ABC biznesu

Jak stworzyć dobrą ofertę?

599wyświetleń

mężczyzna zachęcający do skorzystania z oferty

Niezależnie od tego, co sprzedajesz, chcąc dotrzeć do klientów, musisz mieć ofertę, aby wiedzieli, czym się zajmujesz i czego mogą od Ciebie oczekiwać. Ofertę ma więc każdy, kto sprzedaje jakiekolwiek produkty czy usługi na wolnym rynku. Poniżej 6 sposobów na stworzenie takiej oferty, która na długo zostanie zapamiętana.

 

Po pierwsze:

Określ grupę odbiorców. Znasz powiedzenie: jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego? Pierwszą i podstawową zasadą przy tworzeniu skutecznych ofert jest precyzyjne określenie grupy docelowej produktów i usług, aby można było później stworzyć ofertę dopasowaną do potrzeb potencjalnych klientów.

Po drugie:

Najważniejsze są potrzeby klienta. O co chodzi? O zasadę, która mówi, że: Klient nie chce kupić młotka. On chce wbić gwóźdź. Tworząc ofertę, trzeba więc pamiętać, że dla klienta, który chce wydać swoje pieniądze, ważniejsze jest zaspokojenie jego potrzeby, niż niezawodna technika, najwyższa jakość, 10 lat doświadczenia na rynku, setki zadowolonych klientów. Owszem, to też jest istotne, ale na pierwszym miejscu musi być zaakcentowane zaspokojenie konkretnej potrzeby klienta.

Po trzecie:

Tylko konkrety. Żadnych poematów, wierszy, ozdobników. Oferta sprzedażowa powinna zawierać jedynie najważniejsze informacje podane w przystępnej i konkretnej formie. Oferta musi przede wszystkim odpowiadać na pytania: co?, ile?, na kiedy?, jak drogo?.

Po czwarte:

Pisz krótko. Długich listów, ani tym bardziej długich treści w internecie praktycznie nikt nie czyta. Obecnie badania czytelnictwa wskazują, że internauci „skanują” treść. Chcąc mieć pewność, że klient zapozna się z ofertą, dobrze jest pisać krótko (jak było wspomniane wyżej), konkretnie i najważniejsze rzeczy wyróżniać.

Po piąte:

Pamiętaj o bezpieczeństwie. Zakupy bez ryzyka, gwarancje, prosty i przejrzysty system reklamacji. Te elementy dla wielu klientów, którzy ponad wszystko stawiają jakość i bezpieczeństwo, są ważniejsze niż niska cena. Skuteczny i prosty system gwarancji i reklamacji sprawia też, że klienci, którzy czują się bezpiecznie, chętniej wracają po kolejne produkty i usługi.

Po szóste:

Należy pamiętać o wezwaniu do akcji. Klienta, którego chce się pozyskać, należy prowadzić za rękę przez cały proces sprzedaży. Od wejścia na stronę internetową, do momentu samego zakupu. Oferta sprzedażowa musi więc kończyć się zdaniem typu: po więcej szczegółów zadzwoń lub napisz.
Pamiętaj, to od skutecznej oferty w dużej mierze zależy powodzenie w biznesie, ponieważ to ona jest jednym z najważniejszych „produktów” firmy. Chcąc odnieść sukces, warto więc ten element szczególnie dopieścić i zbudować tak, aby klienci ustawiali się do Ciebie w kolejce. O rzetelnym wykonywaniu usług i sprzedawaniu produktów nie wspominam, ponieważ to jest temat na zupełnie inny artykuł.

Dodaj komentarz