ABC biznesu

Szukasz odpowiedniego mieszkania, które sprosta Twoim wymaganiom? Jeżeli potrzebujesz ciekawych i sprawdzonych porad to sprawdź jak kupić mieszkanie, które pomoże Tobie w tym trudnym wyborze.

ABC biznesu

Potrzebujesz logo? Jak się do tego zabrać?

Często wydaje nam się, że tworzenie logo to szybka sprawa, bo przecież co może być trudnego w przygotowaniu znaku graficznego? To przecież tylko kilka kresek, prawda? Nic bardziej mylnego, sprawa nie jest tak trywialna jak często się nam wydaje. Stworzenie logo wymaga podjęcia szeregu przygotowań i działań z naszej strony oraz pracy i zaangażowania ze strony grafika, aby uzyskać zadowalający nas rezultat. Poniżej znajdziesz działania, które czekają na Ciebie, jeśli zdecydujesz się na stworzenie logo. Zastanów się, czego potrzebujesz Jeśli tworzysz logo po raz pierwszy, to przygotuj się na to,...
ABC biznesu

Zarabiaj na dawaniu za darmo

Słowo ciałem się stało: Chris Anderson napisał bestseller na temat zarabiania na darmowych produktach i rozpoczął publikację książki swojego autorstwa właśnie od bezpłatnego udostępnienia jej online. „Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnych z cen” jest podręcznikiem, który mówiąc kolokwialnie, ma na celu obalenie stereotypu tzw. „darmochy”. Autor przekonuje nas, że darmowa gospodarka ma wielki potencjał i wciąż nie docenia się jej wartości. Znaczenie słowa „za darmo” uległo transformacji i nie znaczy już tego samego, co znaczyło w XX wieku. W tym rozumieniu dawanie za bezcen nie jest równoznaczne z gratisową torbą...
ABC biznesu

Jak efektywnie przeprowadzić proces zmian w firmie?

Zmiana to nie tylko powszechne, ale przede wszystkim zjawisko konieczne w życiu każdej, rozwijającej się firmy. To proces długotrwały, wymagający odpowiedniego przygotowania, asertywności oraz umiejętności zrozumienia mechanizmów rządzących zmianami tak, by przeprowadzić je skutecznie oraz w pełnym skupieniu na otoczeniu oraz ustalonych celach i założeniach. Jak tego dokonać? Przygotuj pracowników Każdy pracownik może stanowić pozytywną siłę, ułatwiającą wprowadzenie zmiany lub wręcz przeciwnie – jego zachowanie może stworzyć barierę uniemożliwiającą jej adaptację. Należy mieć świadomość, że kluczową rolę stanowi odpowiednie wsparcie ze strony przełożonych oraz przygotowanie całego otoczenia, zewnętrznego i wewnętrznego,...
ABC biznesu

Biznesmen na plaży

Czy dzisiejszy biznesmen, manager, kierownik pracuje 8 godzin dziennie? Czy spędza urlop w pełni wypoczywając od codziennych obowiązków zawodowych? Rzadko. Dynamika rynku pracy powoduje, że mało kto ma dziś czas na relaks, nawet w dni teoretycznie wolne od pracy. Są jednak pewne pomysły i rozwiązania, dzięki którym zapracowany biznesmen będzie mógł trzymać rękę na służbowym pulsie, nawet w czasie urlopu. Wydajny smartfon Atrakcyjne zlecenie przerywa chwile odpoczynku na plaży? Nie szkodzi! Z pomocą przychodzi nowoczesna technologia, a w szczególności urządzenia mobilne. Dzisiejsze smartfony to kombajny biurowe, dzięki którym szybko i...
ABC biznesu

Zespołowe planowanie strategii – dlaczego warto?

