ABC biznesu

Najczęstsze błędy w ofertach – cz.2

578wyświetleń

fota39Błąd 2 – Tworzysz ofertę dla wszystkich!

Jeśli tworzysz ofertę nie znając swojej grupy docelowej, to tak jakbyś szył dla kogoś ubranie, nie znając jego rozmiaru. Nigdy nie kieruj oferty „na oślep”, do wszystkich. Nie dość, że będzie
nieskuteczna i nie przysporzy Ci klientów, to jeszcze stracisz czas i pieniądze. Stwórz ofertę dla Twojej grupy docelowej, odwołującą się do jej potrzeb i oczekiwań, po prostu „szytą na miarę”.
Grupy docelowe są definiowane na podstawie wielu różnych cech (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, dochód, wykształcenie, styl życia, zachowania itd.). Jeśli masz problem z określeniem swojej grupy docelowej, zastanów się, czyje potrzeby najlepiej spełniają Twoje produkty lub usługi. Nie myśl o wszystkich, którzy mogą z nich skorzystać. Pomyśl o swoim „statystycznym kliencie”, na komunikacji z którym najbardziej Ci zależy.
Łatwiej będzie Ci stworzyć naprawdę skuteczną ofertę zajęć fitness skierowaną do młodych kobiet, które po urodzeniu swoich pociech pragną zrzucić kilka zbędnych kg, aniżeli po prostu ofertę zajęć fitness dla pań. W tym pierwszym przypadku będziesz bowiem w stanie odwołać się do potrzeb młodych mam, zaoferować im konkretne ważne dla nich korzyści i rozwiązania dla ich problemów.
Im więcej wiesz o swojej grupie docelowej, tym łatwiej dotrzesz do niej ze swoją ofertą i wywołasz pożądaną reakcję.

2 komentarze

  1. Oferta kierowana do wszystkich – jest w zasadzie kierowana do nikogo… zgadzam się z autorem artykułu, że tylko “szycie oferty na miarę” jest rozwiązaniem prowadzącym do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.

Dodaj komentarz