Trendy i newsy

Próbujesz sprzedać mieszkanie, ale mało kto chce je oglądać? Sprawdź koniecznie porady jak sprzedać mieszkanie i popraw swoje ogłoszenia w celu zwiększenia oglądalności Twojej nieruchomości.

biała koszula 1
Trendy i newsy

4 żelazne zasady, o których nie możesz zapomnieć w swoim marketingu internetowym

fot. Michael Frattaroli / unsplash.com Poświęć chwilę i dokładnie sprawdź miejsca, w których się reklamujesz pod kątem tego, ile informacji jest dostępnych o Twojej firmie i jakie one są. Przedstawiam 4 fundamentalne elementy, o które warto zadbać w każdym z tych miejsc.   Choć w obecnych czasach trudno w to uwierzyć, to można znaleźć firmy, które zapomniały, że coś takiego, jak internet istnieje. Strona www jest przestarzała i zawiera nieaktualne informacje. Na fanpage’u, jeśli został utworzony, od ponad roku nie pojawił się żaden post. W katalogach firm, w których widnieje firma, są sprzeczne informacje dotyczące danych kontaktowych. Jeśli można znaleźć opinie o firmie (pozytywne lub negatywne), to nikt na nie dotychczas nie odpowiedział. Choć firma może i działa sprawnie na swoim rynku, to niestety jej marketing internetowy mówi coś zupełnie innego. Bez względu na to, czy Twój biznes istnieje na rynku 20 lat czy kilka miesięcy, jeśli pozyskujesz nowych klientów, musisz zadbać o swój wizerunek w internecie. Żadne wymówki typu: „Nie mam czasu”, „Mam sporo stałych klientów”, „Moją reklamą są polecenia zadowolonych klientów” lub „W mojej branży nie potrzebna jest reklama internetowa” nie są wystarczająco przekonujące, aby zapomnieć o sieci jako miejscu do budowania swojej marki i generowania sprzedaży. Działania, które prowadzą do budowania wizerunku Twojej firmy w internecie i uzyskania pożądanych efektów, powodują między innymi: większą rozpoznawalności Twojej firmy, a tym samym wzmocnienie szansy na dotarcie do nowych klientów i ich pozyskanie, spełnianie oczekiwań nabywców dzięki podążaniu za trendami panującymi w sieci, możliwość kreowania swojej firmy jako wiarygodnego i godnego zaufania partnera w biznesie wśród potencjalnych klientów. Powyższe działania określają Twoją firmę jako przyjazną internautom. Są to składowe, które wpływają na wyniki Twojej firmy. Dlatego nie należy ich lekceważyć, a odpowiednio opracować i wytrwale dążyć do ich realizacji. Brzmi banalnie… ale jak to zrobić? Zalecam zastosowanie się do 4 prostych, ale żelaznych zasad.   Zasada nr 1 Twoja oferta wszędzie tam, gdzie się prezentujesz I co najważniejsze, chcą oni otrzymać wszystkie informacje bez względu na to, gdzie na nie trafili. Jeśli posiadasz zatem stronę www, wizytówkę w Google’u, prezentację w katalogu firm czy własny fanpage, zamieść w każdym z tych miejsc swoją ofertę. Internauci nie chcą przeskakiwać między stronami, aby znaleźć informacje o tym, czym się zajmujesz, lub nie mają na to czasu. Aktualny numer telefonu, godziny otwarcia, mapa dojazdu, zwięzła informacja, w czym się specjalizujesz, najważniejsze wyróżniki oferty, Twoje usługi lub produkty – czy potencjalny klient zagląda na Twoje profile na Facebooku lub Instagramie, czy odwiedza wizytówkę w mapach Google, chce mieć dostęp do tych informacji w jednym miejscu. Wszystkie wspomniane miejsca mają możliwość ekspozycji oferty i generowania sprzedaży, wykorzystaj to.   