ABC biznesu

ABC biznesu

POŚREDNIK – WIELBŁĄD CZY RADCA HANDLOWY!?

Europejska Dyrektywa oraz Polska Ustawa Usługowa funkcje pośrednika traktuje jako zawód kwalifikowany podobnie jak zawód radcy prawnego, notariusza, rzeczoznawcy, zarządcy, rzecznika patentowego itp. Umowy pośrednictwa są umowami nazwanymi, uregulowanymi w odrębnej ustawie i nie mogą być traktowane jako umowy od rezultatu (agencyjne, zlecenia, o dzieło) tylko od czynności starannego działania. Umowa pośrednictwa jest umową odpłatną i dwustronnie zobowiązującą. Jak zrealizowali w praktyce korzystne zapisy sami pośrednicy? Na rynku przed wejściem w życie ustawy zasadził się typ umowy o dzieło czy zlecenia i jest kontynuowany do dzisiaj. System rynkowy sam dryfuje...
ABC biznesu

Pora na coś nowego

Wstęp: Poniższy artykuł można by zapewne podciągnąć pod pewnego rodzaju dylemat w kierunku marketingu. Dlatego też na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem guru z zakresu wizerunku i reklamy. Opisuje tylko moje własne doświadczenia i opinie. Podczas wywiadów z klientami w celu zebrania spisu podstawowych wymagań do projektów natknąłem się na pewną tendencję. Otóż wiele z założeń dotyczących czy to wyglądu czy funkcjonalności można opisać szablonem słownym „Tak powinna wyglądać firma TEGO TYPU”. Mam na myśli, że wiele z życzeń klientów się powtarza. Spróbuję to inaczej przedstawić. Wielu z Was...
ABC biznesu

Co to jest coaching?

Coaching, tak ostatnio bardzo popularny, jest pojęciem bardzo trudno definiowalnym, przez co bardzo często jest mylony z treningiem, warsztatem, szkoleniem, mentoringiem itp. Coaching łączy proces uczenia się ze stymulowaniem Klienta do podejmowania działań. Coach m.in. zachęca Klienta do podejmowania decyzji, zobowiązań, tworzenia planów działań, realizowania zadań zmieniających nieużyteczne schematy działań. Coaching jest procesem, który pomaga Klientowi w przyspieszeniu tempa jego osobistego rozwoju, polepszeniu efektów działania i podniesieniu jakości funkcjonowania. Trudność w zdefiniowaniu pojęcia coachingu wiąże się z jego podstawową cechą: przebieg, cel i efekt końcowy coachingu zależy od Klienta. To...
ABC biznesu

Praca a sport

Wstęp: Może coś szybko o sobie... Jestem świeżym (zaraz po studiach) programistą w niewielkiej firmie zajmującej się projektowaniem i wdrożeniami systemów komputerowych. Trzeba wpierw zaznaczyć, że nie jest to profesjonalny artykuł, lecz mam nadzieję pierwszy z wielu na tym blogu opisujący moje doświadczenia i spostrzeżenia nabyte podczas pracy w firmie i nie tylko. Jak każdy mógł zauważyć pracownicy umysłowi, czy biurowi nie przykładają większej wagi do swojego zdrowia, mówiąc ściślej sprawności ruchowej. Całymi dniami przesiadują przed monitorami komputerów, przygarbieni zajadając pizze, hamburgery i inne tego rodzaju produkty spożywcze. A zaraz...
ABC biznesu

Trudne czasy?

Kryzys, spadek giełdowy, cofanie się koniunktury, negatywne prognozy. W ostatnich czasach jesteśmy zarzuceni tego typu informacjami. Pozostaje więc pytanie: czy jako handlowiec możesz sobie pozwolić na pesymistyczne patrzenie w przyszłość? Odpowiedź brzmi NIE ! Przedsiębiorcy którzy osiągnęli sukces, wiedzą z doświadczenia, iż obecny kryzys nie jest pierwszym. Dlatego też zastanówmy się, czego możemy się nauczyć z poprzednich tego typu okresów. Na początku lat 90-tych mieliśmy jedną z takich sytuacji. Podczas każdego spotkania, czy to prywatnie podczas urodzin, czy służbowo na jednym ze szkoleń lub narad, wszyscy bez przerwy rozmawiali na...
ABC biznesu

Wykorzystaj dźwignię biznesu

Temat, o którym dzisiaj przeczytasz, wykorzystuje mniej niż jeden procent firm w Polsce. Opowiem Ci o taktyce, która - porządnie wprowadzona - potrafi monstrualnie zwiększyć dochody Twojej firmy i dzięki temu zyskać dodatkowe możliwości inwestycyjne.
ABC biznesu

Jak promować firmę w Internecie?

W obecnych czasach posiadanie firmowej strony www albo innej formy prezentacji w Internecie stało się koniecznością. Przeglądając zasoby sieci w poszukiwaniu określonych produktów bądź usług, internauci trafiają na teksty opisujące działalność firmy.
ABC biznesu

Buduj biznes strategicznie cz.2

W poprzedniej części artykułu poznałeś: problemy, z jakimi styka się ponad 90 % firm w Polsce; jak rozpoznać firmę, która nie ma opracowanej strategii; sposób na prostą analizę obecnej sytuacji firmy; jak zbudować i wykorzystać misję firmy.
ABC biznesu

Buduj biznes strategicznie cz.1

Dlaczego tak wiele firm upada? Na pewno słyszałeś o statystykach, które mówią, że ponad 90% firm upada w ciągu pierwszego roku, a wiele z nich nie przetrwa pierwszych 10 lat. Dlaczego tak się dzieje?
1 42 43 44
Strona 44 z 44