ABC biznesu

Szukasz odpowiedniego mieszkania, które sprosta Twoim wymaganiom? Jeżeli potrzebujesz ciekawych i sprawdzonych porad to sprawdź jak kupić mieszkanie, które pomoże Tobie w tym trudnym wyborze.

ABC biznesu

Główne cechy dobrej nazwy

Nazwy są różne – jedne są mniej, inne bardziej atrakcyjne, łatwiej zapadające w pamięć i przyciągające uwagę. O jednych mówimy, że są ładne, a inne z kolei brzydkie. Ale o jakiej nazwie można powiedzieć, że jest dobra? Nazwa powinna pasować do firmy. Mając różne przykłady, jesteśmy w stanie powiedzieć co najwyżej, która ładnie brzmi, a która nie. Jednak to nie znaczy, że odpowiednio pełni swoją funkcję. Nazwa ma przede wszystkim identyfikować naszą firmę. Opisywać ją. Sprawić, że nie zostanie pomylona z żadną inną. Nazwa ma również być elementem komunikacji marketingowej....
ABC biznesu

Ukradzione nazwy

Smartfony Blackberry i BlackJack? Samochody Land Rover, Land Cruiser i Range Rover? W jaki sposób te nazwy funkcjonują obok siebie? Cóż, to wszystko przez nieuwagę firm, które były „pierwsze” na rynku. Korzystanie z czyjejś reputacji nie jest niczym nowym w biznesie. Na polskich bazarach bez problemu znajdziemy buty podszywające się pod Adidasy, oznaczone kreatywnymi Adimaksami czy Adibasami. Jednak taka praktyka nie jest charakterystyczna wyłącznie dla przedsiębiorstw z targowiska i ich dalekowschodnich dostawców. Również największe światowe koncerny próbują wykorzystać cudze marki do wypromowania swoich produktów. Tak właśnie było w przypadku Land...
ABC biznesu

Nazwa nad wyraz trafna

To, jak będzie się nazywał nowy produkt, nowa usługa lub firma, jest decyzją strategiczną. Niestety menadżerowie często o tym zapominają. Stojąc wobec konieczności stworzenia nowej nazwy lub zmiany starej, ignorują znaczenie tych działań i spychają je do podrzędnej funkcji marketingowej. Nazwa jest fundamentem dobrej i konkurencyjnej marki. To jej wyróżnienie, pierwszy komunikat definiujący produkt i jego atuty. Nazwa nie powinna być jedynie efektem pracy naszej wyobraźni, lecz przemyślaną decyzją, zgodną z założeniami i strategią biznesową. Tworzenie nazw podlega ograniczeniom. Podstawowym atrybutem dobrej nazwy jest jej bezpieczeństwo. Z jednej strony powinna...
ABC biznesu

Dobre logo firmowe, czyli jak wyróżnić się na rynku

Logo firmowe jest jednym z pierwszych, obok nazwy, elementów, które odróżniają naszą firmę od konkurencji. Jednak odróżnienie to nie wszystko. Dobrze przygotowane logo, system identyfikacji wizualnej i system prezentacji graficznej pozwoli również na pozytywne wyróżnienie w tłumie konkurentów. Trudno sobie wyobrazić, żeby jakaś firma funkcjonowała bez swojego logo. Obecnie marki, z którymi utożsamiane są logo firm jako znaki towarowe, stanowią w niektórych przypadkach nawet 80% wartości firmy. To one są najskuteczniejszymi narzędziami marketingowymi i sprawiają, że klienci chętniej sięgają po dany produkt. Odpowiednie oznakowanie firm i towarów ma więc niebagatelne...
ABC biznesu

Jak budować portfel marek? 10 zasad rozszerzania portfolio ofertowego…

Firma z szerokim portfolio może efektywniej zarządzać rynkiem, na którym działa. W jej portfelu mogą znaleźć się marki tańsze i marki premium, marki specjalistyczne i masowe. Jak zbudować portfel ofert, aby osiągnąć zyski? Branding portfela ofert. 1. Nie próbuj rozszerzać marki na nowe oferty, jeśli nie ma czego rozszerzać, tj. marka nie jest znana, ma niską świadomość i nie ma jednoznacznie korzystnej reputacji wśród klientów w grupie docelowej. 2. Rozszerzenie marki jest skuteczne tylko wtedy, gdy logicznie wynika z potrzeb i pasuje do oczekiwań konsumentów, tj. powoduje „ssanie” z rynku,...
ABC biznesu

Strategia ochrony praw własności intelektualnej. Jak chronić swoją własność?

