Błąd 2 – Tworzysz ofertę dla wszystkich!
Jeśli tworzysz ofertę nie znając swojej grupy docelowej, to tak jakbyś szył dla kogoś ubranie, nie znając jego rozmiaru. Nigdy nie kieruj oferty „na oślep”, do wszystkich. Nie dość, że będzie
nieskuteczna i nie przysporzy Ci klientów, to jeszcze stracisz czas i pieniądze. Stwórz ofertę dla Twojej grupy docelowej, odwołującą się do jej potrzeb i oczekiwań, po prostu „szytą na miarę”.
Grupy docelowe są definiowane na podstawie wielu różnych cech (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, dochód, wykształcenie, styl życia, zachowania itd.). Jeśli masz problem z określeniem swojej grupy docelowej, zastanów się, czyje potrzeby najlepiej spełniają Twoje produkty lub usługi. Nie myśl o wszystkich, którzy mogą z nich skorzystać. Pomyśl o swoim „statystycznym kliencie”, na komunikacji z którym najbardziej Ci zależy.
Łatwiej będzie Ci stworzyć naprawdę skuteczną ofertę zajęć fitness skierowaną do młodych kobiet, które po urodzeniu swoich pociech pragną zrzucić kilka zbędnych kg, aniżeli po prostu ofertę zajęć fitness dla pań. W tym pierwszym przypadku będziesz bowiem w stanie odwołać się do potrzeb młodych mam, zaoferować im konkretne ważne dla nich korzyści i rozwiązania dla ich problemów.
Im więcej wiesz o swojej grupie docelowej, tym łatwiej dotrzesz do niej ze swoją ofertą i wywołasz pożądaną reakcję.
578
Może zainteresuje Ciebie także to:
Targowanie ceny mieszkania
Marcin Dostojski
2k
Samo przeglądanie ofert mieszkań, przy obecnej sytuacji na rynku, może być powodem nerwów. W końcu ceny są rekordowo wysokie i...
Stan nieruchomości
Nieruchomosci-online.pl
653
Stan nieruchomości zgodnie z Ustawą o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 ze zm.), art. 4 oznacza stan zagospodarowania, stan prawny, stan techniczno-użytkowy, stopień wyposażenia w urządzenia infrastruktury technicznej, a także stan otoczenia nieruchomości, w tym wielkość, charakter i stopień zurbanizowania miejscowości, w której nieruchomość jest położona.
Kupujesz sklep online? Oto 9 rzeczy, o których powinieneś wiedzieć
Piotr Kantorowski
2.8k
W czasie pandemii COVID-19 e-commerce rozwija się bardziej niż prężnie. Z dużą pewnością dzieje się tak z tego powodu, że...
Stresoodporność. O rozwijaniu odporności na stres
Patryk Lange
2.7k
W 1987 roku Uczelnia Wojskowa United States Army wprowadziła termin VUCA, który początkowo wykorzystywany był do opisu sytuacji na potrzeby...
Co powinna zawierać dobra oferta dla klienta? Praktyczna checklista dla MŚP
Adrian Prędkiewicz
4.6k
Prowadząc firmę i oferując konkretne usługi, z pewnością spotkała Cię sytuacja, w której pojawiła się potrzeba wysłania wyceny lub przedstawienia...
Oferta kierowana do wszystkich – jest w zasadzie kierowana do nikogo… zgadzam się z autorem artykułu, że tylko “szycie oferty na miarę” jest rozwiązaniem prowadzącym do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.
Bardzo przydatny artykuł.
Odwołać się do potrzeb potencjalnego klienta to podstawa.