ABC biznesu

Szukasz odpowiedniego mieszkania, które sprosta Twoim wymaganiom? Jeżeli potrzebujesz ciekawych i sprawdzonych porad to sprawdź jak kupić mieszkanie, które pomoże Tobie w tym trudnym wyborze.

ABC biznesu

Strategia zmian – czynniki determinujące podjęcie decyzji o zmianach oraz rola lidera w ich wprowadzaniu

Podjęcie decyzji o zmianach i przygotowaniu planu na bazie, którego będą realizowane wymaga pewności, że włożony w pracę wysiłek przyniesie oczekiwane rezultaty. Czasami trudno jest podjąć taką decyzję bez przekonanie, czy takie działania w ogóle są potrzebne oraz skąd mogą pochodzić sygnały o konieczności ich podjęcia. Kiedy warto opracować strategię zmian Zastanów się czy w ciągu najbliższych miesięcy twój zespół i organizacja może być pod wpływem opisanych poniżej sytuacji. Która z nich, twoim zdaniem, nie ma lub nie będzie miała wpływu na sytuację w zespole, która może mieć niewielki wpływ,...
ABC biznesu

Od dyskontu do supermarketu. Rebranding Biedronki

Biedronka, największa polska sieć handlowa, przeprowadza rebranding i zmienia swoje logo. Zmiana logo w rzeczywistości jest niewielka, to raczej stylizacja niż wprowadzenie zupełnie nowego oznakowania. Prawdopodobnie, gdyby nie było to tak silnie przez firmę nagłośnione, wiele osób zmiany by nie zauważyło. Czy w rebrandingu Biedronki chodzi tylko o zmianę logo? Sukces Biedronki Dotychczasowa oferta Biedronki kierowana była do najszerszej grupy celowej, co pozwoliło firmie na szybki wzrost i zbudowanie pozycji lidera na rynku. Według szacunków publikowanych w „Rzeczpospolitej”, wartość marki Biedronka, wzrosła do 1,7 mld złotych, co daje wzrost rok...
ABC biznesu

E-biznes i zarządzanie jakością produktu

Rozwój e–biznesu może przynieść korzyści w wielu sektorach działania firmy. Dostęp do nowych narzędzi promocji i marketingu to szansa na trwałą i stabilną pozycję na rynku klientów, konkurentów i współpracowników. Atutem e-biznesu jest możliwość rozwoju systemu sprzedaży i dystrybucji poprzez sieci współpracy i sieci partnerskie. Dla tworzenia relacji biznesowych wykorzystuje się serwisy promocyjne, galerie, portale firm i instytucji. Serwisy internetowe działają jak pośrednicy i zarządzający w określonej dziedzinie. Aby wykorzystać te możliwości, utrzymać pozycję firmy i jej produktów trzeba określić, wyznaczyć politykę i plan działania. Rozwiązania z dziedziny IT muszą...
ABC biznesu

Jak efektywnie zarządzać czasem w pracy?

Nie można go rozciągnąć, wydłużyć, zatrzymać, magazynować czy nabyć na życzenie kolejnych kilku minut, godzin lub dni. Czas, a raczej jego efektywne zarządzanie to kluczowy element nie tylko w realizowaniu codziennych obowiązków, ale przede wszystkim w pracy. Może nie jesteśmy w stanie zmienić jego biegu, ale możemy wpłynąć na zwiększenie własnej efektywności poprzez właściwe gospodarowanie czasem. Jak tego dokonać? Ile razy znalazłeś się w sytuacji, w której powiedziałeś „gdyby tylko dzień miał 48 godzin”? Prawdą jest, że przy dzisiejszym tempie życia, rzadko zdarzają się przypadki, w których mielibyśmy wystarczająco dużo...
ABC biznesu

Powody zmiany nazwy. Naming jako element tożsamości korporacyjnej

Zmiana nazwy to bardzo poważna decyzja biznesowa pociągająca za sobą wiele konsekwencji. Zmiana taka jest albo wynikiem rozwoju i nowej strategii firmy, albo koniecznością biznesową. Wpływ na nazewnictwo firm mają zmiany prawne lub własnościowe. Przytoczone przykłady prezentują sytuacje, w których zmiana nazwy była koniecznością. Zmiana nazwy wynikiem zmiany przepisów Przynależność do Unii Europejskiej niesie za sobą wiele wymogów, między innymi dotyczących nazewnictwa firm. Zdarzają się sytuacje, gdy unijne przepisy wymuszają na firmach zmianę ich nazw. Zakaz używania w nazwie firm morfemów „eco” „eko” i „bio” ma pozwolić konsumentom unikać pomyłek...
ABC biznesu

