page Fair). Co więcej, eksperci wskazują, że na tym polu polscy użytkownicy nie mają sobie równych – więcej zainstalowanych aplikacji do blokowania przekazów reklamowych mają tylko Grecy. Nie jest to dobra wiadomość dla e-wydawców, dla których przychód z reklam stanowi jeden z podstawowych źródeł monetyzacji serwisów. W jaki sposób wyświetlać przekazy reklamowe, nie zniechęcając użytkowników, a jednocześnie maksymalizując przychody z e-reklamy? Złoty środek – wydawco, nie popadaj w przesadę Wielu wydawców przesadnie wykorzystuje najbardziej znienawidzone przez większość internautów formaty reklamowe – wyskakujące reklamy typu pop-up czy auto-odtwarzające się video. – Wydawcy, którzy nie zdecydują się zaprzestać lub ograniczyć stosowania agresywnych formatów reklamowych, sami niejako prowokują użytkowników do korzystania z AdBlocka – mówi Jarosław Wisłocki z OptAd360.com. – Tymczasem w ich przypadku adekwatna jest zasada, powszechna w marketingu, „less i more”. Jeśli już z takiego formatu korzystamy, powinniśmy robić to rzadko, jednocześnie dbając o pozostawienie wyraźnych przycisków zamykających te reklamy oraz zrezygnować z automatycznego odtwarzania video. Po drugiej stronie barykady mamy wydawców, którzy z kolei w obawie przed utratą czytelników serwisu, wręcz „boją” się reklam i minimalizują ich liczbę do tego stopnia, że portal albo w ogóle nie zarabia, albo musi szukać źródeł dochodu gdzieś indziej np. w postaci płatnego dostępu do treści, który wcale nie jest łatwiejszym sposobem na monetyzację serwisu. – Ważna jest edukacja użytkowników, że treści w internecie są darmowe dzięki reklamom, na których zarabiają wydawcy. Internauta albo zablokuje możliwość ich oglądania, ale zacznie płacić za czytane treści, albo zaakceptuje obecność przekazów reklamowych na stronie. Innej drogi nie ma – dodaje Wisłocki. Spójrz na serwis oczami użytkownika Przystępując do zmian w ułożeniu siatki reklamowej portalu, warto w pierwszej kolejności dokonać gruntowej analizy tego, jak użytkownik porusza się po serwisie. Z jakich urządzeń korzysta przychodząc na stronę www? Na co zwraca uwagę w trakcie przeglądania witryny? W którym momencie kończy czytać znajdujące się w niej treści? Jak zmienia się liczba odsłon reklamowych w górnej części strony w stosunku do tych mieszczących się w dolnej części serwisu? – Reklamy na górze strony, czyli inaczej reklamy na pierwszym ekranie – ATF, zwykle mają średnio o 20–30 proc. więcej odsłon, niż te znajdujące się u dołu strony (tzw. BTF, reklamy na drugim ekranie), przez co również stawki za wyświetlenie reklamy w tym miejscu są nawet o 70–100 proc. wyższe. O te pozycje powinniśmy najlepiej zadbać – podkreśla ekspert OptAd360.com. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że użytkownik bardzo szybko przechodzi do poszukiwanej treści, a więc zamiast przeładowywać przekazami reklamowymi górną część strony, warto podążać śladem użytkownika. – Można przyjąć, że dla stron z artykułami na desktopie odsłony reklam spadają o 5–25 proc. wraz z przesuwaniem się czytelnika w dół strony na kolejne ekrany, a w przypadku stawek za reklamy w tych miejscach, to spadają o ok. 35–45 proc. – wymienia Wisłocki. – W przypadku boksu reklamowego umieszczonego po właściwej treści artykułu spadki w odsłonach i stawkach wynoszą już 50 proc. Są to miejsca na stronie, w których trzeba zaprezentować użytkownikowi coś ciekawego, aby zatrzymać go w serwisie. Z tego względu kluczową kwestią jest angażowanie użytkownika długimi treściami. Kto szuka strony bez reklam, ten znajdzie Reklamy są wszędzie? Niekoniecznie! Okazuje się, że na każdym portalu internetowym znajdziemy podstrony z niewykorzystanymi reklamowo obszarami. Wielu wydawców wpina kody w określonych miejscach w szablonach i spodziewa się, że wybrane przekazy reklamowe pojawią się na każdej podstronie – tymczasem niekoniecznie tak jest. Listingi, wyniki wyszukiwania – to przykłady miejsc, w których często nie znajdziemy żadnej reklamy. W celu znalezienia takich stron , warto porównywać statystyki narzędzi pomagających w monetyzowaniu serwisu z wynikami dotyczącymi ruchu na stronie pokazywanym przez Google Analytics. Do najlepszych narzędzi monetyzujących reklamy można zaliczyć AdSense i AdX. Uzupełniająco warto korzystać również z takich systemów jak Adform, Rubicon czy Criteo. Pomocne w zarabianiu na reklamach mogą być również dostępne na rynku programy afiliacyjne – niemniej jednak ich wybór wiąże się z przeprowadzeniem wielu testów w celu wybrania takiego programu, który w przypadku danej witryny przyniesie zadowalające efekty. Nie zapomnij o mobile Inaczej przeglądany serwis wygląda, gdy użytkownik odwiedza go korzystając z komputera czy laptopa, a inaczej gdy dociera na niego za pośrednictwem kanału mobilnego. Siatka reklamowa w przypadku strony mobilnej jest prosta i pionowa – wystarczy rozmieścić reklamy w odpowiednich miejscach i odstępach. Według opinii ekspertów z OptAd360, z tego też względu na mobile’u spadki w ilości odsłon reklamowych przy przekazach ulokowanych wokół treści zmniejszają się łagodniej wraz z przesuwaniem się użytkownika w dół strony – średnio o 5–15 proc., a stawki za reklamy w granicach 10–15 proc. Należy pamiętać, że w przypadku stron tworzonych w modelu RWD (Responsive Web Design), czyli zaprojektowanych w sposób, który pozwala na ich samodzielną adaptację do wielkości ekranu, rodzaju urządzenia czy okna przeglądarki, w niemal 90 proc. przypadkach reklamy występują w dokładnie tych samych miejscach. Rozkładając reklamy dla strony „w desktopie”, zawsze należy sprawdzić, jak docelowo będą wyglądały również w wersji mobilnej. Umiejętnie rozlokowana, nieagresywna reklama nie powoduje porzucenia strony przez użytkowników. Dobrym przykładem są tutaj serwisy społecznościowe. Stosowane w nich w 79 proc. reklamy natywne, idealnie wkomponowujące się w otoczenie i właściwie rozmieszczone, nie przypominają upstrzonych krzykliwymi bannerami, wyskakującymi znienacka oknami reklamowymi czy autoodtwarzajacymi się przerywnikami video portali internetowych. Wydawcy, chcąc zwiększać przychody z serwisów, powinni wykorzystywać najlepsze rynkowe wzorce. Zamiast całkowicie porzucać reklamy jako źródła zarobku, albo narzekać na wzrastającą grupę użytkowników AdBlocka, powinni skoncentrować się na minimalizowaniu irytujących formatów reklamowych i zastąpieniu ich spersonalizowanymi, odpowiednio rozmieszczonymi w serwisie reklamami, które będą przynosić zadowalające zyski. Informacja prasowa OptAd360...
1 10 11 12 13 14 41
Strona 12 z 41