Zasada nr 2 Unikalne i wartościowe treści na wszystkich stronach Jedną ze wskazówek, którą Google dzieli się z webmasterami, jest unikanie zduplikowanej treści (duplicate content). Google działa według algorytmu, który jeśli rozpozna, że tekst był skopiowany z innej witryny, uzna stronę za kopię lub spam. To samo dotyczy Twoich własnych podstron i prezentacji. Ciągłe powielanie przez Ciebie tych samych tekstów w różnych miejscach powoduje, że dany wpis nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania. A to dla Ciebie niekorzystna sytuacja, ponieważ im więcej odnośników do Twoich stron w wynikach wyszukiwania, tym lepiej. A po to też promujesz się w wielu miejscach (domenach), żeby szansa na dotarcie do Twojej reklamy była większa. Poprzez kopiowanie treści działasz na swoją niekorzyść, utrudniając proces pozycjonowania. Sprawa wydaje się być oczywista, ale mnóstwo witryn ma zduplikowaną treść. A jak jest w Twoim przypadku?   Zasada nr 3 Postaw na rekomendacje i chwal się nimi Pamiętasz stare przysłowie „Z kim przystajesz, takim się stajesz”? To samo dotyczy strategii księżyca. Księżyc świeci światłem odbitym, korzystając z promieni świetlnych, jakie daje mu Słońce. Podobnie Twoja firma może jaśnieć dzięki światłu innej, większej. Odwołując się w swoich komunikatach marketingowych do nawiązanych relacji biznesowych czy udanej współpracy ze znanymi markami lub szanowanymi instytucjami, Twoja firma zacznie być postrzegana przez ich pryzmat. Wobec tego najlepszą reklamą są rekomendacje partnerów biznesowych. Pozyskiwanie referencji od dostawców, odbiorców czy innych podmiotów, którym się przysłużyłeś, to wykorzystywanie szansy, jaką dają kontakty z silnymi markami lub dużo większymi przedsiębiorstwami. Stwórz zatem bazę dokumentów potwierdzających Twoją fachowość i rzetelność wykonania usługi czy jakości dostarczanych towarów. Proś swoich partnerów biznesowych o słowa rekomendacji oraz chwal się nimi wszędzie tam, gdzie się prezentujesz.   Zasada nr 4 Pozwól, by o Tobie mówiono. I odpowiadaj Nie licz na to, że Twoi klienci z własnej inicjatywy będą Cię chwalić. Musisz się o to postarać i prosić o opinie. Pozyskane wypowiedzi niech służą Ci jako materiał marketingowy. Wykorzystaj słowa uznania wszędzie tam, gdzie można Cię znaleźć w internecie. Publikacja opinii na własnej stronie internetowej, pozyskiwanie ocen na fanpage’u, wizytówce w mapach Google, na portalach aukcyjnych czy w katalogach firm – to miejsca, gdzie masz do tego możliwość. Niestety rzecz przeciwna dzieje się w przypadku negatywnych ocen. Warto raz na jakiś czas sprawdzić, jakie komentarze na Twój temat pojawiają się w wynikach wyszukiwań Google, samemu przeszukując internet. Mogą do tego celu służyć również narzędzia do monitorowania sieci lub prosty alert Google, które powiadamiają Cię w raportach o użyciach np. nazwy Twojej firmy w publikowanych treściach. Pamiętaj również o tym, że nie możesz żadnej opinii pozostawić bez odpowiedzi. Dotyczy to opinii negatywnych jak również pozytywnych.   Wskazówka Daj się polubić z programem Firma Przyjazna Internautom Portal Firmy.net stworzył program „Firma Przyjazna Internautom”, który pomaga stworzyć prezentację przyjazną e-klientom i wyszukiwarkom. Kryteria programu mają za zadanie wskazywać drogę, jak uzupełniać oraz optymalizować firmowe prezentacje. Unikalne i dokładne opisy działalności z użyciem słów kluczowych oraz uzupełniony katalog produktów i usług to pierwsze kroki do TOP Google’a. Dbanie o pozytywne opinie od klientów oraz referencje od partnerów biznesowych to natomiast klucze do budowania zaufania oraz wiarygodne potwierdzenie profesjonalizmu i rzetelności firmy. Pozyskaną wiedzę możesz również wykorzystać przy tworzeniu własnych stron www oraz w dalszym kreowaniu pozytywnego wizerunku w sieci.   Odbierz swój Certyfikat Firmy Przyjaznej Internautom Kiedy spełnisz kryteria programowe, zyskujesz prawo do posługiwania się tytułem „Firma Przyjazna Internautom”, co jest uhonorowane przyznanym Twojej firmie Certyfikatem Firmy Przyjaznej Internautom. Wyróżnia to Twoją firmę na tle...
Trendy i newsy

