ABC biznesu

Szukasz odpowiedniego mieszkania, które sprosta Twoim wymaganiom? Jeżeli potrzebujesz ciekawych i sprawdzonych porad to sprawdź jak kupić mieszkanie, które pomoże Tobie w tym trudnym wyborze.

ABC biznesu

Strategie budowania marki. Marketing i branding firm oraz produktów

Czym jest reputacja. Jaki ma wpływ na markę? Wpływ wizerunku na kształtowanie marki. Wykorzystanie marki a budowanie przewagi konkurencyjnej. Jak ważna jest marka? Firma Codes na podstawie przeprowadzonych badań audytu wartości giełdowej wybranych polskich spółek giełdowych ustaliła, że wysoki kapitał REPUTACJI wynika między innymi z silnej marki. Okazuje się, że te firmy warszawskiego parkietu, które inwestują w swoją markę są więcej warte niż te, które tego nie robią. Wniosek z tego taki, że marka korporacji powinna być więc budowana w kontekście dwóch rynków, czyli dóbr i usług oraz kapitałowego. Klientami...
ABC biznesu

Wykorzystanie marki. Podstawa budowania przewagi konkurencyjnej

Firmy budując swoje marki, dbają o kilka podstawowych korzyści. Branding pozwala na pełniejsze wykorzystanie wizerunku i reputacji. Celem jest trwała przewaga konkurencyjna i wysoki zwrot z inwestycji w markę i marketing. Silna marka to marka z lojalnymi klientami. Lojalność jest naturalnym czynnikiem stosowania brandingu. Nie reklama buduje lojalność – czynią to tożsamość marki i emocjonalne związki z nią. Marka musi być spójna z oczekiwaniami klienta, jeżeli chodzi o osobowość, skojarzenia, relacje. Weźmy zakup samochodu: jedni nie kupią drogiego samochodu, nawet nie sprawdzą jego ceny – inni nie pozwolą sobie na...
ABC biznesu

Efektywność marketingu a strategie wykorzystania wizerunku

Efektywność działań marketingowych zależy od wizerunku. Nie chodzi jednak o odróżnienie a o wyróżnienie na rynku. Branding to strategia marketingowa polegająca na poszukiwaniu unikalnego wizerunku firmy i eksponowaniu przewagi nad konkurentami. Bezpośrednim celem marketingu jest wspieranie sprzedaży. Jest to działalność kosztotwórcza, angażująca poważne zasoby ludzkie i czasowe. Czy można zatem wspierać sprzedaż skuteczniej i przy mniejszych niż dotychczas nakładach? Czy można wymagać od wydatków na marketing większego zwrotu z zainwestowanego kapitału, lepszych relacji pomiędzy ceną uzyskaną za produkt, a kosztem jego wprowadzenia na rynek i wypromowania? Czy można z wydatków...
ABC biznesu

Wpływ architektury portfolio marek na wykorzystanie zasobów i efektywność operacyjną

Firmy o dobrze zorganizowanym i uporządkowanym portfolio uzyskują ponadprzeciętną rentowność, szybciej rosną i łatwiej wchodzą na nowe rynki. Jakie są zasady budowy i wykorzystywania portfolio ofertowego? Jak tworzyć efektywny rynkowo portfel marek? Jednym z ważniejszych zasobów firmy są jej marki i unikalne na rynku oferty. Ale aby je optymalnie wykorzystać trzeba zaangażować w to zasoby: ludzi, środki finansowe, know how, kompetencje i wiedzę. W każdej firmie, która ma kilka ofert, możemy mówić o architekturze marki i portfolio ofertowym. Dobrze opracowana i wdrożona strategia architektury marki, może być narzędziem budowania trwałej...
ABC biznesu

Jak zarządzać portfelem wielu ofert, aby maksymalizować zyski?

Firma, która ma wiele marek, może precyzyjnie budować oferty dla wybranych segmentów klientów. Jeżeli ma ich za dużo, rodzą się kłopoty w zarządzaniu skomplikowanym portfelem. Jak zbudować architekturę portfolio z optymalną ilością marek? Możemy wyszczególnić trzy główne strategie zarządzania architekturą portfela: porządkowanie czyli restrukturyzacja; wykorzystywanie czyli optymalizacja; rozwijanie czyli ekspansja. Cel tych działań jest z reguły jeden, aby poprawić efektywność biznesu. Firmy same wychodzą z inicjatywami zmian w swoich ofertach lub są do tego zmuszane, poprzez zmiany na rynku, zmiany potrzeb i oczekiwań klientów, zmiany u konkurentów. Zmiany w otoczeniu...
ABC biznesu

