ABC biznesu

Szukasz odpowiedniego mieszkania, które sprosta Twoim wymaganiom? Jeżeli potrzebujesz ciekawych i sprawdzonych porad to sprawdź jak kupić mieszkanie, które pomoże Tobie w tym trudnym wyborze.

ABC biznesu

Apetyczne nazwy

Na co zwracamy uwagę, dokonując wyboru produktów żywnościowych? Niewątpliwie liczy się smak, zdrowy i naturalny charakter, jakość, przyjemność, tradycja danego kraju czy regionu. Niestety, to wiedzą wszyscy i większość pragnie zakodować powyższe skojarzenia w nazwie. Jednocześnie grupy towarowe związane z przemysłem spożywczym to jedne z tych, w których zarezerwowano najwięcej znaków towarowych. Czy w tych warunkach możliwe jest kształtowanie marki w taki sposób, by zapewnić jej wyróżnienie, komunikować pożądane wartości, a jednocześnie skutecznie ją chronić? Owocowy zawrót głowy Co jest najważniejsze w soku? Oczywiście owoce. Soczyste, świeże, orzeźwiające... Są eksponowane...
ABC biznesu

Polska marka narodowa – Polish Vodka

Ostatnio okazało się, że polskie wódki tracą swoje pozycje na rynku. Na rynku światowych alkoholi, nasze polskie marki coraz mniej znaczą. Z zestawienia Impact Databank, prezentującego 100 najsilniejszych marek mocnych alkoholi premium na świecie wynika, że polskie marki wódek są nisko na liście. Według danych za rok 2010 najwyżej z polskich marek notowany jest Sobieski z Grupy Belvedere. Marka uplasowała się na 32 miejscu na świecie. Jej sprzedaż to 3,1 milionów opakowań zbiorczych, po 9 litrów każde. Nasza duma, czyli marka Wyborowa (Grupa Pernod Ricard) uplasowała się dopiero w szóstej...
ABC biznesu

Rebranding wizerunku firmy. Dlaczego warto zmieniać logo?

Celem każdej firmy jest rozwój, który przejawia się w wejściu na nowe rynki, poszerzeniu oferty czy w fuzji bądź akwizycji. Zmienia się otoczenie konkurencyjne. To wymusza dostosowywanie wizerunku marki oraz systemu identyfikacji i komunikacji. Jeżeli prześledzimy historie światowych marek, to zmiany następują zdecydowanie częściej niż by nam się wydawało. Na przykład, w wypadku rynku motoryzacyjnego redesign logo następuje mniej więcej co 10 lat. Na czym polega stylizacja logo? Jak ją skutecznie przeprowadzić? System identyfikacji wizualnej, powinien być dostosowany do strategii biznesowej. Modyfikacja symboliki jest dla klientów znakiem, że firma wprowadza...
ABC biznesu

Zarządzanie płynnością finansową

Większość krótkich stażem przedsiębiorców nie praktykuje żadnego zarządzania płynnością finansową swojej firmy. Intuicyjnym rozwiązaniem wydaje się utrzymywanie stale pewnego poziomu środków pieniężnych celem pokrycia nieprzewidzianych kosztów. Daje to poczucie bezpieczeństwa - zarówno co do firmy, jak i niejednokrotnie naszego własnego. Kapitał ten musi być oczywiście w łatwo dostępnej formie - gotówce lub szybko zbywalnych środkach bądź aktywach. Dosyć spora grupa przedsiębiorców, najczęściej małych działalności gospodarczych i samozatrudnionych, nie wychodzi jednak poza wyłącznie intuicyjne utrzymywanie pewnego buforu bezpieczeństwa. Nie znają oni bowiem korzyści, jakie daje aktywniejsze zarządzanie kapitałem. Bezpośrednie korzyści są...
ABC biznesu

Jak budować wartość marki? Od czego zależy wartość marki?

Marki, w zależności od branży, stanowią od kilku do kilkudziesięciu procent wartości całej firmy. Wartość marki zależy od jej siły: jak wpływa na sprzedaż, jakie marże generuje, jak można ją rozszerzać. Branding to strategia budowania siły rynkowej marki w oparciu o wizerunek. Z pewnością, kiedy myślimy o konkretnej marce (np. Volvo, Coca-Cola czy Boss), nie zastanawiamy się nad tym, skąd wzięła się nazwa 'marka' i od kiedy funkcjonuje w naszym kraju. Warto jednak sięgnąć do jej źródeł, by ukazać wartość marki zarówno dziś, jak i w dawnych czasach. Geneza słowa...
ABC biznesu