FIRMER 2/2017 – Omenaa Mensah o biznesie poza szklanym ekranem

Prokrastynacja. Kto z nas jej nie ulega? Niestety, mamy tendencję do odkładania spraw na później, do odwlekania podjęcia kluczowych decyzji. Często wątpimy we własne kompetencje, boimy się porażki lub po prostu dajemy sobie czas na przemyślenie. Motywy możemy mnożyć, ale prawda jest jedna: za każdym razem pozbawiamy się szansy na sukces. A przecież nigdy nie ma odpowiedniego czasu, idealnego momentu na to, co nowe. Więc kiedy, jeśli nie teraz? Doskonali goście najnowszego numeru dają przykład, że najlepszy czas na działanie jest w tej chwili, a w dążeniu do celu liczą się przede wszystkim pomysł, strategia i determinacja. Historie przedsiębiorczych kobiet, z którymi rozmawiamy – Omeny Mensah w wywiadzie z okładki, Ariadny Wiczling i Urszuli Herman – pokazują, że swój biznes jest na wyciągnięcie ręki. Dodatkowo piszemy o tym, jak mądrze stawiać sobie cele i na jakich przywódcach się wzorować. Radzimy, jak budować strategie marketingowe i z jakich narzędzi korzystać, by ułatwić sobie pracę. Zdradzamy tajniki efektywnej reklamy, dobrych treści i skutecznych newsletterów. Zapraszamy do lektury!     >> POBIERZ BEZPŁATNIE NAJNOWSZY NUMER     W numerze 2/2017 kwartalnika znajdziesz: Omenaa Mensah o biznesie poza szklanym ekranem Życie na wizji to nie wszytko. Dlaczego warto postawić na własną firmę? Przewodniczka po e-biznesie Ariadna Wiczling – podcasterka i twórczyni kursów – opowiada o tajnikach prowadzenia biznesu online Zakochaj się w AdWords jeszcze raz Historie działań z reklamą w Google'u są jak love story Budowanie skutecznych strategii marketingowych w internecie – jak zacząć? Poznaj 4 elementy pomagające wykorzystać potencjał internetu do rozwoju firmy Bezpieczeństwo technologii IT, czyli jak zapewnić sobie spokojniejszy sen Jak mądrze zarządzać hasłami w firmie Skuteczny przywódca biznesowy, czyli być jak Honda, nie jak Ford Jak właściciel firmy może stać się lepszym menedżerem? Design thinking, czyli rola myślenia projektowego w strategicznym rozwoju firm Made in Poland. 10 topowych narzędzi marketingowych 5 sprawdzonych sposobów na zwiększenie ruchu na firmowej stronie www Content – silnik stron internetowych 4 żelazne zasady, o których nie możesz zapomnieć w swoim marketingu internetowym Efekt motyla – rozmowa z Urszulą Herman Umowa NDA krok po kroku. Jak chronić swoje pomysły w relacji z klientem? OKR – jak mądrze stawiać cele sobie i zespołowi 9 technik perswazji, które warto stosować w treści e-maila, by zwiększyć konwersję 5 najbardziej krytycznych błędów w e-mail marketingu Recenzja książki Jona Acuffa Zawodowo od nowa...
Trendy i newsy

