ABC biznesu

Szukasz odpowiedniego mieszkania, które sprosta Twoim wymaganiom? Jeżeli potrzebujesz ciekawych i sprawdzonych porad to sprawdź jak kupić mieszkanie, które pomoże Tobie w tym trudnym wyborze.

ABC biznesu

Logo i znaki towarowe jako elementy kształtujące wizerunek nowoczesnej firmy

Symbole i znaki towarowe to narzędzia marketingowe, które pozwalają przedsiębiorstwu zaistnieć na rynku i – w dalszej kolejności – zarobić pieniądze. Dlatego tak dużą wagę przywiązuje się do ich kształtu, by służyły nie tylko identyfikacji wizualnej firmy i odróżnieniu się od konkurentów, lecz także stanowiły o jej wizerunku i unikalnej tożsamości. Logo firm, logotyp, symbol, znak graficzny – jako elementy budujące markę – wpływają pośrednio na wartość przedsiębiorstwa. Znak towarowy umożliwia odróżnienie produktów (lub usług) jednego przedsiębiorstwa od podobnej oferty innej firmy. Wśród znaków towarowych wyróżnia się znaki: słowne (wyrazy...
ABC biznesu

Kolory a identyfikacja firm i produktów

Co powinieneś zrobić, aby Twoja firma została zauważona na rynku, a następnie była rozpoznawana przez klientów? Jak tworzyć unikalny i pożądany wizerunek? W jaki sposób dopasować barwy do charakteru firmy? Jak sprawić, aby opakowanie Twojego produktu wyróżniało się spośród opakowań konkurencyjnych. Rola kolorów w systemie identyfikacji wizualnej Kolorystyka firmowa jest jednym z podstawowych elementów systemu identyfikacji wizualnej, obok nazwy, logo firmy oraz czcionki. Kolor wpływa na styl przedsiębiorstwa i ułatwia jego rozpoznanie na rynku. Wybór barw zależy od założonego celu i przewidywanej reakcji odbiorców. Wykorzystując właściwą kolorystykę, kształtujemy tożsamość firmy,...
ABC biznesu

Jakie są ograniczenia geograficzne, językowe i prawne w nazwie?

Nie tylko źle dobrana nazwa może utrudniać działalność firmie. Istnieje wiele ograniczeń w wyborze właściwej nazwy. Warto się zatem zorientować, jakie obostrzenia czekają na nas w procesie nazewniczym. Wydaje się, że do stworzenia ładnie brzmiącej nazwy potrzeba jedynie chęci i odrobiny wyobraźni. Któż ma bogatszą wyobraźnię od dzieci, które nową nazwę potrafią wymyślić w kilka sekund? Czy w tak krótkim czasie można otrzymać również nazwę firmy? Nic bardziej mylnego. To prawda, że kreatywność odgrywa ważną rolę, lecz niepoparta konkretnym i przemyślanym planem może spłatać nam figla. Oczywiście, etap twórczy jest...
ABC biznesu

Zarejestruj slogan, by ustrzec się nieuczciwej konkurencji

Gdy slogan jest tak oryginalny, że nie tylko odróżnia firmę, lecz ją wyróżnia, warto go zarejestrować. Hasło reklamowe przekazuje informacje o towarach lub/i usługach, a także potwierdza jakość oferty, może być zatem potraktowane jako znak towarowy. Rejestracja znaku towarowego oznacza objęcie go prawem ochronnym na podstawie dokumentu gwarantującego wyłączność na jego komercyjne wykorzystanie. Takie pismo ułatwia domaganie się swojego roszczenia przez właściciela w przypadku naruszenia prawa. Ponadto, w momencie wystąpienia na drogę sądową szanse powoda są dzięki rejestracji znaku większe niż na podstawie innych dostępnych narzędzi. Procedura rejestracji trwa dość...
ABC biznesu

Systemy logo w portfolio ofertowym firmy

Systemowe podejście do projektowania logo konieczne jest w dwóch przypadkach. Pierwszy, gdy firma ma szerokie portfolio ofertowe, wiele marek, submarek, linii towarowych i asortymentów. Druga sytuacja dotyczy grup kapitałowych i holdingów. Logo firmowe spółek mogą być ze sobą powiązane lub mogą nawiązywać do logo stosowanego przez spółkę nadrzędną. O ile w pierwszym wypadku logo firmy służy do oznakowywania ofert, a w drugim spółek w grupach, zasady projektowania są do siebie bardzo zbliżone. Między spółkami lub ofertami istnieją zależności i relacje, które poprzez nazewnictwo i grafikę logo trzeba zaprezentować otoczeniu i...
ABC biznesu

