ABC biznesu

Najczęstsze błędy w ofertach – cz.3

596wyświetleń

fota40
Błąd 3 – nie mówisz o korzyściach!

Aby Twoja oferta była skuteczna, nie może kończyć się na wyliczeniu tego, co oferujesz. Klient nie szuka nazw produktów, ani nawet ich cech. Szuka w Twojej ofercie zaspokojenia swoich potrzeb. Szuka dowodów na to, że właśnie Twoje produkty, czy usługi w jakiś sposób ułatwią mu życie. Dostarcz mu ich na tacy.
Jeśli piszesz o produktach, nie kończ na ich nazwach i parametrach. Powiedzmy, że prowadzisz sklep z owocami, niedaleko uczelni (Twoją grupą docelową są studenci), jest upalnie.
Jak sądzisz – która oferta byłaby w stanie ich przekonać do kupna jabłka?
1.Jabłko Jonagold
2.Jabłko Jonagold – słodkie, soczyste.
3.Świeże i rumiane jabłko Jonagold, soczyste i chrupiące, zdrowe drugie śniadanie; nie wymaga specjalnego przygotowania, wcześniejszego wstawania; wrzucasz je do plecaka, czy torebki i sięgasz po nie, gdy poczujesz głód lub pragnienie; idealne w upalne dni.
Rzecz jasna nr3. Oczywiście to, o jakich korzyściach piszesz, zależy od tego, jakie korzyści są oczekiwane przez Twoją grupę docelową. Wczuj się w jej sytuację i spróbuj przewidzieć, czy ważniejsza będzie dla niej cena czy np. wyjątkowo szybki termin realizacji. Znając potrzeby grupy docelowej będziesz w stanie przewidzieć na jakich strunach zagrać, by wydobyć odpowiedni dźwięk – w postaci pożądanej reakcji klienta.
c.d.n.

1 Komentarz

  1. Nie zawsze jest okazja tworzyć ładny i czytelny opis. Czasem nie warto tracić czasu i po prostu wystawiać na masę 🙂 Zresztą patrząc czasem na klientów mam wrażenie że w ogóle nie czytają opisu produktów 🙂 liczy się CENA

Dodaj komentarz