ABC biznesu

Szukasz odpowiedniego mieszkania, które sprosta Twoim wymaganiom? Jeżeli potrzebujesz ciekawych i sprawdzonych porad to sprawdź jak kupić mieszkanie, które pomoże Tobie w tym trudnym wyborze.

ABC biznesu

Dlaczego nazwa jest ważna?

Dobra nazwa nie tylko identyfikuje i odróżnia od konkurencji, lecz także wyróżnia. Pozwala budować wartość marki, ułatwia kontakty z klientami, a tym samym podnosi zyski przedsiębiorstwa. Nazwa – podobnie jak imię i nazwisko – kształtuje tożsamość oraz pozwala budować wizerunek; identyfikuje firmę. Wyobraźmy sobie sytuację, w której pewnego dnia przychodzimy sklepu spożywczo-monopolowego. Widzimy półki z produktami pozbawionymi nazw i logo. W miejsce rubinowoczerwonego Chianti pojawia się „wino marki wino”. Przechodzimy do działu z nabiałem w poszukiwaniu ulubionego jogurtu truskawkowego marki Jogobella. Okazuje się, że wśród dużej liczby kolorów mlecznych przysmaków...
ABC biznesu

Architektura portfolio ofertowego. Strategia budowania przewagi rynkowej w wybranych segmentach rynku

Zarządzając portfolio ofert można: maksymalizować zysk (dzięki cenom premium), podnosić wartości firmy (poprzez wzrost i zdobywanie udziałów rynkowych) oraz powiększać potencjał (możliwość rozszerzania oferty na nowe rynki, klientów lub produkty). Zwykle mamy do czynienia z prostymi strukturami marek, które odwzorowują nieskomplikowaną ofertę firmy. Ale na konkurencyjnym rynku do strategii walki to już nie wystarcza. Menedżerowie marek na co dzień stykają się z sytuacjami fragmentacji i segmentacji rynków, dynamicznymi zmianami kanałów dystrybucji (rosnąca pozycja internetu), aktywnością konkurentów, wprowadzaniem na rynek nowych produktów i ofert, zmianami potrzeb i upodobań klientów. Wszystko to...
ABC biznesu

Architektura marek w portfolio ofertowym. Maksymalizacja zysku i budowanie udziałów rynkowych

Jeżeli w firmie występuje kilka ofert, możemy mówić o architekturze portfolio ofertowego. Dzięki zarządzaniu portfolio marek i ofert firmy mogą budować i wykorzystywać synergie, efektywnie inwestować w najlepsze oferty oraz rozwijać nowe atrakcyjne nisze rynkowe. Firmy, które mają więcej niż kilka marek i ofert w swoim portfolio, kształtują ich prezentacje w oparciu o architekturę marki. Ta strategia ma na celu odwzorowanie wszystkich zależności i relacji występujących pomiędzy elementami tworzącymi portfolio ofertowe firmy. Prezentacja tych zależności wynika z synergii występujących między ofertami. Na przykład oferty mogą się wzajemnie uzupełniać lub być...
ABC biznesu

Budowa przewagi rynkowej – jak zaplanować optymalne portfolio ofertowe?

Firmy o dobrze zorganizowanym i uporządkowanym portfolio uzyskują ponadprzeciętną rentowność, szybciej rosną i łatwiej wchodzą na nowe rynki. Dlaczego budowa architektury marki jest tak trudna i sprawia tak wiele problemów? Czego unikać? Portfolio marek obejmuje wszystkie marki i submarki, oferty, grupy asortymentowe wykorzystywane przez firmę na rynku, w tym także współpracę z innymi marki zewnętrznymi na zasadach coobrandingu. Architektura marki to strategia porządkowania rynkowych inicjatyw firmy. To opisanie, jakie poszczególne marki mają role, jak są ze sobą powiązane i jak wykorzystują zasoby wizerunkowe. Firmy o uporządkowanym i dobrze zarządzanym portfolio...
ABC biznesu

Jak zbudować architekturę portfolio marek i ofert? Wykorzystanie wizerunku

Architektura portfolio to strategia opisująca, jak marki, submarki, oferty, którymi firma działa na rynku, są ze sobą powiązane i zależne. To podział zadań, ról i opis pozycjonowania marki. Dlaczego tak trudno zbudować efektywne portfolio ofertowe? Architektura portfolio jest wykorzystaniem wizerunku i reputacji firmy oraz jej ofert do osiągania celów biznesowych na wybranych rynkach. To wykorzystanie rynkowego postrzegania wszystkich elementów portfolio, to zespolenie wszystkich sił w ramach jednego systemu promowania oferty firmy. Strategia architektury marki jest opisem, co wnosi marka dominująca (często jest to marka firmy), co wnoszą marki zależne, podporządkowane...
ABC biznesu