Wizerunek firmy. Niezbędny składnik silnej i wyróżniającej się na rynku marki

Wizerunek firmy to odwzorowanie niepowtarzalnych i charakterystycznych dla firmy cech. Każdy element oznakowania i komunikacji firmy: nazwa, logo, materiały informacyjne i promocyjne, odzwierciedla pozycję firmy i prezentuje wizerunek. Jak kształtować wizerunek firmy? Na wizerunek firmy składają się następujące elementy: identyfikacja werbalna (nazwy, slogany, hasła) i wizualna (logo, system identyfikacji wizualnej), formy komunikacji marketingowej (materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne), system zachowań pracowników i reprezentantów firmy (zwany także kulturą organizacji). Wszystkie cztery rodzaje elementów identyfikujących firmę muszą się ze sobą wspierać w ramach jednego spójnego systemu. System identyfikacji wizualnej to najbardziej podstawowy...
ABC biznesu

5 prawd o marketingu, które spotkasz na urlopie

Jak NIE zarobić na turystach. 5 fatalnych błędów lokalnych sprzedawców i restauratorów. Urlop – wyczekiwany czas większości osób ciężko pracujących. Nowe miejsca, słońce (oby;) ), wypoczynek, próbowanie lokalnych przysmaków, zakup pamiątek – czy spędza się urlop nad polskim morzem, w mazurskiej wsi, zagranicznym kraju, czy jakiejkolwiek wymarzonej scenerii każdy turysta styka się z podobnym scenariuszem. Styka się również z fatalnymi metodami lokalnych przedsiębiorców, próbujących pozyskać jak najwięcej klientów. Oto jak urlopowy pobyt w Bułgarii zainspirował autora do opisania kilku ciekawych zdarzeń związanych z marketingiem. Czy polscy restauratorzy i sprzedawcy mają podobne...
ABC biznesu

Znaczenie sloganu w kampanii promocyjnej

Bez dobrego sloganu trudno sobie wyobrazić skuteczną kampanię promocyjną. W sytuacji, gdy dobrze dobrany slogan odzwierciedla istotę danej marki, wówczas dla każdego odbiorcy staje się oczywisty. Cel sloganu Slogan projektowany jest nie tylko dla klientów, aby skłonić ich do zastanowienia się nad ofertą, lecz także dla pracowników w celu wskazania im kierunku działania danej firmy oraz poszukiwania inspiracji do dalszych działań. Jest też potrzebny do tworzenia ciekawych kampanii reklamowych. Sama nazwa powinna być najsilniejszym komunikatem marketingowym. Trzeba pamiętać, że dobrze zaprojektowana nazwa przeważnie nie jest opisem, lecz aktywem marketingowym firmy...
ABC biznesu

Czy liczy się tylko nazwa? Synergia z logo i sloganem

Nazwa jest wizytówką firmy. O pełnej relacji firmy z odbiorcami możemy mówić tylko w przypadku jej synergii z logo i sloganem. Sukces mogą zapewnić konsekwencja i systematyczność w stosowaniu wszystkich elementów komunikacyjnych. Nazwa firmy Nazwa firmy, produktu lub usługi to krótki komunikat, za pomocą którego nadawca chce zachęcić odbiorcę do zakupu. O znaczeniu nazwy w osiąganiu przewagi konkurencyjnej świadczy przykład samochodu Lexus. Pod koniec lat osiemdziesiątych koncern Toyota Motor Corporation zdecydował się na wprowadzenie na rynek marki, która mogłaby rywalizować z luksusowymi markami europejskimi oraz amerykańskimi. Spośród dwustu propozycji wybrano...
ABC biznesu

Róża nazwana inaczej, pachniałaby równie słodko – Geneza nazwy

Czym jest nazwa, skoro specjaliści do spraw reklamy, marketingu i public relations zaczynają poświęcać jej coraz więcej uwagi? Sceptycy zawsze powołać mogą się na słowa Julii z dramatu Szekspira: „To, co my nazywamy różą, pod każdą inną nazwą pachniałoby równie słodko". Jednak to z pewnością nie pracownicy agencji reklamowych są twórcami takich nazw, jak Volvo lub Sony. Im zapewne zawdzięczamy takie nazwy, jak Przedsiębiorstwo Transportowo-Spedycyjne, wszelkie Piórexy, Zawtexy, Technotexy i inne tego typu nazewnicze perełki. Na polskim rynku sytuacja jest szczególna. Miniona epoka pozostawiła po sobie spustoszenie również w dziedzinie...
1 36 37 38 39 40 44
Strona 38 z 44