ABC biznesu

Szukasz odpowiedniego mieszkania, które sprosta Twoim wymaganiom? Jeżeli potrzebujesz ciekawych i sprawdzonych porad to sprawdź jak kupić mieszkanie, które pomoże Tobie w tym trudnym wyborze.

ABC biznesu

Jak nie stworzyć złej nazwy. 10 najczęstszych błędów

Zastrzeżone nazwy produktów i firm są często warte miliony. Światowe projekty nazewnicze to wielkie przedsięwzięcia, które kosztują setki tysięcy dolarów i pochłaniają miesiące pracy zarządów, działów marketingu i specjalistycznych firm. Trzeba do tego czasu, zaangażowania, współpracy, a czasem nawet – genialnego pomysłu. Krótko mówiąc – nie każdy potrafi stworzyć dobrą nazwę. Ale czasem wystarczy nie stworzyć złej. Lata prowadzenia projektów nazewniczych pozwalają nam wskazać dziesięć najczęstszych i najpoważniejszych błędów w tworzeniu nazwy. To pułapki, które można ominąć przy odrobinie zaangażowania. Mając je na uwadze, nie stajemy się posiadaczami tajemnej recepty...
ABC biznesu

Jak dobrać najlepsze logo dla firmy?

Logo i nazwa marketingowa to strategiczne elementy tożsamości, służące identyfikacji i rozróżnieniu firm na rynku. Znaczenie logo i elementów tożsamości w strukturze majątku firm najlepiej obrazuje fakt, iż ceny największych i najbardziej uznanych światowych marek tworzone są przez wartość ich marki. Logo jest wzorcowym elementem komunikacji firmy i jako takie tworzy informację, czym jest firma i jakie zajmuje miejsce na rynku. Logo i system identyfikacji wizualnej wyróżniają firmę wśród innych o tym samym profilu działalności oraz umożliwiają jej efektywny dialog z szeroko rozumianym otoczeniem. Pomagają budować jednoznaczny i silny wizerunek...
ABC biznesu

Branding – jak zbudować markę i na niej zarabiać?

W powszechnej świadomości markę ma firma, która jest powszechnie znana. Sama świadomość marki nie wystarcza do sukcesu rynkowego. Trzeba umieć się wyróżnić na rynku i zamienić to na dużą sprzedaż z wysokimi marżami. Bo marka to pieniądze… Wyobraź sobie, że firma, w której pracujesz, usunęła swoją nazwę i symbol graficzny. Nazwa firmy powróciła do formy ZPU (zakład produkcyjno–usługowy), usunięto identyfikację wizualną, a logo nadano formę prostego napisu. Obecna identyfikacja firmy jest obojętna, wręcz anonimowa. Białe tło i czarna, prosta nazwa opisowa. Szybko zauważamy, że tak „mało znaczące” zmiany doprowadzają praktycznie...
ABC biznesu

Własne nazwisko w nazwie firmy

  Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego niż wymyślenie nazwy dla powstającej firmy. Nic bardziej złudnego. Prawo narzuca tu bowiem pewne ograniczenia. Zanim początkujący przedsiębiorca wybierze nazwę, pod którą chciałby prowadzić działalność gospodarczą, powinien się nad tym nie tylko dobrze zastanowić, lecz także zapoznać się z odpowiednimi fragmentami kodeksu cywilnego i prawa własności przemysłowej. W pierwszym ze wspomnianych dokumentów czytamy, że przedsiębiorstwo powinno się wystarczająco odróżniać od innych firm działających na tym samym rynku. W kodeksie zwraca uwagę fakt, że – w miejsce nazwy – używa się...
ABC biznesu

Wykorzystanie prywatnego samochodu w działalności gospodarczej

Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą mają prawo zaliczyć koszty związane z wykorzystaniem prywatnego pojazdu (bez względu na to czy jest to samochód osobowy, ciężarowy czy nawet motocykl) w prowadzonej przez siebie działalności. Rozliczanie takich kosztów określają stosowne przepisy prawne, tj. Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych. W celu rozliczenia podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku dochodowego od osób prawnych zobowiązani są prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu, potocznie zwaną kilometrówką. Wzór ewidencji przebiegu pojazdów określa Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 grudnia 2000 roku w sprawie określenia wzoru ewidencji przebiegu...
ABC biznesu

