Błąd 3 – nie mówisz o korzyściach!
Aby Twoja oferta była skuteczna, nie może kończyć się na wyliczeniu tego, co oferujesz. Klient nie szuka nazw produktów, ani nawet ich cech. Szuka w Twojej ofercie zaspokojenia swoich potrzeb. Szuka dowodów na to, że właśnie Twoje produkty, czy usługi w jakiś sposób ułatwią mu życie. Dostarcz mu ich na tacy.
Jeśli piszesz o produktach, nie kończ na ich nazwach i parametrach. Powiedzmy, że prowadzisz sklep z owocami, niedaleko uczelni (Twoją grupą docelową są studenci), jest upalnie.
Jak sądzisz – która oferta byłaby w stanie ich przekonać do kupna jabłka?
1.Jabłko Jonagold
2.Jabłko Jonagold – słodkie, soczyste.
3.Świeże i rumiane jabłko Jonagold, soczyste i chrupiące, zdrowe drugie śniadanie; nie wymaga specjalnego przygotowania, wcześniejszego wstawania; wrzucasz je do plecaka, czy torebki i sięgasz po nie, gdy poczujesz głód lub pragnienie; idealne w upalne dni.
Rzecz jasna nr3. Oczywiście to, o jakich korzyściach piszesz, zależy od tego, jakie korzyści są oczekiwane przez Twoją grupę docelową. Wczuj się w jej sytuację i spróbuj przewidzieć, czy ważniejsza będzie dla niej cena czy np. wyjątkowo szybki termin realizacji. Znając potrzeby grupy docelowej będziesz w stanie przewidzieć na jakich strunach zagrać, by wydobyć odpowiedni dźwięk – w postaci pożądanej reakcji klienta.
c.d.n.
597
Może zainteresuje Ciebie także to:
Targowanie ceny mieszkania
Marcin Dostojski
2k
Samo przeglądanie ofert mieszkań, przy obecnej sytuacji na rynku, może być powodem nerwów. W końcu ceny są rekordowo wysokie i...
Kredytobiorca/kredytodawca
Nieruchomosci-online.pl
653
Określenia „kredytodawca” i „kredytobiorca” nierozerwalnie łączą się z pojęciem kredytu – pożyczki pieniężnej. W ten sposób określa się strony umowy kredytowej.
Kupujesz sklep online? Oto 9 rzeczy, o których powinieneś wiedzieć
Piotr Kantorowski
2.8k
W czasie pandemii COVID-19 e-commerce rozwija się bardziej niż prężnie. Z dużą pewnością dzieje się tak z tego powodu, że...
Stresoodporność. O rozwijaniu odporności na stres
Patryk Lange
2.7k
W 1987 roku Uczelnia Wojskowa United States Army wprowadziła termin VUCA, który początkowo wykorzystywany był do opisu sytuacji na potrzeby...
Co powinna zawierać dobra oferta dla klienta? Praktyczna checklista dla MŚP
Adrian Prędkiewicz
4.6k
Prowadząc firmę i oferując konkretne usługi, z pewnością spotkała Cię sytuacja, w której pojawiła się potrzeba wysłania wyceny lub przedstawienia...
Nie zawsze jest okazja tworzyć ładny i czytelny opis. Czasem nie warto tracić czasu i po prostu wystawiać na masę 🙂 Zresztą patrząc czasem na klientów mam wrażenie że w ogóle nie czytają opisu produktów 🙂 liczy się CENA