Komu powierzyć wykreowanie nazwy dla biznesu? Profesjonalista wcale nie musi być droższy…

Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego firma miała taką nazwę, która będzie dobrze pasować do jego biznesu. Można ją wymyślać samemu, można to zlecić profesjonalistom. Aby wybrać najlepsze rozwiązanie, najpierw trzeba rozważyć różne „za” i „przeciw” każdego z nich. Wymyśl nazwę samodzielnie Po pierwsze, należy się zastanowić, jakie mamy plany związane z firmą i jej przyszłością. Jeśli nasz biznes to warzywniak, którego rynkiem jest osiedle albo jego część, to nie ma sensu zwracać się o pomoc do firmy nazewniczej. Wtedy wystarczy kartka papieru i kilka banalnych pomysłów. Sklep można nazwać „U...
ABC biznesu

Jak wykorzystać własność intelektualną w biznesie? Strategie IP

Dzięki IP firmy mogą zwiększyć efektywność operacyjną, aby firma była bardziej konkurencyjna na rynku. Można także zbudować wartość spółki, wykorzystując do tego IP, a następnie drożej ją sprzedać. Wyróżniamy dwie podstawowe strategie wykorzystania praw własności intelektualnej: dla firm, które chcą bezpiecznie i długo zarabiać jest to zwiększenie konkurencyjności, dla firm, które chcą szybko podnieść swoją wartość jest przygotowanie do transakcji sprzedaży firmy. Dysponowanie własnością intelektualną Przykładem firmy, która doskonale wykorzystuje własność intelektualną jest Apple. Na koniec roku 2010 wartość giełdowa firmy wynosiła 251,5 mld $, a wartość księgowa jedynie –...
ABC biznesu

Identyfikacja firmy. Jak zbudować wyróżniający wizerunek przy małych nakładach

System identyfikacji jest narzędziem marketingowym, które poprzez powielanie nazwy i logo firmy ma budować świadomość marki, a poprzez indywidualny charakter oznakowania kształtować unikalny wizerunek. Dobry wizerunek jest podstawą budowania silnej marki. System identyfikacji wizualnej ma wyróżniać firmę od konkurentów i budować wysoką świadomość marki wśród klientów i kontrahentów. Złe oznakowanie firmy na pewno nie przysporzy firmie klientów, a dodatkowo może zepsuć wizerunek. Nie ma symboli zupełnie złych. Są tylko źle i nieefektywnie używane. Dobra nazwa, sugestywny symbol na pewno pomagają. Ale decyzja o zmianie nazwy lub rebrandingu poprzez modyfikację logo...
ABC biznesu

Architektura marki. Jak zarządzać portfelem marek, ofert, linii produktowych?

Gdy firma ma wiele marek, może precyzyjnie kierować oferty do segmentów klientów. Jeżeli ma ich za dużo, rodzą się kłopoty w zarządzaniu skomplikowanym portfelem. Ile marek powinno być w portfelu i jak zmaksymalizować korzyści z ich posiadania? W gronie największych korporacji notowanych na giełdzie londyńskiej czy lokujących się w czołówce Fortune 100, wartość zarządzanych przez firmę marek stanowi niekiedy ponad 3/4 wartości giełdowej całej firmy. Nie bez znaczenia są zatem takie kwestie, jak: jedna marka czy kilka marek? Jeśli kilka, to: Czy wsparte reputacją marki korporacyjnej czy też nie? Ile...
ABC biznesu

Ergonomia – lokalizacja i oświetlenie stanowiska pracy

Jest wiele czynników, które mają wpływ ma wygodę i komfort w pracy, a przede wszystkim są nimi lokalizacja stanowiska pracy i jego oświetlenie. Usytuowanie stanowiska By spełnić wymagania dotyczące prawidłowego oświetlenia stanowiska pracy, niezbędne jest dobre rozplanowanie jego usytuowania w pomieszczeniu. Na wybór pokoju nie mamy zwykle wpływu, jeśli jednak moglibyśmy wybierać, należy na gabinet zarezerwować pomieszczenie nie wyższe niż 3 metry, najlepiej z oknami od strony północnej. Okna te nie powinny być zbyt duże; dobrze, jeśli są tylko w jednej płaszczyźnie. Nie ma oczywiście mowy o przeszklonych ścianach. Lokalizacja...
1 35 36 37 38 39 44
Strona 37 z 44