Wizerunek – narzędzie budowania przewagi rynkowej nowoczesnej firmy

Każda firma ma wizerunek. To czy on jest dobry, czy wspiera firmę, czy buduje jej markę zależy od umiejętność budowania i wykorzystywania image firmy. Sama świadomość marki nie wystarcza do sukcesu. Firma powinna wyróżniać się od konkurentów. Gdy na rynku działa coraz więcej firm oferujących podobne lub takie same produkty, firma musi zadbać o indywidualny i skuteczny sposób komunikacji z otoczeniem. Głównym powodem, dla którego klienci wybierają właśnie tę firmę a nie inną, lub ten a nie inny produkt, jest fakt, że jawi się ona w oczekiwany przez nich sposób...
ABC biznesu

Rebranding w kierunku wyróżnienia marki – strategie wizerunkowe firm

Corporate Identity to nie tylko nazwa i logo firmy. To unikalny wizerunek, która sprawia, że firma jest rozpoznawana i uznawana na rynku. To również strategia budowania pozytywnego wyróżnienia na tle konkurentów oraz sposób na budowanie pozycji rynkowej firmy. W obliczu przemian ekonomiczno-społecznych, procesu globalizacji i rosnącej konkurencji rynkowej firmy muszą stale poszukiwać nowych sposobów prezentacji i pozyskiwania klientów. Atrybutem nowoczesnego przedsiębiorstwa jest indywidualna, niepowtarzalna tożsamość korporacyjna (corporate identity), gwarantująca jego rozpoznawalność oraz zapewniająca sukces. Celem każdej firmy powinno być zatem odejście od anonimowości na rzecz powszechnej uznaniowości przy użyciu wspomnianej...
ABC biznesu

Sześć powodów, dla których warto zostać trenerem

Liczba Specjalistów ds. szkoleń w Polsce rośnie nieprzerwanie od co najmniej sześciu lat. Zwiększyła się także znacznie liczba Firm Szkoleniowych skupiająca stałych i niezależnych Trenerów Biznesu. Analitycy zapowiadają dalszy rozwój branży w podobnym tempie, przynajmniej przez najbliższe dwa lata. Profesjonalna obsługa klienta to dzisiaj jeden z głównych elementów decydujący o konkurencyjności i przewadze firm, dlatego w najbliższych latach szkolenia dla grup pracowniczych zajmujących się telefoniczną i bezpośrednią obsługą klienta, będą stanowiły podstawę działalności szkoleniowców. Chciałabym przytoczyć pierwsze sześć przychodzących mi do głowy powodów, dla których warto zostać Trenerem: Pierwszy powód...
ABC biznesu

W(y)padki nazewnicze – naming na eksport

Ograniczeniami, które mogą utrudniać lub wręcz uniemożliwiać stosowanie nazwy, jest jej znaczenie w innych językach i slangach. Projektowanie nazw, czyli naming, to przede wszystkim proces lingwistyczny i zaniedbania w analizach znaczenia słów skutkują koniecznością wymiany nazwy. Badanie znaczenia nazwy jest szczególnie ważne dla produktów oferowanych na rynkach międzynarodowych. Mamy wtedy do czynienia z setkami języków, slangów czy potocznych wieloznaczności słów. Największym bodajże problemem jest rozszerzanie działalności na nowe rynki geograficzne, gdy nazwa dla produktu projektowana była na rynek lokalny. Wyrazy zapisywane w naszym języku nie tylko brzmią obco, ale zawierają...
ABC biznesu

Ile powinien kosztować projekt nazwy

Dlaczego firmy płacą tak dużo za wykupienie domen internetowych, czyli czy warto zadbać o projektowanie nazwy? W powszechnym mniemaniu projektowanie nazwy to proces prosty. Każdy potrafi zestawić kilka liter. Tylko dlaczego firmy płacą tak wysokie sumy za domeny internetowe lub prawa wyłączności do znaków towarowych? Czy w procesie projektowania nazwy nie biorą pod uwagę znaczenia posiadania domeny identycznej z nazwą marketingową? Zakupy domen internetowych a projektowanie nazwy Domenę „opony.pl” firma Oponeo.pl kupiła za 960 tys. zł. Prawie milion złotych za domenę, która nie jest nazwą możliwą do zastrzeżenia jako znak...
1 34 35 36 37 38 44
Strona 36 z 44