Każda firma ma nazwę, każda ma logo. Elementy symboliki firmowej mogą być chronione prawnie. Posiadanie praw własności pozwala na walkę z konkurencją oraz zabezpiecza firmę przed naruszaniem praw innych firm. Własność intelektualna, choć ma zupełnie niematerialny charakter, może zostać ukradziona tak samo jak pieniądze czy maszyny. W samych Stanach Zjednoczonych z powodu naruszania praw własności intelektualnej firmy tracą rocznie 200 mld dolarów. Byłyby mniejsze, gdyby odpowiednio chroniono własność intelektualną. Aby zabezpieczyć się przed stratami, firmy kontrolują posiadane elementy IP, zapewniają im ochronę prawną oraz wprowadzają procedury zabezpieczające przed wydostawaniem się...
ABC biznesu

Branding, czyli wyróżniaj się, a nie tylko odróżniaj

Logo firm jest jednym z pierwszych, obok nazwy, elementów, które odróżniają naszą firmę od konkurencji. Jednak odróżnienie to nie wszystko. Dobrze przygotowany symbol pozwoli również na pozytywne wyróżnienie w tłumie konkurentów. Trudno sobie wyobrazić, żeby jakaś firma funkcjonowała bez logo. Obecnie marki, z którymi utożsamiane są logo stanowią w niektórych przypadkach nawet 80 proc. wartości firmy. To one są najskuteczniejszymi narzędziami marketingowymi i sprawiają, że klienci chętniej sięgają po dany produkt. Odpowiednie oznakowanie firm i towarów ma więc niebagatelne znaczenie dla ich powodzenia na rynku. Rośnie ono zwłaszcza w tych...
ABC biznesu

Co może zagrażać tożsamości korporacyjnej?

Zmiany wokół firm mogą wpływać na wartość i jakość tożsamości i wizerunku. Działania konkurentów, przetasowania na rynku, zmiana oczekiwań i preferencji konsumentów wymagają od firm stałej kontroli swojego image'u. Trzymanie się raz zaprogramowanych wartości bezkrytycznie może doprowadzić do poważnych kłopotów. Systemy tożsamości wizualnej nie są jedynie kopiowaniem ładnego symbolu na drukach czy na elementach oznakowania. Na pełen program tożsamości marki składają się: system identyfikacji wizualnej obejmujący oznakowanie atrybutów działalności firmy, system prezentacji obejmujący narzędzia publicznej prezentacji firmy i jej oferty, system zachowań obejmujący kulturę firmową, system zachowań pracowników wewnątrz firmy...
ABC biznesu

Własna firma – skuteczna reklama mimo niskiego budżetu

O tym, czy własna firma okaże się sukcesem, decydują najczęściej dwa czynniki – oferta dla potencjalnych klientów oraz odpowiednia reklama. W tym artykule skupimy się na działaniach reklamowych, które charakteryzują się najniższym kosztem i najskuteczniej pozwolą nam dotrzeć z ofertą do przyszłych klientów. Istotnym elementem skutecznego marketingu jest dotarcie z ofertą naszej firmy do grupy potencjalnych klientów. Reklama w mass mediach jest droga, ale warto wziąć pod uwagę te nośniki informacji, które pozwolą na skuteczną promocję i nie wygenerują kosztów, które nas przerosną. Proponuję zatem skupić się na reklamie internetowej...
ABC biznesu

Nazwa a wizerunek

Zbyt mało mówi się i pisze o nazwach marketingowych. Reklama, Public Relations, a nawet Corporate Identity są tematami licznych publikacji, artykułów, kongresów, seminariów i książek. W tym towarzystwie hasło – nazwa prezentuje się jako ich uboga siostra, niedoceniana i zaniedbywana. To poniekąd zrozumiałe. Nazwa, w przeciwieństwie do reklamy, PR czy CI, nie istnieje samodzielnie. Mimo to zasługuje na szczególną uwagę. Nazwa jest integralną częścią każdej z wymienionych dziedzin. Pełni funkcję usługową nie tylko w stosunku do reklamy, Public Relations, lecz także względem samego produktu, usługi lub firmy. Nazwa, jako jeden...
1 37 38 39 40 41 44
Strona 39 z 44