Już od kilku lat obserwowany jest wyraźny rozkwit branży kosmetycznej, która szybko rozwija się zarówno w małych, jak i w dużych miastach. Powstają coraz to nowe salony kosmetyczne, a spora ich ilość cieszy się stałą grupą zadowolonych klientek i nie narzeka na brak zysków. Zainteresowanie pielęgnacją w salonach kosmetycznych niewątpliwie związane jest z coraz większym naciskiem, jaki kładzie się na wizerunek – zarówno w pracy, jak i poza nią. Powodem tej popularności i dochodowości biznesu kosmetycznego jest też to, że łączy on w sobie dwie niezwykle ważne kwestie: dbałość o urodę i relaks. Nic więc dziwnego, że otwierane są kolejne salony kosmetyczne, a te istniejące ciągle pracują nad swoją ofertą.
„Koszt otwarcia salonu uzależniony jest od wielu czynników. Wpływ na to mogą mieć m.in. zasobność oferty, klasa sprzętu i kosmetyków, lokalizacja. Mały salon, w niedużym mieście to wydatek ok. 30 tyś. zł, podczas gdy salon z dużą ilością urządzeń, kilkoma łóżkami, bądź kabinami do opalania oraz sprzętem do fotoepilacji może kosztować 200 tyś. zł i więcej.” – mówi Dawid Sipowicz, autor bloga www.mojsalon.pl i właściciel sklepu z profesjonalnym sprzętem kosmetycznym.
Obecnie, aby otworzyć salon kosmetyczny nie trzeba mieć wykształcenia kosmetycznego – takowe musi mieć natomiast nasz personel. Mając jednak odpowiednie wykształcenie można zacząć prowadzić mały salon w pojedynkę, decydując się na samozatrudnienie. Gdy prócz kosmetyki zapragniemy mieć w swym gabinecie także usługi fryzjerskie, manicure i solarium, wówczas pojawi się potrzeba zatrudnienia kilku osób.
Na drodze do otwarcia biznesu jak zawsze czeka na przedsiębiorcę kilka dylematów. Jednym z nich jest dobór sprzętu: „Początkujący właściciele salonów często pytają mnie, jaki sprzęt warto jest mieć w salonie. Wiele zależy od specyfiki gabinetu, klienta docelowego, ale i lokalnego rynku usług kosmetycznych. Niewątpliwie jednak zawsze warto jest stawiać na sprawdzone marki i renomowane aparaty wysokiej jakości, które umożliwią wykonywanie skutecznych, ale i komfortowych zabiegów – wyjaśnia Dawid. – Gdy zależy nam na oszczędności miejsca i pieniędzy, a nie chcemy przy tym oszczędzać na marce, można zdecydować się na urządzenia multifunkcyjne, gdzie jeden aparat zastępuje kilka innych. Jest jeszcze inna opcja, mianowicie sprzęt mobilny, który jest tańszy od urządzeń stacjonarnych, a można go używać zarówno w salonie, jak i w domu klienta.”
Z punktu widzenia właściciela ważne jest oczywiście, by salon jak najszybciej zaczął na siebie zarabiać. Warto wziąć to pod uwagę już na wstępie i inwestować w takie sprzęty, na których zabiegi mają szansę sprzedać się w danej okolicy. Otwierając salon powinno się brać pod uwagę czynsz, który w centrum dużego miasta może sięgać kwoty 6 tyś. zł i więcej. Najrozsądniej jest wybrać więc taki lokal, w którym każdy metr kwadratowy będzie na siebie zarabiał. Zazwyczaj droższe są lokale na parterze, dysponujące własną witryną. Tańszą opcją może być natomiast salon zlokalizowany na piętrze, ale w takim przypadku trzeba zadbać o odpowiednie wyeksponowanie gabinetu – brak witryny warto wówczas zrekompensować przyciągającym uwagę bannerem, albo neonem, który bardzo dobrze sprawdzi się zwłaszcza zimą, gdy już po południu robi się ciemno.
Zakładając salon kosmetyczny nie sposób zapomnieć o roli dobrej reklamy i sposobach przyciągnięcia klientów. Na pewno warto postawić na ulotki i plakaty, a także wpisy w internetowych katalogach branżowych. Bardzo dobrym sposobem na promocję jest własna strona internetowa, gdzie ciekawie można zaprezentować ofertę salonu, aktualne promocje, galerię i wszystko to, co o naszym gabinecie wiedzieć powinni potencjalni klienci. Ważne są również rabaty dla stałych klientów – można więc wprowadzić program lojalnościowy, karnety i kartę stałego klienta. Ciekawa oferta, interesujący wystrój salonu kosmetycznego, wykwalifikowany personel i przemyślana reklama to podstawa. I choć branża kosmetyczna to konieczność stałego rozwoju i doskonalenia swoich usług i wiedzy, może przynieść nie tylko spore zyski, ale i ogromną satysfakcję.
928
Może zainteresuje Ciebie także to:
Na drodze rozwoju. Rozmowa z Karoliną Nowakowską
Dominika Studniak
3.1k
Pandemia to trudny czas dla wielu biznesów. Od niemal roku żyjemy w zawieszeniu, niepewności. Towarzyszą nam nie zawsze pozytywne emocje,...