Konferencja MailMyDay 2017 już w marcu!

fot. materiały prasowe organizatora Już w marcu odbędzie się jedna z  największych imprez branży e-marketingu. Podczas konferencji Mail My Day już po raz piąty będzie można posłuchać prelekcji ekspertów i praktyków z branży, a także przełożyć zdobytą wiedzę na praktyczne umiejętności. 22 i 23 marca w Warszawie odbędzie się V edycja Mail My Day. Jest to jedno z największych wydarzeń e-marketingowych, na którym eksperci i praktycy z dziedziny marketingu internetowego podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Oprócz prelekcji, organizatorzy przygotowali warsztaty, podczas których będzie można przekuć zdobytą wiedzę na praktyczne umiejętności, przydatne w pracy marketera. Co was czeka podczas V edycji Mail My Day Konferencja trwa dwa dni i podzielona jest na dwie główne części. Pierwszego dnia, podczas prelekcji, uczestnicy zdobędą wiedzę teoretyczną. Z kolei drugiego - w 100% praktyczną. – Mail My Day to świetna okazja do poznania najnowszych trendów w online marketingu, zdobycia wiedzy o skutecznej promocji czy porozmawiania z ekspertem, który skieruje wasze działania na odpowiednie tory – mówi Anna Łowczyńska, przedstawiciel organizatora. Będzie więc można posłuchać ciekawych wystąpień, m.in. o tym, jak naprawić kryzysy w social media po wysłaniu feralnego maila, czy w jaki sposób Google Analytics widzi email marketing. Będzie też trochę o C-Matrix, czy o walucie w email marketingu, za którą odbiorca gotowy jest sprzedać… nawet swoją duszę! Z kolei osobom zainteresowanym wykorzystaniem email marketingu w B2B, Paweł Sala udzieli kilku praktycznych porad. Drugi dzień poświęcony będzie w całości praktycznym warsztatom, dzięki którym zdobyta dzień wcześniej wiedza zostanie wzbogacona o twarde umiejętności. Specjaliści FreshMaila pokażą, na czym polega email marketing oraz jak przygotować strategię, aby wysyłka kampanii była skuteczna. Uczestnicy dowiedzą się również, jak efektywnie segmentować i personalizować wysyłki mailingów oraz odkryją tajemnice lead generation i lead nurturing. Nadarzy się też okazja, aby zdobyć praktyczną wiedzę na temat Google Analytics oraz jak wysyłać mailingi zgodnie z prawem. Głodni wiedzy będą mogli odbyć 15 ekspresowych, content marketingowych lekcji komunikacji z klientem. Zaproszeni goście Konferencja Mail My Day to okazja, aby spotkać się z ekspertami od e-marketingu, wśród nich: Paweł Tkaczyk, Maciej Lewiński, Paweł Sala, Barbara Stawarz, czy Monika Czaplicka. Oprócz polskich specjalistów z dziedziny e-marketingu, organizatorzy zaprosili również zagranicznych ekspertów: Jordie van Rijn (Email Monday), Guy Hanson (Return Path) oraz Kath Pay (Holistic Email Marketing). Zapisy trwają! Czy warto? Nie ma lepszego sposobu na poznanie tajników skutecznego e-marketingu, jak osobiste doświadczenia i wiedza, którą specjaliści tak chętnie się dzielą. Materiały wideo z poprzednich edycji dostępne są na stronie http://mailmyday.pl/video . A jeśli jesteście ciekawi, jak wyglądała poprzednia edycja Mail My Day, oto relacja oczami uczestnika! Magazyn FIRMER i portal Firmy.net są patronami medialnymi wydarzenia.    ...
1 7 8 9 10 11 41
Strona 9 z 41