Zaangażuj zespół we wspólną pracę nad rozwojem i planowaniem zmian. Dzięki temu zadbasz nie tylko o zbudowanie wspólnej podstawy do dalszego działania, ale pozwolisz pracownikom wykorzystać doświadczenia, które zmotywują ich do realizacji planów. Zespołowe planowanie strategii jest bardzo skutecznym podejściem zapewniającym przeniesienie potencjału budowanych idei na konkretne plany i działania. Przy odpowiednim podejściu i zaangażowaniu zespołu proces realizacji zmian staje się o wiele łatwiejszy i przyjemniejszy. Zaangażowane osoby z ciekawością oczekują nowych efektów swojej pracy i cenią wsparcie oraz potencjał liderów. W kierunku skutecznego rozwoju... Zapewne jesteś menedżerem, który inwestując...
ABC biznesu

Starzenie się wizerunku, czyli jak i kiedy zarządzać procesem repozycjonowania marki

W ostatnim czasie kilka dużych polskich firm zmieniło swoje logo i przeprojektowało systemy identyfikacji wizualnej. Swoje logo odświeżyły ostatnio: PKO BP, PZU, Lukas Bank, a Bank PEKAO ogłosił plany zmiany logo w najbliższych dniach. Czytając uzasadnienie zmian, łatwo zauważyć wspólny mianownik – chęć poprawy lub wręcz zmiany złego i niedoskonałego wizerunku. Świadczyć to może o braku stałego zarządzania wizerunkiem marki. Zarządzanie wizerunkiem powinno być procesem stałym. Nie można przeprowadzać repozycjonowania wizerunkowego skokowo, na przykład raz na rok. Stałe zarządzanie wizerunkiem jest koniecznością. Rynek wokół przedsiębiorstw jest bardzo dynamiczny – konkurenci...
ABC biznesu

Jak zarządzać ryzykiem organizacji w kontekście działań marketingowych i PR?

Każdy aspekt działalności ludzkiej, a w szczególności działalności biznesowej, wiąże się z niepewnością o rezultaty podejmowanych działań. Bez względu na wysiłek, jaki wkładamy w etap planowania i realizacji naszych przedsięwzięć, nigdy do końca nie możemy być pewni, czy wszystko uda się zgodnie z naszymi założeniami. Zawsze jest ryzyko, że coś pójdzie źle, lub że czegoś nie przewidzieliśmy. Z artykułu dowiesz się m.in.: - jakie są korzyści z wykorzystania zarządzania ryzykiem w obszarze marketingu i PR, - jak wygląda zarządzanie ryzykiem w innych firmach z branży, - jak wdrożyć podstawowe założenia...
ABC biznesu

Asertywność w dziesięciu krokach

Każdego człowieka cechuje określony typ zachowań. Prawdą jest, że niektóre z nich mogą stanowić poważną barierę w relacjach z innymi osobami, zarówno w stosunkach służbowych, jak i prywatnych. Tymczasem odpowiedni trening, poznanie tajników asertywnego postępowania może znacząco zmienić własną samoocenę oraz sposób postrzegania nas przez innych. Na plus. 1. Poznaj swój typ zachowania Trening asertywności uzależniony jest od typu osobowości. Dlatego, by rozpocząć ćwiczenia, najpierw należy zdobyć wiedzę na temat cech własnego charakteru. Na przykład – rozwijanie umiejętności asertywnych w przypadku osób, które reagują w sposób uległy, polega na zwiększaniu...
ABC biznesu

Tożsamość biznesowa, czyli biuro zwierciadłem duszy przedsiębiorstwa

Urządzając biuro, jedni chcą zaakcentować swój indywidualizm i osobowość, drudzy podchodzą do sprawy zupełnie racjonalnie i kupują standardowe meble, a jeszcze inni łączą radośnie wszystko ze wszystkim, tworząc frywolne, choć często kiczowate kompozycje „neo-eklektyczne”. Aranżując przestrzeń biurową, należy jednak pamiętać o tym, że mistrzem ceremonii ma być zadowolony klient i nasza marka (sprzedany produkt/usługa), a niekoniecznie my sami. Z artykułu dowiesz się m.in.: - jak zaplanować idealną przestrzeń do komunikacji z klientami i pracownikami, - czy kolory wpływają na efektywność pracy i decyzje konsumenckie, - jak zbudować wizerunek eksperta w...
1 31 32 33 34 35 44
Strona 33 z 44