Audyt energetyczny/cieplny
Nieruchomosci-online.pl
653
Audyt energetyczny to cyklicznie przeprowadzana procedura w celu zebrania informacji o zużywanej energii budynku, zespołu budynków, instalacji przemysłowej, handlowej, usługi prywatnej lub publicznej. W toku audytu ustala się, czy możliwe jest zmniejszenie zużycia energii.
Zarządzanie energią wymaga strategii. Rozmowa z Joanną Lipko i Aleksandrą Polanowską-Lenart
Dominika Studniak
2.4k
Praca zdalna ma wiele zalet. Ma też wadę – może rozleniwiać. I nie chodzi tu o unikanie wypełniania obowiązków służbowych...
Wyższy poziom czytelnictwa. Rozmowa z Agnieszką Hyży
Dominika Studniak
2.2k
Po jednej stronie coraz mniej czasu na relaks, życie w większym pędzie, zmęczenie i prokrastynacja – realia zdecydowanie niesprzyjające czytelnictwu....
Czas przepoczwarzania się. Rozmowa z Barbarą Lech
Dominika Studniak
2.6k
Jest jak jest... Z takiego założenia wychodzi, niestety, wielu przedsiębiorców, którzy w ostatnich miesiącach boleśnie zderzyli się z konsekwencjami pandemii....
Interesujący pomysł, myślę szczególnie o kobietach, które mogą się sprawdzić w salonie. Wiele z nich ma umiejętności i wiedzę. Myślę że to dobre rozwiązanie dla samorozwoju osobistego również.
Kosmetyczek jest wiele ale fryzjerów również jeśli ktoś ma dobry pomysł na biznes i serce do pracy czemu nie? Tak jak autor na tej witrynie pisze satysfakcja i zyski – jeśli ktoś wie co robi i zna się na rzeczy to konkurencja mu niestraszna.
Tego typu usług jest coraz więcej zauważyliście.
Jak łatwo zauważyć – branża medycyny estetycznej, kosmetyczka, salonów urody i chirurgia plastyczna kwitnie. Co raz więcej jest dobrych salonów i obiektów. My zanotowaliśmy duży wzrost takich usług – ALE USŁUGI TO NIE WSZYSTKO – liczy się również JAKOŚĆ tych usług. Najważniejsze jest to że takie usługi powstają coraz częściej.
Jako osoba z tej branży mogę śmiało powiedzieć, że do Polski docierają coraz lepsze metody poprawy wyglądu – mamy coraz lepsze specyfiki oraz sprzęt. Dla zainteresowanych polecam też forum urody, z którego sama korzystam http://forum.przewodnikurody.pl Tam będę moderatorem działu dla profesjonalistów więc zapraszam.
Ciesz mnie również to że takie profesjonalne portale jak firmy.net powstają, gdyż uważam że jakość usług to również nasze dobro.
Pozdrawiam zespół firmy.net
reklama to podstawa przy nowej działalności wielu o tym zapomina.
Serwis: tak masz racje. Bez reklamy teraz to raczej kiepsko utrzymac sie na rynku. Mozna bawić się w akcję typu zakupy grupowe ale ile można. Z tego kasa jest prawie żadna, jedynie w miare rozsądna cena za rozreklamowanie swojego salonu.
Salonow urody i gabinetow fryzjerskich jest cala masa, przynajmniej u mnie w miejscie. Klienci przychodzą i odrazu szukają tańszej (nie zawsze lepszej) oferty. Ostatnio postawilam na nowe promocje i prosty system lojalnosciowy. Poki co dopiero mam w nim 17 klientow ale zobaczymy 🙂 jakby ktos sie zainteresowal tematem to polecam sciagnac darmowy program do gabinetow kosmetycznych na http://www.probeauty.pl jest do niego klink.
drewniane schody producent: jest coraz wiecej takich uslug i coraz wiecej salonow upada
Witam, ważne jest tez zadbanie o formalności moja koleżanka poleca wszystkim e-harmonogram. Portal który zajmuje się tworzeniem scieżek formalno-prawnych.
Fakt, ktoś słusznie zauważył – reklama to podstawa.
Ja w swoim salonie w drugim co do wielkości mieście w Polsce opieram się jedynie na internecie, ta usługa profesjonalnie nazywa się pozycjonowaniem
Co nieco o tym możecie przeczytać na stronie firmy która sprawia, że jestem naprawdę wysoko w internecie i nie narzekam na brak klientów: http://www.webiso.pl/oferta/pozycjonowanie.html
powiem szczerze, że najlepiej jest zawiązać jakąś współpracę z jakąś firmą kosmetyczną, która zajmuje się dystrybucją urządzeń kosmetycznych, bo wtedy jest się zawsze na czasie ze wszystkim, dostaje się pomoc przy finansowaniu itd.
no ja wzięłam 3 urządzenia w leasingu w firmie Glam Beauty i tylko dzięki temu łatwiej było mi się rozwinąć
Dobrym rozwiązaniem jest podpięcie się pod duża firmą i wykorzystanie jedynie ich marki 🙂
Reklama biznesu jest oczywista, a być w internecie trzeba bezwzględnie. Era żółtych książek telefonicznych minęła bezpowrotnie. Jak czegoś szukasz to gdzie? ano w sieci. Dlatego promocja w sieci własnej witryny jest konieczna jeżeli chcemy coś znaczyć!
Jeżeli chodzi o franczyzę to też nie jest za kolorowo bo są ograniczenia, mimo że jest się pod skrzydłami znanej marki.