Identyfikacja wizualna firm. Budowanie wysokiej świadomości i znajomości marki

Aby firma była dobrze znana na rynku potrzebne jest jak najczęstsze i jak najlepsze jej prezentowanie. Firmy używają do tego elementów symboliki: nazwy i logo. System identyfikacji wizualnej to kompleksowe podejście do budowania świadomości marki. Życzeniem każdego menedżera jest, aby firma była powszechnie znana oraz aby jej wizerunek był lepszy od konkurentów. Unikalny wizerunek odróżnia firmę od konkurencji oraz prezentuje jej indywidualny styl i charakter, informuje, czym się zajmuje i co wyjątkowego oferuje klientom. Wysoka świadomość firmy kształtowana jest przez konsekwentnie stosowaną identyfikację werbalną (nazwa, slogan firmowy, hasła) oraz identyfikację...
ABC biznesu

Etapy wyceny marki. Jak poznać wartość finansową marki?

Zarówno wycena, jak i ocena marki pokazuje wpływ marki na wartość oraz pozycję przedsiębiorstwa. Mimo że wyliczenia ilościowe i jakościowe dokonywane są oddzielnie, to istnieje między nimi ścisła współzależność. W księgowości marka jest rodzajem aktywów intelektualnych zwiększających wartość firmy, które – tak, jak inne zasoby majątkowe firmy – podlegają wycenie. To proces złożony i długoterminowy. Wycena marek odbywa się w trzech fazach, do których zalicza się: Prognozy finansowe, które wymagają wglądu w wewnętrzne i zewnętrzne dane oraz przeglądu historycznych danych dotyczących relacji i trendów. Szczegółowy audyt marki pokazuje, w jakiej...
ABC biznesu

Jak marka wpływa na wartość firmy. Strategie budowania wartości firmy

Dobra marka to dużo więcej niż nazwa i charakterystyczne logo. Przywiązuje klientów, pozwala na uzyskiwanie większych marż i rozszerzanie. A z czasem staje się najważniejszym zasobem firmy. Wyceny marek wskazują, że marka może być więcej warta niż majątek materialny firmy. Znaczenie marek jest widoczne gołym okiem. Każdy z nas, stojąc przed sklepową półką, w pierwszej kolejności sięga po produkty, które zna od lat. I raczej nikt nie zmieni swoich przyzwyczajeń tak długo, jak będą zaspokajały wszystkie oczekiwania. Perspektywa konsumenta jest dość prosta. Jednak na markę uważnie patrzą również przedsiębiorcy i...
ABC biznesu

Jak zarządzać Corporate Identity i marką?

Każda firma ma nazwę i logo. Każda dąży do zbudowania jak najwyższej świadomości rynkowej i znajomości swojej oferty. Jak kreować wizerunek i rozpoznawalność marki? Jakich użyć do tego narzędzi? Na wizerunek korporacyjny składają się następujące elementy: tożsamość werbalna i wizualna (corporate identity), tożsamość prezentacyjna (corporate presentation) i tożsamość postaw i zachowań zwana także kulturą organizacji (corporate culture). Wszystkie trzy rodzaje tożsamości muszą być ze sobą we wzajemnej relacji i interakcji. Efektywność ich oddziaływania na otoczenie zależy od wzajemnej spójności i realności. To prawo zawiera się w określeniu: marki się nie...
ABC biznesu

Pod jaką marką wprowadzać nowe oferty? Strategie rozszerzania portfolio ofertowego

Przewaga konkurencyjna jest często wynikiem wykreowania i skutecznego wprowadzenia na rynek nowych produktów i ofert. Odpowiedź na pytanie, pod jaką marką wprowadzać nową ofertę, może być kluczowa dla sukcesu rynkowego. Architektura marki określa relacje między marką główną, a pozostałymi ofertami w jej portfelu. Innymi słowy pokazuje, jakie korzyści niesie marka główna, a jakie specyficzne korzyści niosą jej produkty, jak są spozycjonowane i określone w relacji do celów biznesowych i rynkowych. Większość producentów nie ogranicza swojej oferty tylko do jednego produktu. Jeśli sprzedaż pierwszego idzie dobrze, zdobywa on uznanie konsumenta, staje...
1 38 39 40 41 42 44
Strona 40 z 44