Doradztwo finansowe

Doradztwo finansowe – hasło brzmiące profesjonalnie, nowocześnie, w ostatnim czasie bardzo popularne. Na każdym kroku spotykamy doradców, pośredników finansowych, więc jak w takim razie wybrać dobrego specjalistę, a nie zwykłego sprzedawcę? Profesorowie zajmujący się rynkiem finansowym, a także różnego rodzaju specjaliści są zazwyczaj zgodni w kreowaniu obrazu fachowca w tej dziedzinie. Decydując się na wybór osoby, która ma od tej pory zajmować się naszymi finansami, powinniśmy wziąć pod uwagę kilka elementów. Pierwszy aspekt to partnerzy, czyli instytucje finansowe, z którymi dany doradca współpracuje. Myślę, że każda osoba się zgodzi, że...
ABC biznesu

Finansowanie samochodów firmowych

W artykule "Kupowanie samochodów na firmę" poruszono temat finansowania samochodów oraz instytucji finansowych. Natomiast teraz postaramy się przybliżyć samą ideę finansowania samochodów oraz schemat działań instytucji finansowych. Jak sfinansować samochód firmowy? Może za gotówkę... Teoretycznie najlepszym wyborem jest opłacenie auta gotówką, bo wówczas stajemy się od razu w 100 procentach właścicielem takiego samochodu. A jedyne inne pojawiające się koszta, to eksploatacja pojazdu i jego serwisowanie. Niestety w rzeczywistości, szczególnie przy zakupach większej ilości aut, na taki jednorazowy wydatek mogą sobie pozwolić tylko naprawdę potężne firmy, bo oznacza to zaangażowanie poważnych...
ABC biznesu

Jak wybrać odpowiedni samochód służbowy?

Każdy właściciel firmy, w której wymagane jest bezpośrednie dotarcie jej handlowców do klienta, zastanawiał się, jaki samochód kupić oraz kiedy i jak go sfinansować. I tu zaczyna się karuzela, która nie zawsze kończy się najlepszym wyborem samochodu. Często osoby odpowiedzialne za zakup samochodów do firmy podejmują decyzje dokładnie tak, jak przy zakupie samochodu prywatnego, czyli na podstawie emocji lub osobistych preferencji. Nie ulegaj presji czasu! Fantastycznym przykładem takiego działania było kupowanie samochodów przez firmy w czwartym kwartale 2010. Jak wszyscy wiedzą koniec roku to czas, kiedy przedsiębiorcy szukają kosztów. Dodatkowo...
ABC biznesu

Ile można zyskać na sprzedaży on-line…

Firma, o której piszę działa w sektorze tworzenia projektów oraz naklejek dekoracyjnych na zasadzie bezpośredniego kontaktu producenta z klientem. Została założona w 2008 r. Okazało się, że była to doskonała decyzja, ponieważ działalność w bardzo szybkim tempie rozwinęła się nie tylko na rynku lokalnym, ale także w całej Polsce. Podsunęło to właścicielowi pomysł na sklep on-line. Firma cieszy się świetną opinią klientów w całym kraju. Nowoczesne i indywidualne podejście do klienta oraz wysoka jakość produktów sprawia, że każdy klient ma chęć wrócić, aby zakupić kolejny produkt. A jest w czym...
ABC biznesu

Jak dokonać oceny ryzyka zawodowego

Aby poprawnie przeprowadzić ocenę ryzyka zawodowego w zakładzie należy najpierw przytoczyć uproszczoną procedurę postępowania wskazując początkowo znaczenia zapisane w definicjach. Ryzyko zawodowe należy opracować w takiej formie, aby adresat oceny ryzyka zawodowego (pracownik) zrozumiał, przyjął i chciał stosować się do wskazań bezpiecznych warunków pracy czy środków zaradczych w ramach współdziałania z pracodawcom na rzecz poprawy i utrzymania wysokiego poziomu bezpieczeństwa pracy w zakładzie. Definicje ryzyka zawodowego określa zapis § 2 pkt. 7 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bhp z...
1 39 40 41 42 43 44
Strona 41 z 44