Zmiana nazwy i problemy z nazewnictwem największych marek

Dobra nazwa to podstawa sukcesu. Nie wszystkich nazw i haseł można używać, bo świadomie lub nie, można naruszyć prawa własności innych firm. Problemy zaczynają się już w momencie nazywania firmy, produktu lub usługi. Nie można budować marki bez praw własności do niej. Chyba że firmę stać na utratę reputacji i kosztowne wpadki… Apple – problemy z nazwami produktów Apple jest firmą o bardzo rozbudowanym dziale Intellectual Propery. Firma ta nie powinna mieć problemów z nazwami. A jednak… Kilka dni przed oficjalną premierą tabletu Apple okazało się, że przedstawiciele koncernu z...
ABC biznesu

Na swojej pasji możesz zarobić, musisz tylko wiedzieć jak

Od pewnego czasu obserwujemy klarowanie się nowego trendu w e-commerce. Tworzą go ludzie otwarci na nowe wyzwania, którzy wiedzą, że pasja i umiejętność wykorzystania możliwości, jakie daje internet, to pierwszy krok do biznesowego sukcesu. O kim mowa? Nie tak dawno temu jeden z miesięczników marketingowych działających na Facebooku zadał swoim fanom pytanie „Kto jest waszym ulubionym videoblogerem?”. Pytanie zaskoczyło internautów - bo czy w Polsce działają ludzie opierający swoją komunikację z odbiorcami na filmach wideo? Okazuje się, że tak, czego najmocniejszym przykładem jest kanał Kotlet.tv - kulinarna telewizja internetowa, projekt...
ABC biznesu

Holding a tożsamość korporacyjna? Jak budować wizerunek grup?

W Polsce działa kilkaset holdingów i grup kapitałowych. Zbudowanie i wykorzystanie synergii wizerunkowych wpływa nie tylko na postrzeganie grupy. Wspiera działania operacyjne i handlowe poszczególnych spółek i wpływa na wyniki całego holdingu. Jak budować wizerunek holdingów i jak go wykorzystać? Dlaczego powstają holdingi? Holdingi powstają dla generowania większych przychodów i zysków. Panuje przekonanie, że zorganizowanie pracy kilku mniejszych podmiotów pozwoli pokryć koszty zarządzania grupą oraz wygeneruje pewna nadwyżkę, która nie mogłaby powstać, gdyby podmioty te działały oddzielnie. Holding można zatem porównać do dowolnego działu dowolnej firmy – każdy z nich...
ABC biznesu

Akwizycje a strategia marki. Integracja firm po przejęciu

Strategia marki nabiera w sytuacji kryzysu szczególnego znaczenia. Można zauważyć rozrost ilości przejęć. Jest to wynikiem recesji i osłabienia jednych firm, a z drugiej strony silnej pozycji innych. Strategia marki po fuzji lub akwizycji Kryzys nasila walkę rynkową – jesteśmy świadkami wielu przejęć. Akwizycje mają miejsce we wszystkich branżach i na całym świecie. W ramach tych procesów można wydzielić trzy modele integracji po akwizycji. Współistnienie – gdy każda z firm działa według swoich standardów i poza zmianą właściciela nic się nie zmienia w obszarze zarządzania i strategii marki. Asymilacja –...
ABC biznesu

Nowe logo firmy – jak ocenić jego jakość, unikalność i potencjał wizerunkowy?

Co sprawia, że niektóre logo się podobają, zwracają uwagę otoczenia, szybko je zapamiętujemy? Czy jest metoda, która gwarantuje zaprojektowanie logo lepszego od konkurencji? Czy nasze obecne logo jest dobre i spełnia swoją funkcję? Istnieje kilka zasad komponowania i projektowania znaków towarowych i symboli firm. Przede wszystkim należy się zastanowić, co wyróżnia firmę, jakie jej pozytywne właściwości należałoby zawrzeć w systemie identyfikacji wizualnej. Szczególny nacisk należy położyć na unikatowe cechy. Dobrze, gdy struktura znaku graficznego oddaje charakter przedsiębiorstwa. Prostota nie może przerodzić się w zbyt skomplikowany układ. Niecierpliwy i wiecznie spieszący...
1 33 34 35 36 37 44
Strona 35 z 44